Swift MK1 GS '86 GTi swap
#1
Rij nu ondertussen al ruim een jaartje in mn mk1, rijd geweldig, maar het vermogen, of eigenlijk het gebrek aan begint een beetje te vervelen..

Dus heb ik uit 1 van mn sloop swiftjes een onderblokje getrokken wat in behoorlijk knappe staat was.. daar komen gti zuigers in met een mk1 gti cilinder kop..

Motorcode blijft dus gewoon G13A, Winning!

Om het boeltje nog wel leuker te maken zal ik de compressie laten verhogen, hoop rond de 11:1 uit te komen, en heb de nokkenassen laten slijpen door de fabriek die ook voor Schrick slijpt, 261/271 is het geworden...

Verder komen er ook nog GSXR1100w carbs op, en een cometic mls koppakking, en een afgedraaid vliegwiel en drukgroep met een dubbel diafragma (ligt al klaar)

Gezien bij een g13a de brandstofpomp op de cilinderkop zit en dus mechanisch is, (carb life) komt er een inlijn 3 bar ltec pomp op, met een malpassi fuel pressure regulatordie van 3 bar een paar psi maakt

Nog ff een afbeelding van de carbs, meet fotos volgen nog....
[Image: Afbeelding_van_Mitch.jpg]
Reply

#2
superdik!!

is dat een directe fit op de cilinderkop of?
Reply

#3
Lekker origineel Wink haha succes met je build, ik ben benieuwd of je sneller klaar ben dan de 2 jaar die ik nodig had (kwam wat meer werk bij kijken dan gedacht)
Reply

#4
(19-03-2018, 12:37)swifferd Wrote: superdik!!

is dat een directe fit op de cilinderkop of?

Zo goed als, de zuigers zijn anders Wink
Reply

#5
Zo gaat dat met projecten. mijne is ook al een paar jaar van de weg en nog altijd geen zicht op de finishlijn
Reply

#6
Mooi!!

Ik ga het ook doen met mijn swift is nu een 1.3 16V G13BB uit 2001. Word G13B met carbs van honda CBR600.

Komen sideskirts op en spoiler met 3e remlicht dus totaal zal meer de gti look hebben en carbs geluid is om verliefd op te worden zo heerlijk!!

3 bar pomp ook bij mij.. Compressie had ik zelf nog niet aan gedacht. De bouwmeneer waar ik het mee fix waarschijnlijk wel. Zal wel even duren gezien onze hummel 1 maandje oud is dus voor nu nog veel thuis om aandacht te geven waar dat nodig is 454545393939

TongueTongue
Reply

#7
[Image: IMG-20180720-WA0020_zps4sveggst.jpeg]

Update! Blok zit deels in elkaar!

Ben alleen nog niet helemaal over de kleur uit, maar voorlopig blijft het zo, als ie erin hangt zien we wel verder ?
Reply

#8
[Image: Screenshot_20180819-185435_zpskkkafjoj.jpg]

Toch maar de kleppendeksel en de carb deksels antraciet gespoten, tevens het blok maar ff zilver met vht engine Paint.

Tevens zit alles ondertussen vast op moment in het blok, pro tip; E36 316i kopbouten passen.

Vd week maar weer verder bouwen ?
Reply

#9
Ziet er mijns inziens een stuk beter uit dan al dat rood 39
Reply

#10
Ja vond m ook ietsjes te, tnx!
Reply

#11
Zit er gelikt uit dat blokkie !

Groetjes, Andres








Reply

#12
Blokje is inmiddels af, en verkocht haha.. Werd me uiteindelijk toch iets te duur, op de manier hoe ik het er in wilde hebben, beetje misrekend vooraf.

Dus nu maar een weber dgv carburateur gekocht die erop komt, en over een poosje misschien nog een snelle nokkenas, maar eerst weer eens een trackday pakken Biggrin
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.