Suzuki Alto 1.0 Comfort 2010 speakers
#1
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op het forum, zal straks even in de welkom sectie wat plaatjes zetten van de nieuwe aanwinst.

Alvast mijn kwestie:
Vanaf morgen eigenaar van een Suzuki Alto 1.0 Comfort uit 2010. Tijdens de testrit was het geluid van de radio niet heel geweldig te noemen. Zeker op snelweg i.c.m. windruis.

Alvast een ander radio frame en isokabel besteld zodat direct de vertrouwde Sony er terug in kan. Als dit niet voldoende resultaat oplevert ben ik van plan de 2 speakers (10cm) in het dashboard te vervangen. Relatief simpel.
Hebben jullie misschien nog aanraders wat betreft type/merk speakers.

Mocht ik daarna nog niet tevreden zijn zou ik de speakers in het portier willen upgraden. Uit onderzoek op het forum en via google heb ik begrepen dat er standaard helemaal geen speakers en bekabeling aanwezig is achter de panelen.

Kan iemand dit bevestigen?

Ook voor de portier speakers ben ik opzoek naar aanraders. Als jullie nog tips hebben voor het plaatsen van speakerkabel naar de portieren lees ik die ook graag.

Een versterker en dergelijke wil ik niet aan beginnen. De radio moet de speakers dus wel kunnen hebben. Het moet dus een vrij simpele upgrade worden voor een simpele auto.

Alvast bedankt voor jullie input en meedenken! =)
Reply

#2
Ik zou de 10cm speakers vervangen voor coaxiaal speakers met ingebouwde tweeter, max 30-40w rms
Achterdeuren ligt inderdaad geen bekabeling.

Denk er even om dat als je deur en dashboardspeakers heb dat je alle 4 de kanalen van je radio in gebruik heb dus achterspeakers erbij monteren dan lastig word.

Wat je dan ook kan doen is een composet met de woofer in je voordeur, de tweeters op de plek van je dashboardspeakers en dan 2 coaxiaal speakers in je achterdeuren. Bekabeling gewoon trekken door de doorvoertules.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
Bedankt voor je reactie!

De achterdeuren wil ik eigenlijk met rust laten. In de voordeuren zitten al wel ronde vormen voor het plaatsen van speakers.
Kan alleen geen duidelijk antwoord vinden of er nu al standaard wat achter zit of dat het leeg is zonder bekabeling en speaker.

De dashboard speakers zal ik eens voor kijken naar coaxiaal speakertjes. De kwaliteit is waarschijnlijk al snel beter dan het origineel?

In totaal gebruik ik dan 4 speakers zonder versterker.
Reply

#4
In de deur ligt nog geen bekabeling. Iedere after market speaker is eigenlijk al beter dan standaard alto speakers 39
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.