Posts: 6
Threads: 1
Joined: May 2018
Beste mensen,
Ik heb een maand geleden een suzuki swift sport 1.6 uit 2007 gekocht, auto heeft 120.000 gelopen.
Ik heb de auto gekocht bij autocentrum Balkbrug met 3 maanden garantie, helaas zijn deze mensen niet meer te bereiken en bestaat het bedrijf ook niet meer.
Sinds dat ik hem heb staat de auto bij de garage.
Het probleem:
Als ik de auto even flink open trek van 0 naar 100 bouwt die een druk op in het koelsysteem waardoor de koelvloeistof uit het expansievat spuit.
Het systeem heeft al onder druk gestaan maar daar kwam niets uit.
Ook geen olie bij de koelvloeistof of andersom gevonden met zo'n sniffer.
Wel kwamen we er achter dat er 1 slang niet warm werd.
En als ik op de snelweg rijdt of als de auto gewoon draait wordt die niet warm dus alleen als ik hem vlot optrekt.
Al vervangen:
*Waterpomp
*Thermostaat
*Radiateur
*Expansievat dop
*Radiateurdop
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik hoor het graag!
Groet,
Marcel
Posts: 134
Threads: 1
Joined: Feb 2018
Auto: Oud Japans
Ben bang voor je dat alleen de koppakking overblijft dan.
Posts: 6
Threads: 1
Joined: May 2018
(22-05-2018, 09:27)Bo652 Wrote: Ben bang voor je dat alleen de koppakking overblijft dan.
Dan zou die toch roken en altijd warm worden?
En zou zo'n sniffer dat toch moeten aangeven?
Posts: 635
Threads: 19
Joined: Apr 2010
Auto: Baleno Wagon 1.8 GTX
Koelslangen ook al vervangen? Lijkt of er ergens een verstopping zit.
Posts: 6
Threads: 1
Joined: May 2018
(22-05-2018, 11:13)Nothingmatters Wrote: Koelslangen ook al vervangen? Lijkt of er ergens een verstopping zit.
Nee nog niet. Kan dat alleen zijn als je hard optrekt?
Posts: 134
Threads: 1
Joined: Feb 2018
Auto: Oud Japans
(22-05-2018, 09:46)Marcelw Wrote: (22-05-2018, 09:27)Bo652 Wrote: Ben bang voor je dat alleen de koppakking overblijft dan.
Dan zou die toch roken en altijd warm worden?
En zou zo'n sniffer dat toch moeten aangeven? Nee dat hoeft niet altijd hoor, dat is maar net hoe de koppakking door is.
Het kan zo zijn dat de pakking precies door is tussen een koelkanaaltje en de zuiger zal ik maar zeggen.
Posts: 6
Threads: 1
Joined: May 2018
(22-05-2018, 11:47)Bo652 Wrote: (22-05-2018, 09:46)Marcelw Wrote: (22-05-2018, 09:27)Bo652 Wrote: Ben bang voor je dat alleen de koppakking overblijft dan.
Dan zou die toch roken en altijd warm worden?
En zou zo'n sniffer dat toch moeten aangeven? Nee dat hoeft niet altijd hoor, dat is maar net hoe de koppakking door is.
Het kan zo zijn dat de pakking precies door is tussen een koelkanaaltje en de zuiger zal ik maar zeggen.
Vandaag gaan ze met vloeistof testen dus dat wachten we maar even af dan. Bedankt!
Posts: 2
Threads: 1
Joined: Mar 2018
Auto: suzuki swift sa310
misschien je slangen/radiateur doorspoelen?
Posts: 134
Threads: 1
Joined: Feb 2018
Auto: Oud Japans
Beetje jammer dat je hier niets meer van hoort.
Posts: 6
Threads: 1
Joined: May 2018
01-06-2018, 18:30
(This post was last modified: 01-06-2018, 18:30 by Marcelw.)
(01-06-2018, 13:12)MartinKorT Wrote: misschien je slangen/radiateur doorspoelen?
Al gebeurt. Ze denken nu aan de cilinderkop
(01-06-2018, 17:13)Bo652 Wrote: Beetje jammer dat je hier niets meer van hoort.
Ja, erg balen! Helaas nog geen contact gehad
Posts: 134
Threads: 1
Joined: Feb 2018
Auto: Oud Japans
01-06-2018, 19:14
(This post was last modified: 01-06-2018, 19:25 by Bo652.)
Bedoelde het niet rot hoor, maar omdat ze gingen snuffelen had ik gehoopt dat daar wat uit kwam.
Maar helaas niet dus, zou helaas zo 123 ook geen oplossing weten voor je.
Echt balen sterkte, en laat je ons nog wat weten als er iets bekend is?
Edit: Heb het allemaal nog eens terug gelezen, maar ze denken nu aan een cilinderkop?
Zou misschien kunnen, maar dan moet toch ook je pakking stuk zijn,anders kan je geen druk op het systeem krijgen!
Naar mijn idee verdenk ik nog steeds de koppakking, of er moet ergens een flinke verstopping zitten, maar dan moet hij ook bij normaal gebruik heet lopen.
Je weet overigens wel zeker dat de nieuwe waterpomp goed gemonteerd zit?
Posts: 6
Threads: 1
Joined: May 2018
(01-06-2018, 19:14)Bo652 Wrote: Bedoelde het niet rot hoor, maar omdat ze gingen snuffelen had ik gehoopt dat daar wat uit kwam.
Maar helaas niet dus, zou helaas zo 123 ook geen oplossing weten voor je.
Echt balen sterkte, en laat je ons nog wat weten als er iets bekend is?
Edit: Heb het allemaal nog eens terug gelezen, maar ze denken nu aan een cilinderkop?
Zou misschien kunnen, maar dan moet toch ook je pakking stuk zijn,anders kan je geen druk op het systeem krijgen!
Naar mijn idee verdenk ik nog steeds de koppakking, of er moet ergens een flinke verstopping zitten, maar dan moet hij ook bij normaal gebruik heet lopen.
Je weet overigens wel zeker dat de nieuwe waterpomp goed gemonteerd zit?
Nee ik weet helaas nog niets. Het snuffelen is zonder resultaat en door rond te bellen heeft iemand met ervaring van soort gelijke klachten aangegeven dat het toen de cilinderkop was die gescheurd was. Dus daar word nu nasr gekeken. Zodra ik iets weet hoor je het!
Bedankt voor het meedenken! Ik ben een leek op dit gebied en probeer alles te begrijpen
Posts: 2
Threads: 0
Joined: Jun 2018
Auto: Swift sport 2007
Al iets meer bekend???
Zit nog met het zelfde probleem momenteel
Posts: 2.489
Threads: 35
Joined: Sep 2005
Auto: Espace v6, RX-7 FC
Als alles extern vervangen is blijft de koppakking over of de kop zelf.
Dan zou ik als het budget het toelaat de koppakking vervangen en de kop afpersen om te kijken of er geen scheuren in zitten. Dan vlakken en terug monteren.
Als dat het ook niet is moet je hem gewoon lekker de plomp in rijden
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto
Ring count: 114
Posts: 239
Threads: 16
Joined: Jul 2017
Auto: Suzuki Swift MK6
17-06-2018, 23:27
(This post was last modified: 17-06-2018, 23:29 by Villa.)
Oh oh.. dat klinkt niet lekker allemaal.
Mag ik vragen wat de Swift hebt betaald?
Je bent nu ook al veel geld kwijt aan het oplossen van het probleem denk ik...
Houd ons ff op de hoogte...
Groetjes, Andres
Posts: 1
Threads: 0
Joined: Jun 2018
Ik had het zelfde probleem met mn swift 1.6 sport uit 2008. gt
Bij mij is er een nieuwe kop op gekomen nu is dat probleem helemaal verholpen alleen nu stottert en hikt de motor en trekt niet door boven de 3500 toeren zoals hij voorheen deed.
Iemand misschien de oplossing??
Posts: 130
Threads: 6
Joined: Oct 2014
Auto: swift 1,3 GLS 8v 1998
Hier het zelfde probleem. Eerst (als gevolg) een lekke radiateur. Vervangen alles netjes bijgevuld en toch gooit ie er kv uit.... olie nog schoon dus een gaslek naar koelwater lijkt me. Het gaat om een G13BA 1,3 8v 50 kw. met airco.
Gelukkig mogen we een auto lenen want morgen naar Duitsland, waag ik er niet op zo...
Iemand een idee wat het kost om een kop te laten afpersen? De motor is niet te heet geweest, dat weet ik wel , dus verwacht geen kromme kop.
|