Chiptuning / Turbo kit
Hallo iedereen,

Graag zou ik wat advies willen omtrent mijn auto. Aangezien ik zelf er niet veel van weet. Het is een Suzuki Swift Bandit GT 1.3 uit 2009

Wat ik graag wil weten is of het mogelijk is om deze te laten chippen, en of het uit kan om dit te doen. Want ik vind dat de auto niet echt snel meekomt met het verkeer. Vooral niet op de snelweg. Daar heeft hij best moeite om meer op gang te komen.

Daarnaast wil ik ook weten of het vrij makkelijk is om hier een turbo kit op te laten plaatsen. En of dit ook zou helpen met de auto wat sneller op gang te laten komen.

Motorcode: M13A

Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het graag.
Reply

Alles kan Wink

Een 1.3 Swift is geen racemonster, maar mee komen met het verkeer is relatief. Ik heb voor dagelijks een 75pk 205je en die komt prima mee op de weg (top rond de 170) en zelfs op jet circuit (150+ op zandvoort).

Om antwoord te geven op je vraag, chippen kan, maar verwacht geen wonderen.
Zonder turbo zit er nou eenmaal niet belachelijk veel in.
Turbo kits zullen er zijn maar waar weet ik niet precies, ik ben nog van de oudere swiftjes.
MAAR, ik denk dat het een hoop geld is wat je moet investeren voor je een degelijke turbo setup hebt, en dan heb je nog de zwakke plek van elke Swift.. de versnellingsbak.

Mijn persoonlijke mening zou zijn om een filtertje/uitlaatje te doen of een set nokkenassen misschien, maar buiten dat wordt de kosten/baten verhouding wat problematisch, dus moet je echt wel heul gek zijn op die auto.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Opties:
-Goed onderhoudt en accepteren hoe het is
-Inruilen of verkopen voor een snellere swift sport
-Turbokit monteren

er zijn genoeg turbokits voor je auto maar ga er maar van uit dat het je al snel meer kost dan een probleemloze swift sport
39

Reply

Bedankt voor de informatie.
Had gehoopt dat er toch een manier was, waarbij hij wat sneller kon optrekken.
Topsnelheid maakt me niet uit. Harder dan 130 a 140 rijd ik toch niet.

(10-06-2018, 16:26)Salto Wrote: Mijn persoonlijke mening zou zijn om een filtertje/uitlaatje te doen of een set nokkenassen misschien, maar buiten dat wordt de kosten/baten verhouding wat problematisch, dus moet je echt wel heul gek zijn op die auto.

Wat zou je ongeveer extra er uit kunnen halen met filtertje / uitlaat of een set nokkenassen??

En wat betreft de uitlaat. Zou het dan zo'n uitlaat worden die zwaar over de top is? Als je begrijpt wat ik bedoel, een "mooier" geluid zeg maar. Want dat zoek ik niet.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)