Aux suzuki alto 2009-
#1
Hoi suzuki liefhebbers,

Heb een suzuki alto van bj2010. Met een originele autoradio erin.
Heb een aux kabel gekocht met een witte aansluiting.
Maar ik krijg geen geluid. Eigenlijk kan ik geen aux kiezen. Is daar een truckje voor?
Iemand die mij hierover kan helpen?

Lijkt mij sterk dat deze radio geen aux afspeelt, want heeft een aansluiting op de achterkant.

Bedankt voor jullie tips alvast!
Reply

#2
En wat wil je afspelen?Van je phone muziek of?Zit er geen handleiding van je radio bij de auto, is het origineel of een after market radio?En misschien is ingang voor een microfoon als je gebeld wordt/belt, geen idee.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
(03-03-2018, 18:00)Leibniz Wrote: En wat wil je afspelen?Van je phone muziek of?Zit er geen handleiding van je radio bij de auto, is het origineel of een after market radio?En misschien is ingang voor een microfoon als je gebeld wordt/belt, geen idee.


Het is een originele radio.
Er zit een aux aansluiting op de achterkant, zoals bij vitara, swift etc...

Ik wil best wel een foto plaatsen van de radio, maar weet alleen niet hoe ik afbeelding moet toevoegen.
Reply

#4
staat hier ergens een beschrijving hoe je foto's toevoegt,of je kan ergens uploaden en hier een link van plaatsen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
(03-03-2018, 21:10)Leibniz Wrote: staat hier ergens een beschrijving hoe je foto's toevoegt,of je kan ergens uploaden en hier een link van plaatsen.


Ik heb geen iedee hoe je een afbeelding moet toevoegen, maar op de achterkant van de radio is er een witte aansluiting, mogelijk is die aansluiting voor aux. Ik weet alleen niet hoe ik aux moet selecteren op de radio.
Reply

#6
Mij is niet duidelijk wat je wilt aansluiten op de aux ingang, je telefoon, usb, sd wat?Staat daar zoiets als 'aux in' aux out'of ga jij ermaar vanauit dat het aux is? En ik zou zeggen probeer cd knop om te selecteren als je daar iets aangesloten hebt in aux . Waarom vraag je het niet bij de suzuki dealer of in je boekje eens kijken, als je dat niet hebt is op internet te vinden. Zonder dat ding te zien aan achterkant wordt niets
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
(03-03-2018, 23:41)Leibniz Wrote: Mij is niet duidelijk wat je wilt aansluiten op de aux ingang, je telefoon, usb, sd wat?Staat daar zoiets als 'aux in' aux out'of ga jij ermaar vanauit dat het aux is? En ik zou zeggen probeer cd knop om te selecteren als je daar iets aangesloten hebt in aux . Waarom vraag je het niet bij de suzuki dealer of in je boekje eens kijken, als je dat niet hebt is op internet te vinden. Zonder dat ding te zien aan achterkant wordt niets


Ik wil mij telefoon aansluiten om muziek af te spelen.
[Image: 1.jpg]

Even gauw gegoogled, dit is de achterkant van de radio, de witte aansluiting moet voor aux zijn lijkt mij, want op swift en paar andere modellen heb je deze aansluiting ook.

Dit is de kabel, witte aansluiting past er precies op.

[Image: 411fqX1gBwL.jpg]
Reply

#8
Ah ok,
bluetooth zal waarschijnlijk niet op je radio zitten, sluit je telefoon aan op aan, en kijk wat er gebeurt, zet de muziek op play en ga eens op wat knoppen drukken, denk als je kabel aansluit en op je telefoon dat er ergens een tekstje op scherm verschijnt of dat de radio er automatisch afspeelt. Je zou ook afstempknop eens kunnen proberen, je kan bv op AM-FM kiezen en als je kabeltje aansluit kan je wellicht een 3e/4e optie kiezen. Zelf lees ik en gebruik ik nooit handleidingen, ga gewoon wat klooien met de knoppen en dan kom je er vaak vanzelf achter.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Is er op de radio niet een knop met dubbele functie? Indrukken is 1 functie en even ingedrukt houden is de 2e functie?
Reply

#10
Waar ik hem niet over hoor is een handleiding downloaden, daar zal ook wel iets over de radio staan, of even naar de dealer gaan.Zo moeilijk is dat toch niet?Vroeger had je toch voor casettebandjes een cd-adapter in de vorm van een bandje die je erin deed en daar sloot je een externe cd-speler op aan.Het principe zal niet anders zijn in dit geval
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#11
Je geeft zelf al aan nooit een handleiding te gebruiken, dus lijkt jij me niet de juiste persoon om bij iemand te benadrukken dat ze een handleiding moeten gebruiken Idea

Verder hoor je er niets over omdat de TS niet meer heeft gereageerd op al jouw voorstellen. Dus kun je ook niet concluderen wat de TS al wel of niet heeft gedaan na jouw antwoorden. Laat hem eerst eens even reageren en dan zien we wel verder.
Reply

#12
Maf, er zijn mensen die een handleiding NODIG hebben, en waarom ik het benadruk? Omdat als je ergens niet uitkomt je uiteindelijk of als eerste daar naar op zoek gaat.Persoonlijk had ik dat ding eruit gehaald en een ander apparaat erin gezet, maar dat is een andere discussie.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#13
(05-03-2018, 16:12)Leibniz Wrote: Ah ok,
bluetooth zal waarschijnlijk niet op je radio zitten, sluit je telefoon aan op aan, en kijk wat er gebeurt, zet de muziek op play en ga eens op wat knoppen drukken, denk als je kabel aansluit en op je telefoon dat er ergens een tekstje op scherm verschijnt of dat de radio er automatisch afspeelt. Je zou ook afstempknop eens kunnen proberen, je kan bv op AM-FM kiezen en als je kabeltje aansluit kan je wellicht een 3e/4e optie kiezen. Zelf lees ik en gebruik ik nooit handleidingen, ga gewoon wat klooien met de knoppen en dan kom je er vaak vanzelf achter.


Bedankt voor je tips, maar heb echt van alles en nog wat geprobeerd. Krijg gewoon geen aux te zien op het schermpje, Dus ook geen geluid.
Echt vreemd, ze hebben niks voor niks een aansluiting op de achterkant gemaakt..puke

(06-03-2018, 09:49)Leibniz Wrote: Waar ik hem niet over hoor is een handleiding downloaden, daar zal ook wel iets over de radio staan, of even naar de dealer gaan.Zo moeilijk is dat toch niet?Vroeger had je toch voor casettebandjes een cd-adapter in de vorm van een bandje die je erin deed en daar sloot je een externe cd-speler op aan.Het principe zal niet anders zijn in dit geval

In het handleiding boekje staat "ipod aansluiting ga naar adaptor" hele boekje nagekeken, niks tegen gekomen over "adaptor"
Reply

#14
Misschien zit het gewoon niet in het programma van deze versie radio, maar wel in de luxere variant? Staat er ook op de achterkant van de radio dat het een aux-in is?
Reply

#15
(08-03-2018, 08:38)Mafkikker Wrote: Misschien zit het gewoon niet in het programma van deze versie radio, maar wel in de luxere variant? Staat er ook op de achterkant van de radio dat het een aux-in is?


Ten eerste; Als het gaat om de luxere variant, dan moet deze radio zeker aux afspelen, want heb namelijk een 'Exclusive' uitvoering. Dus eigenlijk duurste uitvoering van de alto modellen.

Ten tweede; ik heb overal gegoogled en niets tegen gekomen over die witte aansluiting op de achterkant van de radio. Maar als ik 'aux cable suzuki alto' in typ, dan zie je die aux kabel wat ik boven heb geplaatst. En ook op youtube gebruiken ze deze aansluiting voor aux. Heel vreemd eigenlijk.
Reply

#16
En wat gebeurt er als je in de telefoon jackplug doet en op afspelen zet en dan met de toetsen in de weer gaat? https://www.apparata.nl/nieuws/how-to-mu...-auto-7213 of je had voor zoiets kunnen gaan ipv moeilijk zitten te doen: https://www.fm-transmitter.nl/fm-transmitter
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#17
(09-03-2018, 20:31)Leibniz Wrote: En wat gebeurt er als je in de telefoon jackplug doet en op afspelen zet en dan met de toetsen in de weer gaat? https://www.apparata.nl/nieuws/how-to-mu...-auto-7213 of je had voor zoiets kunnen gaan ipv moeilijk zitten te doen: https://www.fm-transmitter.nl/fm-transmitter


Beste is zo'n transmitter indd. Weet alleen niet hoe de geluids kwaliteit is.

Maar nog iets; er is een carkit aangesloten op deze autoradio.
Kan dat mischien daardoor niet overschakelen naar aux?

Ik ga van de week maar is die carkit uitbouwen. Even kijken of dat wat opleverd.
Reply

#18
Probeer het volgend eens zoals reeds gezegd: sluit jackplug op je android, laat hem muziek spelen, en houdt de cd toets op de radio ingedrukt voor een 3-5 seconden. Wellicht dat ie dan overschakelt op aux, Je hebt ook zoiets als Yatour google het en dan op afbeelding of shop ook op Aliexpress te vinden succes.Schakelt je carkit als je belt naar de autospeakers? Dan zou daar het probleem kunnen zijn,maar probeer eens het genoemde. Over fm transmitter kan ik weinig zeggen hoe de kwaliteit is, heb die, maar nooit uitgeprobeerd.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#19
Heb zelf een china transmitter en het klinkt prima...
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.