Newbe!!
#1
Hoi!

Ik ben Dave! Kom uit Vijfhuizen! Vroeger Den Helder en daarna Haarlem!
Ben 33 jaar oud en hou van acceleratie haha! Glijbanen... Autos... De berg af met een kantonnen doos... Als het maar snel van zijn plek komt!

Vandaag een Swift aangeschaft! 2010 70000 km 1.6 sportje Smile
Volgende week dinsdag ophalen!
Net een fijne testrit gehad! Heerlijk in de hoge toeren!
Deze week getwijveld tussen deze, Renault Twingo RS , Opel Corsa en Fiat Punto.
Maar deze kwam qua rij plezier toch echt op nummer 1!

[Image: 2cpxedl.jpg]

[Image: 33zcqo2.jpg]

Hiervoor reed ik een Seat Ibiza uit 1998. Zo goed als opgereden. Hiervoor een paar leuke autos gehad. Alleen kwam er een scheiding om de hoek kijken dus de laatste is een Opel Astra 2012 geweest. En daarvoor een Renault Megane Coupe 2010.

[Image: 19s3a.jpg]

[Image: a09cvd.jpg]

Ik ben benieuwd wat deze Swift mij gaat brengen!
Behalve een Suzuki Zillion scooter is het mijn eerste Suzuki auto!

[Image: 54hqnp.jpg]

Groetjes Dave
Reply

#2
welkom. de sport gaat je zeker bevallen. Geinige scooter ook. de katana LC in witblauw (gsx-r) vind ik zelf ook leuk.
39



Reply

#3
Welkom mede swift sport rijder!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#4
(06-03-2018, 17:16)Tomswiftswiftswift Wrote: welkom. de sport gaat je zeker bevallen. Geinige scooter ook. de katana LC in witblauw (gsx-r) vind ik zelf ook leuk.

Leuk! Als er wat stuk was aan mijn Zillion bestelde ze altijd Katana onderdelen Smile
Helaas stopte de productie ergens en waren er geen onderdelen meer te krijgen en moest hij weg na een vastloper..
Reply

#5
Welkom !
Reply

#6
Welkom!
- Swift MK5 2002 1.0 eco
- Swift mk5 2001 1.3 16v
Reply

#7
Gave Swift Sport! Geniet ervan! Nog plannen mee?
Reply

#8
(07-03-2018, 18:24)Rutger97 Wrote: Gave Swift Sport! Geniet ervan! Nog plannen mee?

Meestal begin ik met chiptuning Smile

Verder ben ik nog totaal niet bekend met de swift dus ik ga ff lekker hier neuzen om wat ideeen op te doen Smile
Reply

#9
Dat zal weinig uithalen bij een turboloos blok. De Megane en Astra waren wel met turbo denk ik?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#10
(08-03-2018, 13:16)Nothingmatters Wrote: Dat zal weinig uithalen bij een turboloos blok. De Megane en Astra waren wel met turbo denk ik?

14 pk en 16nm erbij is mogelijk volgens de tuner. Geen mega verschil. Maar altijd lekker meegenomen Smile

Mijn Megane ging van 131 pk en 190 nm naar 158 pk en 238 nm
En mijn Astra ging van 140 pk en 204 nm naar 160 pk en 264 nm

Grotere verschillen maar veel zwaardere autos. Ookal was de trekkracht bij de Astra een groter verschil, bij de Megane was het gevoelsmatig weer veel sneller..
Beide waren 1.4 turbos
Reply

#11
14pk 16nm VOLGENS DE TUNER inderdaadWink
Vergelijk het mrt het opgegeven verbruik van een auto. Dit haalt men in de praktijk ook nagenoeg nooit. 5Pk en nm of 7 8 lijkt me veel realistischer..
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#12
(16-03-2018, 13:28)swift16vrules Wrote: 14pk 16nm VOLGENS DE TUNER inderdaadWink
Vergelijk het mrt het opgegeven verbruik van een auto. Dit haalt men in de praktijk ook nagenoeg nooit. 5Pk en nm of 7 8 lijkt me veel realistischer..

Ik weet het!
Maar zolang het maar te merken is vind ik het prima.
Mijn Megane werd zeker zuiniger na het tunen. In ieder geval met 100/120 km per uur op snelweg met cruise control. De Astra niet. Dus het zal ook nog wel per type verschillen.

Hij is gearriveerd!
OP laatste moment mocht ik in de showroom nog even de matjes verwisselen met een andere Swift Sport dus nog ff op de valreep matjes met rode randjes en sportlogo gescoord haha..

[Image: n2zfr5.jpg]

[Image: 4ki7bd.jpg]

Tot mijn verbazing lag er onder de rijdersstoel een pioneer sub. Met afstandsbediening in het dashboardkastje Smile
Komt lekker geluidje uit!

[Image: 2vrtxfo.jpg]

[Image: 2li97h5.jpg]

En er zat nog een cd in de cd speler.. Hits uit de 70's. Misschien nu echt van een oud oma'tje geweest... Haha..
Er er hangt onder in een aansluiting voor een usb en iphone.
Kon geen aux ontdekken..

Verder is alles denk ik redelijk standaard voor een 1.6? Rode stiksel in het lederen stuur. Bediening voor radio op stuur. En een oud frietje...
Reply

#13
gaaf ding wit blijft erg gaaf!!

broertje heeft er ook zo een..
prima scheurijzer..

heeft m ook gechipt en rvs voor tot achter met 200cel race kat..
gelukkig wel met klep bediening continue open is te gek voor woorden.. 3939Tongue
Pk verschil icm rvs vind ik best merkbaar.. en sound is bizar lekker..4545
Reply

#14
Welkom, ik heb ook een witte swift! Wink je bent familie van mijn vriendin kom ik zojuist achter.
Reply

#15
(16-03-2018, 17:10)swifferd Wrote: gaaf ding wit blijft erg gaaf!!

broertje heeft er ook zo een..
prima scheurijzer..

heeft m ook gechipt en rvs voor tot achter met 200cel race kat..
gelukkig wel met klep bediening continue open is te gek voor woorden.. 3939Tongue
Pk verschil icm rvs vind ik best merkbaar.. en sound is bizar lekker..4545

gewoon weer even bij unlimited tuning langs. die persen er ongetwijveld weer uit wat eruit te halen is Smile

(16-03-2018, 17:23)Pauluzz Wrote: Welkom, ik heb ook een witte swift! Wink je bent familie van mijn vriendin kom ik zojuist achter.

Ik vernam het net ook Smile haha
Welkom in de familie Tongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.