Swift GTI motor met 230.000 km (Hoe lang nog? Paar vragen)
#1
Ik heb in mijn 2de Swift een GTI motor zitten. De km stand is niet te achterhalen.
De vorige eigenaar heeft het gekocht bij 97.000 km (zegt hij) en aan de hand daarvan zou hij nu op iets meer dan 130.000 staan.

Het blok zweet een beetje, er hangen wel eens oliedruppels onder en je hoort de krukaslagers duidelijk meedraaien.
Nu heb ik gehoord dat deze lagers niet zo duur zijn en dat die er best zelf in te zetten zijn.

Het motorblok gaat verder als een speer. Het lijkt niet geheel standard te zijn, maar zelfde verhaal: Dat kan ik niet achterhalen en nergens terug zoeken.

====

Stel ik vervang de krukaslagers, denken jullie dat zo'n blok dan nog een redelijke tijd in leven blijft, of is dit de moeite niet?
Er rekening mee houdend dat er al een aardige km stand op staat en dat het blok zweet.

Verder rijdt het blok dus supersnel en behalve de krukaslagers zijn er geen bijzondere of rare geluiden hoorbaar.
Geen rookpluimen achter de auto en geen stank.

====

Ik vraag dit omdat ik nog twijfel wat ik met de 2de Swift (origineel 1.3 GS) ga doen, het GTI blok erin laten (fun) of terugbouwen naar een GS (safe).
Reply

#2
misschien eens open laten maken en kijken of er (bijv) sportnokjes ofzo inliggen. Dan proberen na te gaan wat er aan verandert is, die onderdelen omzetten naar de paarse en dan hier een org blokje inleggen of de standaard delen van de paarse.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#3
denk dat nieuwe pakkingen ook wel zullen helpen tegen het zweten...
Reply

#4
en misschien wat keerringetjes
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#5
Als het om lagers gaat dan hoor je als eerste de drijfstang lagers die trouwens het makkelijkst te vervangen zijn.
Krukas lagers gaat ook nog wel zonder de krukas te demonteren maar is niet zonder risico want tijdens het er uitschuiven van de lagers kan eer vuil tussen het blok en de nieuwe lagerschaal in komen, zie dit als een noodoplossing.
Keringen zijn ook wel te doen, alleen de voor krukas kering kan lastig zijn omdat de poelei er af moet.
Misschien slim om effen oliedruk te meten dan weet je of er nog meer dingen zijn die aan hun einde dreigen te komen.
Te gek voor woorden. Maar een beetje gek zijn helpt wel.

Crash test dummy thrill seekerTongue
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.