03-06-2005, 00:22
Ik heb in mijn 2de Swift een GTI motor zitten. De km stand is niet te achterhalen.
De vorige eigenaar heeft het gekocht bij 97.000 km (zegt hij) en aan de hand daarvan zou hij nu op iets meer dan 130.000 staan.
Het blok zweet een beetje, er hangen wel eens oliedruppels onder en je hoort de krukaslagers duidelijk meedraaien.
Nu heb ik gehoord dat deze lagers niet zo duur zijn en dat die er best zelf in te zetten zijn.
Het motorblok gaat verder als een speer. Het lijkt niet geheel standard te zijn, maar zelfde verhaal: Dat kan ik niet achterhalen en nergens terug zoeken.
====
Stel ik vervang de krukaslagers, denken jullie dat zo'n blok dan nog een redelijke tijd in leven blijft, of is dit de moeite niet?
Er rekening mee houdend dat er al een aardige km stand op staat en dat het blok zweet.
Verder rijdt het blok dus supersnel en behalve de krukaslagers zijn er geen bijzondere of rare geluiden hoorbaar.
Geen rookpluimen achter de auto en geen stank.
====
Ik vraag dit omdat ik nog twijfel wat ik met de 2de Swift (origineel 1.3 GS) ga doen, het GTI blok erin laten (fun) of terugbouwen naar een GS (safe).
De vorige eigenaar heeft het gekocht bij 97.000 km (zegt hij) en aan de hand daarvan zou hij nu op iets meer dan 130.000 staan.
Het blok zweet een beetje, er hangen wel eens oliedruppels onder en je hoort de krukaslagers duidelijk meedraaien.
Nu heb ik gehoord dat deze lagers niet zo duur zijn en dat die er best zelf in te zetten zijn.
Het motorblok gaat verder als een speer. Het lijkt niet geheel standard te zijn, maar zelfde verhaal: Dat kan ik niet achterhalen en nergens terug zoeken.
====
Stel ik vervang de krukaslagers, denken jullie dat zo'n blok dan nog een redelijke tijd in leven blijft, of is dit de moeite niet?
Er rekening mee houdend dat er al een aardige km stand op staat en dat het blok zweet.
Verder rijdt het blok dus supersnel en behalve de krukaslagers zijn er geen bijzondere of rare geluiden hoorbaar.
Geen rookpluimen achter de auto en geen stank.
====
Ik vraag dit omdat ik nog twijfel wat ik met de 2de Swift (origineel 1.3 GS) ga doen, het GTI blok erin laten (fun) of terugbouwen naar een GS (safe).