Discussie is gesloten 
TK: MK1 SA413 Swift GS GTi 1986
Pauluzz Offline
BaDumm Tssh
SCN Bestuur

Berichten: 2.744
Lid sinds: Aug 2007
Auto: Toyota Avensis + ?
Woonplaats: omg. Alkmaar
Bericht: #1
TK: MK1 SA413 Swift GS GTi 1986
Merk : Suzuki
Type : Swift (SA413)
Kleur : wit
Motorinhoud : 1300cc
Bouwjaar : 1986
Kilometerstand : Koets ca. 185.000km, motor ca. 5.000km (ik rijd er nog wekelijks mee)
APK tot: maart 2021
Woonplaats/plaats waar de auto te bezichtigen is : omgeving Alkmaar
Aantal eigenaren: 3!
Prijs: € 3.500,-

Reden verkoop:
Ben deze mk1 nog lang niet zat, moet ook niet weg en staat ook zeker niet in de weg. Maar ik begin andere hobby-kriebels te krijgen. En die zullen gefinancierd moeten worden. Dit is het moment voor een echte liefhebber om op te staan en het stokje over te nemen.
Ik rijd nog regelmatig met de mk1, beestje doet het perfect.

Omschrijving:
Let op, dit is geen makkelijke auto! Twee handen aan het stuur, want hij gaat er met je vandoor als een kart. Geen stuurbekrachtiging, geen airco, geen airbags. Dit is de enige echte beleving van autorijden.
Ik heb deze mk1 in 2013 gekocht en in de jaren dat deze in mijn bezit is erg veel eraan gedaan. Ik heb hierin zeker niet bezuinigd, de meeste bonnen zijn dan ook aanwezig. Zo ook zeer veel foto's van wat er gedaan is. O.a. veel laswerk, motorrevisie, bakrevisie en carbsrevisie.
Van dit model GS, zijn er nog slechts 4 in NL verzekerd met apk op de weg. Van de mk1 GTi, betreft het nog ca. 5 stuks met apk op de weg. Dus als je uniek wilt zijn, is dit je kans.

Standaard op deze GS:
- Bumperlip in carrosserie kleur
- Mitslampen voor, halogeen (met zeldzame mistlamp kappen)
- Elektrische spiegels in carrosserie kleur

Interieur:
- GTi interieur, gereinigde en opnieuw gevulde stoelen
- GTi rode tapijt
- Sportstuur
- Ingekorte pook met custom poolbal pookknop (eventueel ook een zwart lederen erbij)
- Elektrische ramen
- Centrale deurvergrendeling op afstandsbediening
- Automatisch sluitende ramen bij afsluiten met CV-afstandsbediening
- Gelaste halve rolkooi
- JVC cd-usb speler, weggewerkt in dashboard kastje, inclusief parrot bluetooth handsfreekit
- 10cm MacAudio speakers in de voordeuren
- Originele hoedenplank zonder speakergaten
- Interieur er compleet uitgehad, nergens roest, geluidsdempend materiaal geplakt over hele bodem
- GTi tellerbak
- luxe eikenhout parket in de kofferbak (je wilt wel reizen in stijl natuurlijk)

Exterieur:
- GTi sideskirts
- GTi stootstrips met Twincam – 16 valve stickers
- Nieuwe voor- en achterbumper (voorbumper dus zonder schroefgaten)
- 13” verbreed staal met chrome velgringen (hebben aandacht nodig en zitten winterbanden om)
- Gele koplampen, halogeen
- Derde remlicht achter (oldskool, geen led)
- Custom badge in de gril
- Onderzijde metallic zilver gewrapt, period correct JDM
- Voor een auto van deze leeftijd, verbazingwekkend weinig roest.

Technisch:
- GTi remmerij rondom, inclusief nieuwe schijven en Greenstuff remblokken, 1 klauw gereviseerd, 1 klauw vervangen voor nieuw
- Koni rood schokdempers achter
- Weitec schroefset voor
- Superpro PU rubbers stabilisatorstang voor (Superpro PU rubbers achter heb ik nieuw los erbij)
- Accu naar kofferbak verhuist (nieuwe Bosch accu)
- GTi versnellingsbak, gereviseerd
- Nieuwe brandstofpomp gemonteerd nabij de brandstoftank, inclusief relais (in de kofferbak)
- PU motorsteunen
- Aluminium krukaspoulie
- Vliegwiel laten afdraaien
- Kleppendeksel gepoedercoat en letters laten afdraaien
- Nieuwe radiator
- Hoofdremcilinder gereviseerd
- Aluminium oilcatchcan
- Nieuwe dynamo
- Nieuwe startmotor
- Magnecor bougiekabels
- Veerpootbrug voor
- siliconen koelslangen
- Choke op de originele plaats in het dashboard geplaatst ivm de carb-setup

Motorisch:
In 2014 de koppakking lek gereden van de originele 8v SOHC, door een weggelopen v-snaar. Toen de kans gepakt om een 16v Twincam GTi blok erin te lepelen. Tegelijkertijd veel in het motorruim gecleaned en gelast. Vervolgens is in 2016 de motor compleet in de soep gelopen en heb ik hier een volledige motorrevisie (t.w.v. ruim € 2.500,-) op los gelaten.
- Alles is ultrasoon gereinigd, carter, onderblok, krukas, cilinderkop, etc
- GTi onderblok: geboord en gehoond, voorzien van 0.50mm overmaat SGP zuigers en zuigerveren
- GTi krukas: gepolijst en voorzien van King Racing STD drijfstanglagers, hoofdlagers en axiaallagers
- Nieuwe krukaskeerringen van Victor Reinz
- Oliepomp: geheel gedemonteerd, gereinigd, gesmeerd en gehermonteerd
- Cilinderkop: kleppen vacuum gecontroleerd, kleppen gereinigd en gehermonteerd, voorzien van nieuwe klepseals van Victor Reinz
- Nokassen: gecontroleerd, gereinigd en voorzien van nieuwe nokaskeerringen van Victor Reinz
- Gehele motor voorzien van nieuwe pakkingen, SGP en Victor Reinz
- Nieuwe SGP kopbouten en Victor Reinz koppakking
- Nieuwe waterpomp, distributie en multisnaar
- Diverse parts laten verchromen, o.a. klepdekselboutjes en de koelpijp achterop het blok
Klik hier voor foto's van de revisie

Carburateurs:
- Yamaha FZR Mikuni motorfiets carbs
- Geheel ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuwe pakkingen
- Nieuwe buisjes, naalden en sproeiers
- Geheel dyno afgesteld
- K&N filters, nieuw
klik hier voor video dyno run

Overige:
- Diverse extra plaatwerk en onderdelen krijg je erbij
- De leuke extra's gaan apart de verkoop in, zoals de dakdragers en SSR velgen.

Extra info:
Ik heb de auto verzekert als semi-oldtimer inclusief de overgangsregeling. Dat houdt in dat ik er in december, januari en februari niet mee mag rijden. Voor mij is dat 11,- per maand verzekering en 42,- per jaar voertuigbelasting.
Let op: het is een projectauto! Kortom, de auto kan je nog wel eens verrassen met kleine gekkigheidjes. Als je zelf totaal niet handig bent of een nieuwe auto verwacht, dan is dit niet de auto voor je. Er zit dan ook een kleine handleiding bij.
Verder smiles per miles, je kan niet anders dan rijden met een lach van oor tot oor met deze auto. De carbs maken een heerlijk geluid, de auto trekt zeker aandacht van jong en oud!.

Foto's:
[Afbeelding: 640x480.jpg]

[Afbeelding: 1k0.jpg]

[Afbeelding: 1k0.jpg]

[Afbeelding: 1k0.jpg]

[Afbeelding: 640x480.jpg]

[Afbeelding: 1k0.jpg]

Meer en recentere foto's op https://www.instagram.com/whiteknuckleride/

Project: Suzuki Swift 1.3 GS 1986 - GTi ombouw -> Sold!
Instagram @whiteknuckleride
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-09-2019 om 08:38 door Pauluzz.)
29-08-2019 07:58
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
The Force Offline
't dak eraf!!

Berichten: 6.381
Lid sinds: Jul 2005
Auto:
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Bericht: #2
RE: TK: MK1 SA413 Swift GS GTi 1986
Fok... Unhappy

'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
02-09-2019 17:11
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Pauluzz Offline
BaDumm Tssh
SCN Bestuur

Berichten: 2.744
Lid sinds: Aug 2007
Auto: Toyota Avensis + ?
Woonplaats: omg. Alkmaar
Bericht: #3
RE: TK: MK1 SA413 Swift GS GTi 1986
Verkocht, ze gaat naar een goed huisje.

Project: Suzuki Swift 1.3 GS 1986 - GTi ombouw -> Sold!
Instagram @whiteknuckleride
07-09-2019 11:36
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Discussie is gesloten 



Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)