Wie weet wat dit is en hoe het heet
#1
Goedemorgen beste medebezitters, Ik ben de trotse eigenaar van een SUZUKI WAGON R+ Hatchback (MM) 1.3 (RB 413) 05.00 - 12.04 | 1298 CCM | 76 PK | 56 KW
Het is een oud beestje uit 2001 maar voor mij en mijn vrouw die een hernia heeft the best car ever.
Wie kan mij vertellen wat dit is en hoe het heet? Zoals je ziet ben ik met Duck tape aan de slag geweest. Haha lol. Maar zou dit toch graag willen vervangen voor een slang in goede staat. En wie kan me vertellen waar het voor is?
[Image: DSC00802.jpg]
[Image: DSC00803.jpg]
Reply

#2
Welkom bij de club.
Oud beestje? Dat is juist leuk!
Al die nieuwe zooi is ook niet altijd alles haha Drewl

Groetjes, Andres








Reply

#3
Welkom!
Dat is de luchtinlaat, links zit het luchtfilter en rechts (aluminium deel) is je gasklep+ inlaatspruitstuk. De rubber slang kun je op de sloop halen, staan er genoeg.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#4
nou heren bedankt voor de reactie's. Heb inmiddels een aantal sloop bedrijven gebeld in mijn omgeving " Deventer" maar overal het zelfde verhaal ,nee hebben we niet we Recycling tegenwoordig alles. Is niet meer zo als in mijn jeugd. Je kon dan nog naar de sloop voor onderdelen. Nagevraagd bij de dealer kost deze slang maar liefst 75 euro om dat er een sensor inzit " geen iedee wat dat ding doet" duur grapje..... Word vervolgt

(12-06-2018, 10:18)PROMETHEUS Wrote: Goedemorgen beste medebezitters, Ik ben de trotse eigenaar van een SUZUKI WAGON R+ Hatchback (MM) 1.3 (RB 413) 05.00 - 12.04 | 1298 CCM | 76 PK | 56 KW
Het is een oud beestje uit 2001 maar voor mij en mijn vrouw die een hernia heeft the best car ever.
Wie kan mij vertellen wat dit is en hoe het heet? Zoals je ziet ben ik met Duck tape aan de slag geweest. Haha lol. Maar zou dit toch graag willen vervangen voor een slang in goede staat. En wie kan me vertellen waar het voor is?
[Image: DSC00802.jpg]
[Image: DSC00803.jpg]
Reply

#5
https://www.tuning-gids.nl/luchtmassameter.htm
39



Reply

#6
ja prometheus, de wereld ia niet meer zoals in onze jeugd.

klopt laatste 15 a 20 jaar gooien ze overal sensoren in en alles wordt elektronisch in de gaten gehouden door de boordcomputer. maakt onderdelen lekkahh duur.
bij nieuwe auto's kan je tegenwoordig steed minder zelf doen. zelfs voor een lampje vervangen moet je naar de dealer. blij dat ik een Suzu heb waar ik nog wel dingetjes zelf kan doen zoals een lampje vervangen Smile

Groetjes, Andres








Reply

#7
Misschien iets verder rijden voor je, maar Niks in Westerhaar en Kleine Staarman in Almelo hebben ongetwijfeld een Wagon R staan op het terrein waar je zelf gewoon dingen af mag sleutelen.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#8
Nou heb je mooi goed,toen ik 18 was kon je nog vol op struinen op de sloop heerlijk gewoon de helle dag sleutelen aan je trotse bezit net als in grease the movie hahah


(14-06-2018, 00:45)Villa Wrote: ja prometheus, de wereld ia niet meer zoals in onze jeugd.

klopt laatste 15 a 20 jaar gooien ze overal sensoren in en alles wordt elektronisch in de gaten gehouden door de boordcomputer. maakt onderdelen lekkahh duur.
bij nieuwe auto's kan je tegenwoordig steed minder zelf doen. zelfs voor een lampje vervangen moet je naar de dealer. blij dat ik een Suzu heb waar ik nog wel dingetjes zelf kan doen zoals een lampje vervangen Smile

Ik zal ze eens bellen tuf ik er lekker heen met me autootjedevil bedankt voor de tip

(14-06-2018, 09:29)Nothingmatters Wrote: Misschien iets verder rijden voor je, maar Niks in Westerhaar en Kleine Staarman in Almelo hebben ongetwijfeld een Wagon R staan op het terrein waar je zelf gewoon dingen af mag sleutelen.
Reply

#9
Probeer Deijne, Yellowparts of Japoto eens. Dat zijn sloperijen van japanse auto's.
Reply

#10
En dan heb je nog Argos in Heeze, die heeft ook wel aardig wat staan.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#11
Zojuist iets besteld bij Kleine Staarman via onderdelenlijn. Ik moet zeggen dat ik over het bestellen heel positief ben. Duidelijke en zeer complete info. Snelle reactie en de prijs is redelijk/zeker acceptabel. Nu even wachten of het product aan de verwachtingen gaat vol doen maar ik verwacht dat dat wel goed komt. De 2 fotos van het onderdeel redelijk duidelijk.
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.