Navigatie voor Swift 2009
#1
Hallo iedereen,

Sinds een tijdje rijd ik een Suzuki Swift 1.3 Bandit GT uit 2009.
Deze kwam met de standaard Radio CD speler zonder navigatie en aux aansluiting.

Tijd lang heb ik gebruik gemaakt van een bluetooth dongel die in de sigaret aansteker geplaatst kon worden en zo verbinding maakte via de radio. Op deze manier kon ik een radio zender opzoeken die ik had ingesteld en zo naar muziek/navigatie kon luisteren wat via mijn telefoon werd afgespeeld. Dit had echter wel de gevolgen dat tot een aantal keer toe de zekering kapot ging van de radio/dashboard klok. Waardoor ik dit nu wil veranderen.

Zelf ik heb ik weken lang rondgekeken naar een navigatie systeem die in de swift zou passen. Maar kom er niet echt uit. Vandaar dat ik beroep op jullie doe, om mij in iedergeval op weg te helpen naar iets wat past.

Ik zoek een radio / navigatie systeem wat het volgende heeft:
- USB aansluiting
- Aux aansluiting
- Bluetooth
- Touchscreen

Mocht dit topic al eens een keer eerder aangesneden zijn, zelf heb ik het niet kunnen vinden, dan hoor ik het graag.
Reply

#2
Ali express.. Heb je ze speciaal voor de swift incl plug and play bedrading. Verder past zo goed als iedere 2din navigatie er in met juiste bekabeling en inbouwframe.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
Heb je zo een link voor me? Want ik heb inderdaad ook daar gekeken al, en kan er zo niet echt een vinden die werkt. En eerlijk gezegd vind ik zo iets duurs bestellen daar wel wat riskanter, ook in verband met garantie en zo.
Reply

#4
Heb voor mijn Baleno een android 2 din besteld bij Alie en moet zeggen werkt nog steeds goed, zit er nu 2 maanden in, navigatie werkt prima,muziek idem op sd card. Reverse Camera werkt ook, alleen override schakelaar zodat ik de rev cam kan inschakelen wanneer ik wil-werkt niet zonder dat achteruitrijlichten gaan branden-, maar ok. Toestel an sich niks mis mee.Voor navigatie zit er I-go8 en heb nog wat andere nav software erop gezet op een losse sd kaart. Be on Road, navigon, Igo8 en wat andere gratis navi software van android erop gezet. Igo8 werkt prima!.Toestel heeft 1 jaar garantie. Het is niet erg flitsend wat radio gedeelte betreft qua layout maar ok.Voor het geld dat ik ervoor betaald heb, 160 euro hoor je me niet zeiken.Heb deze: https://www.aliexpress.com/item/Junsun-Q...4c4dfUH9i1
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Bedankt voor de reacties,

Na wat speur werk heb ik ook zelf op Alie de gok genomen en daar een radio besteld.
Wat ik besteld heb:
Deze is besteld

Heb ook gelijk de duurste genomen voor die paar 10tjes meer.
Hoop dat het wat is. Deze zag ik namelijk ook bij een bedrijf in Nederland zelf. Maar daar was hij 150 euro duurder.

Nu hoop ik ook dat de inbalance uit de radio daarmee gehaald word. De huidige radio als de balans op 0 staat, hoor ik alleen maar geluid van de bestuurders kant komen en niet van achter of van de passagiers kant.
Reply

#6
Ben benieuwd over of je nog invoerkosten krijgt, ik heb die van mij gekocht toen die 40% korting had scheelde echt veel. Recent een mobieltje besteld maar die heb ik nog niet, is in het land maar nog niet bezorgd wel door de douane heen . is al 18 dagen 'onderweg' terwijl die na 7 dagen in NL was.Ga geen updates plegen naar een nieuwe android versie raad ik je af! Bij mijn Xiao Mi ging die na zoveelste update flippen,touchscreen deed raad,boodschappen uit zichzelf tikken etc. If it workd don't fix it
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Ik hoop ook dat ik geen invoer kosten zal krijgen, en wat zal het dan ongeveer gaan kosten. 50 a 60 euro? Dan ben ik alsnog goedkoper uit dan dat ik dezelfde zal kopen hier in nederland. (Is ongeveer 150 euro duurder)
Zal het laten weten hoe het uit pakt Smile
Reply

#8
Heb je een berichtje bij je bestelling toegevoegd om bedrag lager in t e vullen voor de douane? Al zijn die ook niet achterlijk, of het glipt erdoorheen, dan heb je mazzel. Zo had ik met die van mij mazzel dat die in de aanbieding was, en voor 160 euro heb ik er een goede deal aan.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Meestal zetten ze er wel een lager bedrag op uit zichzelf. Doen ze vrijwel met alle bestellingen uit china. Heb nog maar 1 keer import kosten hoeven te betalen in het verleden, maar dat was via eBay.
Reply

#10
Uit de VS doen ze heel moeilijk, ja mag geen wetten breken, blablabla, denk overal bommen gooien no problem, maar lager bedrag vr een product gaan ze over de zeik.Bestellen van spullen in de VS is daardoor niet aantrekkelijk, voor mij tenminste niet.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#11
Vandaag komt de radio binnen als het goed is. Heb hem echter wel via een ander bedrijf besteld in Nederland zelf. Was daardoor ook wat duurder uit. Dit omdat aliexpress gezegd had dat hij niet zou passen voor mijn auto. Dit inverband met het frame.

Bedrijf in Nederland zei dat het wel zou passen, dus heb hem daar besteld. Vanavond maar is inbouwen dan.

Iemand nog tips of tricks voor het inbouwen? (Weet dat er 2 schroeven zijn die eerst los gehaald moeten worden, 1 aan bestuurderskant onder het stuurwiel, en de ander in het dashboardkastje)
Reply

#12
Alles was passend te maken, staan genoeg filmpjes op YT zoek dat eens op.Beetje eigen initiatief en niet denken gaat niet.Met goed kijken en logisch nadenken kom je heel ver
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#13
Heb hem ingebouwd, past perfect. Dus snap niet waarom Aliexpress het niet kon leveren.
Heeft me wel meer werk gekost dan ik had verwacht.
Halve dashboard lag op een gegeven moment uit elkaar. Dit om alleen maar bij die ene schroef te komen aan de bestuurders kant. Was wel een leuke ervaring om als autoleek mee te beginnen in iedergeval. En wil ook zeker meer leren van mijn auto. En auto's in het algemeen.
Reply

#14
Mooi dat het gelukt is, kun je ook foto’s posten van het resultaat, zodat volgers kunnen zien wat ze kunnen verwachten?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#15
Ligt niet aan Aliexpress maar je had ze ook niets moeten vragen,meesten die verkopen het alleen en hebben er weinig kaas van gegeten, het zijn standaard 2 din formaten in dit geval.Dus die zullen na wat kleine aanpassingen heus wel passen/passend te krijgen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#16
(11-06-2018, 10:46)Leibniz Wrote: Ligt niet aan Aliexpress maar je had ze ook niets moeten vragen,meesten die verkopen het alleen en hebben er weinig kaas van gegeten, het zijn standaard 2 din formaten in dit geval.Dus die zullen na wat kleine aanpassingen heus wel passen/passend te krijgen.

Had het ze ook niet zelf gevraagd hoor, kreeg een bericht van aliexpress zelf juist. Hoe mijn dashboard/oude radio er uitzag. En dat vond ik opzich wel erg netjes van ze.

En wat betreft het frame. Het is niet een frame en daarin de radio ingebouwd zeg maar. Het hele frame is het suzuki frame. Beetje lastig uit te leggen. Dus zal het laten zien met foto's. (Zijn overigens niet van mijn eigen auto of radio.)

Dit is de oude radio:
[Image: 2-din-8inch-car-dvd-player-suzuki-swift-2009.jpg]

Dit is de nieuwe radio:
[Image: Android-7-1-Auto-Multimedia-Car-Dvd-spel...2010-w.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.