Voorbumper zelf goed te vervangen van swift?
#1
Hoi allemaal!

Ik heb me hier even aangemeld omdat ik helaas een aanrijding gehad heb gisteren Thumbsdown
Nu valt het mee, alleen de voorbumper heeft wat schade, zoals stukken lak er uit, enkele scheurtjes en krassen. Daarnaast is de onderste grille gescheurd en mn nummerbord aan diggelen.
Nu was ik zo even op internet aan het kijken, en een nieuwe bumper + spuiten heb ik al voor zo'n 225 euro.
Maar is dat een beetje zelf te demonteren en monteren? Mn vriend dan, als ik het doe komt het zeker niet goed 34
En weet iemand van jullie waar ik de onderste grille kan vinden? Ik zie het nergens op internet, alleen de bovenste met het Suzuki logo, maar die is nog prima.

En wat zou het eventueel kosten als ik het bij een herstel bedrijf laat doen?
Ik wil alles proberen buiten mijn verzekering om te doen, Omdat ik anders 70 euro meer per maand ga betalen...
Mijn Suzuki swift is trouwens het nieuwere model van september 2010.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Thnx alvast!

Groetjes, Patricia

https://myalbum.com/photo/fzaWGNU2fajq/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/199AkzIh24wl/1k0.jpg
https://myalbum.com/photo/moVINe4MoRfD/1k0.jpg
Reply

#2
complete bumper in kleur vinden op een sloop of onderdelenlijn online zou handig zijn maar als je voor 225 de bumper nieuw en gespoten kan kopen dan is dat ook een mooie prijs. De bumper demonteren gaat je vriend vast lukken met wat geduld en logisch denken. De grille op de sloop vinden of dealer. Deze zal ook bij de dealer wel betaalbaar zijn. Bij een schadeherstelbedrijf ga je al snel het dubbele of driedubbele uitgeven denk ik (zonder bon).

Voorbeeldje bij het vorig model wat hetzelfde of zga hetzelfde is: https://youtu.be/hRfhqwUCjbA
En zo zijn er nog veel meer te vinden.
39



Reply

#3
Thnx Tom voor je heldere antwoord! 39 Handig filmpje idd, met dat als voorbeeld erbij moet het vast wel lukken. Heb nog even een paar foto's toegevoegd van de schade. Kan het allemaal wel laten bijwerken enzo denk ik, maar mijn vermoeden is dat dat nog duurder is dan een op juiste kleur gespoten bumper bestellen en zelf monteren.

Hoe heet het onderste zwarte rooster aan de voorkant? Misschien Google ik op de verkeerde naam.
Reply

#4
Doe jezelf eens een lol en kijk bij Japoto parts, Groningen, Deijne Volkel, ebay.de, ebay.com wie weet heb je daar een complete bumper wit of op sloop! Ben je voor heel weinig klaar deze beschadigde bewaren voor onderdelen. Spuiten kost je vele malen meer dan een losse bumper in kleur op de kop tikken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(27-05-2018, 23:44)Leibniz Wrote: Doe jezelf eens een lol en kijk bij Japoto parts, Groningen, Deijne Volkel, ebay.de, ebay.com wie weet heb je daar een complete bumper wit of op sloop! Ben je voor heel weinig klaar deze beschadigde bewaren voor onderdelen. Spuiten kost je vele malen meer dan een losse bumper in kleur op de kop tikken.

Thnx voor de tip! 39
Reply

#6
als er op de 3e foto de lak is gescheurt en niet de bumper dan kost over spuiten 300-400 euro de gril zou ik zelf monteren en kopen via markplaats of concept-s.nl tis echt een klote kleur om te spuiten bij mij hebben ze de moterkap 3x gedaan voor die pas goed was , wat je ook zou kunnen doen is een bumper zoeken van een swift waar heel de achterkant van in de puinpoeier licht en dan de voor bumper over zetten op jou wagen dan als nog zal je kleur verschil hebben helaas
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#7
Hoi Patricia, ik heb je schade gezien.
Als je naar een goede spuiter gaat kunnen ze misschien een spotrepair doen dwz je bumper gedeeltelijk spuiten en uitwaaieren dat is om kleurverschil te voorkomen.
Je moet dan wel bij een goede spuiter zijn die weet wat hij doet. Ik schat dat het dan onder de 300 eurie blijft. Ik weet hier in het Westland een zeer goed en niet te duur adresje Wink

Groetjes, Andres








Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.