Ik kan het me niet voorstellen
#1
Beste Allen,

Eigenlijk mezelf nooit voorgesteld, ben blijven plakken en niemand heeft er ooit iets over gezegd. Sinds 2004 zit ik op het forum zag ik net. Viel me laatste jaren op dat zodra er een nieuw lid was die zich maar moest voorstellen. ( is er überhaupt belangstelling? 37 )

Bij deze dan,ik ben Alex, nu nog 49 en hoop op 12 maart 50 te worden.Ik woon in West-Brabant, in een dorp dat verkozen is tot drugsstad van Nederland, vandaar ook Hysterical Weedtown. Oorspronkelijk kom ik uit ex-Joegoslavië maar leef hier al 41jaar. Als kleine ukkie, kwam ik hier,mijn moeder zat hier als gastarbeidster.Heb HAVO,VWO, en ook nog universiteit gedaan, wijsbegeerte in Tilburg, ( heette toen nog KUB)

In 1991 rijbewijs gehaald, praktijk 1 keer theorie 2 keer, ja ben niet iemand van lang blokken), en pas in 1995 mijn eerste auto een donkerblauwe 1.6 swift sedan glx. Eentje die half jaar oud was, luxe was dat voor mij.Heb in dat autootje leren rijden en leuke en ook minder leuke dingen meegemaakt. Nee niet dat die kapot ging of zo, als die stilstond dan was het vaker eigen schuld. Dat autootje had heel veel emotionele waarde, kreeg hem toen ik afstudeerde van mams. Nu ik dit schrijf besef dat dat heel bijzonder is. Toen mijn ma plotseling overleed in 2006, en naderhand de auto slechter werd, heb ik lang geaarzeld om hem weg te doen. In 2009 uiteindelijk verkocht, moest wel, had in 2008 de Baleno gekocht die ik nog heb een 1.8 GTX station.

Terwijl ik dit schrijf, voel ik me niet echt lekker, sinds zaterdag weer wat paniek aanvallen, golven van warmte /kou in hoofd, tintelingen. In 2015 november onwel geworden, bleek achteraf dat ik een hartinfarct gehad heb, na lang puzzelen bleek dat in 2013 te zijn geweest, week voor mijn verjaardag Unhappy. 2016 gedotterd en stent, 3 vernauwingen. Sindsdien is mijn leven 180 graden omgegooid, wat vroeger belangrijk was is dat niet meer.Ben hypergevoelig voor medicatie, voel de rot stents en is het zo'n rotgevoel. Erover praten kan ik er nu wel, vaak hebben mensen er geen zin in, moet maar over zijn, je loopt/doet en dus moet je gezond zijn. Je ziet het niet aan me.

Ik besef dat meesten dit wellicht overbodig vinden wat ik schrijf, maar je leven kan van ene dag op de andere radicaal veranderen. Stress is boosdoener bij mij, veel suikers uit frisdranken, zoetigheden, heb dat geschrapt sinds ik het aan mijn hart kreeg, ben 15 kilo afgevallen en ben al 2 jaar op gewicht, alles uit pak vermijden.

De auto is een beetje een hobby, een uitlaatklep,ook beeld bewerken, computers bouwen, elektronica, klussen in en om huis.Lezen maar kan me niet meer concentreren, muziek, jaren 70-80, bepaalde muziek uit de jaren 90, huidige muziek volg ik niet. Waarom? Heb jaren bij de psycholoog gelopen, hielp me niks maar ok, uiteindelijk zelf gaan zoeken en kijken, blijk ik HSP te hebben. Alle indrukken komen bij mij harder aan, geluiden, emoties van anderen, vaak behoefte om me af te sluiten en tijd te hebben voor mezelf. Anderen zien dat asociaal, ik zie dat als opladen. Dat gaf en geeft problemen in omgang met mensen, ook qua werk. Verder heb ik een enorm talent ontdekt/ontwikkeld om leuke dingen op de kop te tikken voor spotprijzen, uiteraard zijn dat niet allemaal nieuwe zaken, maar bv gereedschap nauwelijks gebruikt, onderdelen voor Baleno . Daarbij hoef ik er maar aan te denken, en ik kom het dan tegen.Ook ben ik gek om te improviseren om iets alsnog te repareren voor heel weinig met middelen die je al hebt. Heb enorme verzameling, boutjes, draden, schroeven, moeren noem maar op.
Alles wat ik aan mijn auto doe heb ik niet voor geleerd, ook inbouwen van nav,en ander spul, mezelf eigen gemaakt.Ligt blijkbaar aan de genen, want aan vader's kan zijn er wat mensen met tecnnisch inzicht,

Ik weet heel goed wat ik wel wil en wat vooral niet.Heel belangrijk om je grenzen te stellen. Mijn nick heb ik van Leibniz is een Duitse wiskundige filosoof, maar ook een plaats in Oostenrijk en naam van een koekje ,noem het beroepsdeformatie Is een lang verhaal geworden, wilde eigenlijk niet zo open zijn, maar van me af schrijven helpt, heb dat nooit gedaan, omdat ik enorm ongeduldig ben en er ooit wellicht iemand iets aan kan hebben.

Foto's van de swift volgen nog, zodra ik me beter voel zal ik ze inscannen, ook van de Baleno en wat ik er aan veranderd/gedaan heb. Baleno is meer onderhuids gedaan, geen rare dingen, maar meer qua gadgets.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#2
Mooi verhaal, stress is inderdaad killing. Zit zelf met een moeder die van de ene naar de andere psycholoog moet en verschillende revalidatietrajecten moet volgen, dit gepaard op de vele lichamelijke klachten. Kan me dus wel beetje inbeelden in je situatie!

Verders gewoon lekker blijven hobbyen 39
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
Dank voor je reactie, heb net een half uur doorgewandeld en weer kutgevoel van tintelen in je rug en hoofd. Mijn ma was 64 toen ze overleed, aan haar hart, heeft altijd hard gewerkt net als velen. Heb respect voor huisvrouwen gekregen, een zwaardere baan is er niet, vooral als je kinderen hebt. Denkt dat dat mensen kunnen beamen. Sterkte met je moeder en toch fijn dat mensen zich herkennen, soms denk je dat je alleen staat in de shit Biggrin. Was het maar shit dan kon ik mijn moestuin bemesten Wink
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(21-02-2018, 15:35)Leibniz Wrote: Was het maar shit dan kon ik mijn moestuin bemesten Wink

Hahah hier houd ik wel van, dingen een positieve wendig geven. Dat is een gave die je nog vaak gaat helpen denk ik 39.
Negetief denken resulteert meestal in negatief voelen.
Reply

#5
Ik weet niet hoe jullie erop reageren, ben nu wakker geworden Unhappy. Weer met angstig gevoel en gevoel dat je niet lekker bent net als voor het dotteren en ik niet wist wat er aan de hand was.

Gistermiddag paniekaanval, bij de buurvrouw, vond dat ik me aanstelde.Daar loop je dus tegenaan, je hebt ruim half uur gelopen,ogen stralen en dus ben je ok. , niet super maar ok.Zeggen zal wel griepje zijn dat je niet lekker bent.Heb vitamine D gehaald ingeslikt voelde ik me naderhand ok.En jullie denken misschien:man ga eens wat nuttigs doen,wellicht ,ook mensen die ook met zaken zitten, niet extreem of zo of hebben het juist fijn, nou koester dat en wees tevreden. .

Ja had ook liever over auto's geluld,heb sinds ruim een maand een pyrrhura en dat geeft ook stress ipv dat het energie geeft. Hij kan lief zijn, maar beeld ik me van alles in en kan ik nergens meer tegen of is het ook iets fysieks? Allemaal dingen die nadat je iets ingrijpends hebt gehad opkomen en de omgeving die snapt dat niet, die raast maar door. Heb altijd dingen kunnen doen en nu? Elk pijntje prik doet je twijfelen,je vertrouwt je lijf niet.Wat belangrijk was is dat niet meer. Het leek zaterdag of er een knop omging en ging mis. Moeilijk uit te leggen. Nadat ik mijn aandoening kreeg als een gek gaan lezen.Ben hypergevoelig voor medicatie, heb alleen 1bloedverdunner.Je krijgt zoveel tegenstrijdige info, wat is gezond wat niet. Ik weet het niet meer eigenlijk. Bleek bij bloedonderzoek vorig jaar vit D tekort, B12 shot gekregen, eerst 2x2 per week een maand daarna afbouwen nu 1x per 2 maanden en vitamine D en leek alsof ik herboren was. Gisteren vitamine D ingenomen, nu weer wakker. Ik lul alleen maar over mezelf,excuses maar dit is ook een beetje 'mijn pagina'?

Guys, ik had niet de typische symptomen van iemand die het aan zijn hart had, voor hetzelfde geld had ik dit niet kunnen typen nu als er niet ingegrepen was.Hoe ik me nu voel? Eerlijk?Belabberd,bang ook,leeg boos, verdrietig, kan heel goed alleen zijn, maar zoals nu eenzaam als de pest en dan ga je nadenken van ....Nee ik ga geen rare dingen doen. Is er een leerles?Toen ik jonger was denk je je ouders zijn stom, wat weten die nu tot je zelf zo oud bent en denkt: verdomme die waren niet zo lomp; ze hebben gelijk gehad.Luister naar je lichaam, luister naar je hart en doe dingen die je graag doet.echt graag, very important.

Zit al sinds 2007 thuis,krijg dan naar mijn hoofd geworpen dat ik profiteer,raakt me heel erg, meenik oprecht. Vooral als mensen niet zien dat jeiets mankeert staan ze met een oordeel. Je kan beter wat breken,dan kunnen ze het plaatsen. Ja ik maak me ook wel schuldig aan mensen te beoordelen op hoe ze zich gedragen,doen we allemaal niet erg, maar vraag dan wel door of zeg dan liever niks kijk weg. In een stuk heb ik vorig jaar verteld dat een buurman mijn auto bekrast had, en dat hij het was kwam heel raar tot uiting.Ik was iets in de kofferbak aan het zoeken en keek zo naar de kras en zijn dochter van uit het raam keek naar me: en er schoot iets door mijn hoof: het was je pa! Vraag niet hoe of waarom, was zo paar dagen later zat hij met zijn buurvrouw te kletsen en ik heb heel erg scherp gehoor, raam ston open en hij: ja kan er niks van zeggen, iedereen mag auto wegzetten waar hij wil. Hij heeft koophuis,ik huurhuis,jaloers omdat hij zich de pleuris werkt om dat huis te kopen en ik thuis zit te 'genieten'. Als ik ergens ben en in gesprek raak met mensen, wildvreemden gooien hun leven op straat aan mij,zelfs zaken die ze niet met eigen vriend/vriendin/man of wie dan ook vertellen. Het is zware kost en niet iedereen zal dit stuk leuk vinden, mag, lees het dan niet.

Dit forum geeft mij een stuk afleiding,kan erg goed alleen zijn, heb me al die jaren nooit verveeld in mijn hoofd plannen, dingetjes gedaan,ook dingen uitgesteld,maar nooit momenten dat ik dacht: oh ik weet niet wat ik nu met mijn leven moet doen.

Werkloos zijn is niet werkeloos zijn,in mijn geval doe ik veel, ook vrijwilligerswerk sinds 2010 Eerst computerlessen aan ouderen, daarna repaircafé, wat ik tot voor kort deed tot een klojo het verpestte,sfeer en uitdaging down the drain ging. Er komen zoals beloofd foto's van de swift, ouwe lullen auto en dat op je 27e Smile Dingetjes die ik eraan gedaan heb. Ook foto's van Wickie, pyrrhura waar ik nog in strijd ben, ben nog niet uit of ik hem op marktplaats zet of houd

Weet niet hoe dit aankomt bij jullie, zit met dubbel gevoel nu.Reacties zijn welkom, of hier of pb.Ik doe dit niet puur voor mezelf ook dat het mensen helpt, je weet je bent niet alleen, beetje bewuster leven en je lijf niet misbruiken, zoals ik deed, met teveel suikers, zoete dingen, cola etc. Als je jong bent: loopt niet zo'n vaart, maar als je de 40 haalt,krijg je de rekening, sorry voor al die 20+ ik klink net als je pa, maar trust me het is zo!
Dank en hoop dat jullie duimen, vrijdag bloed uitslag, weet niet of ik het aandurf of zinvol is om hartcatherisatie te doen, is echt naar. , En ja mensen ik heb vrienden, vorig jaar 2 opzij gezet na 12 en 7 jaar, maar soms moet dat,omdat je merkt dat het vaak van 1 kant komt of ze remmen je.Doe weer nieuwe kennissen op, als zal ik nooit allemans vriend wezen Biggrin Adviezen gooi het er maar hier of via pb.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Ik kan me altijd zo goed voorstellen dat als je veel leest over medische aandoeningen en eventuele complicaties, dat je sneller het idee hebt dat er iets mis is met je. Het is vooral van belang om weer een beetje vertrouwen te krijgen in je lichaam. Je bent nu al een aantal jaar op het goede pad qua wat je binnen krijgt, nu proberen de lichaamsbeweging wat op te voeren om zo je lichaam te kunnen versterken. Als je daarin tegen beperkingen aanloopt zou je altijd eens een doktersbezoek kunnen doen om te kijken waar er wel mogelijkheden liggen, fietsen en zwemmen bijvoorbeeld zijn ook heel goed als beweging.
Reply

#7
Let zelf goed op vooral mijn suiker inname en ga 2x per week naar de sportschool, tm mn 18e 5-7x wedstrijd zwemmen gedaan. Goede basis begint in de jeugd! Moet ook zeggen dat veel leeftijdsgenoten t raar vinden als ik zeg dat ik t dom vind hoe ze met alcohol e.d. omgaan en dat ik mn lever over 30 ook nog in goede staat wil hebben.

Heb een jaar kennis op mogen doen aan de hva voeding en dietetiek dus dat maakt bepaalde keuzes wel makkelijker. Tip die ik mensen wil meegeven is let op de glychemische index.
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encycl...index.aspx
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#8
Dank, ik weet toen ik bij internist kwam na echo van lever , eerste vraag was: drinkt u?Ik drink zeer zelden, kwartje viel door al dat suiker in frisdrank, koekjes, sausjes etc.Ik had een niet alcoholische vervette lever. Hoef ik niet uit te leggen. Net uitslag binnen, en alles was ok behalve leverwaarden! 3 leverwaarden waren verhoogd, en ik had gevoel dat er iets was, niet lekker voelen , rond de lever alsof je te zwaar gegeten hebt. Wat ook zo was, dus lever heeft tik gehad. Moet echo laten maken van lever vanmiddag en ook steengruis gaan ze checken.Mijn bloedplaatjes waren lager geworden afgelopen tijd, zijn nu gestegen naar 125 van 109, zitten nog steeds onder de norm van 150. Toch positieve dingen.In de traditionele Chinese medische wetenschap wordt de lever gezien als zetel van emoties,frustraties, boosheid, het opkroppen. Het spreekt me aan omdat lichaam en geest worden behandeld en wij kijken alleen naar een lijf en denken, snijden of pillen en komt goed. Ik heb afgelopen tijd ( 3 weken)weinig beweging gehad, maar als ik loop dan loop ik pubers kwijt en al die lange mensen, ben maar klein 1m72 Geeft toch een grappig beeld als je iedereen voorbijraast. In de auto ben ik vrij rustig, ontspannen, daarom is de auto voor mij een grote hobby en belangrijk!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Auto is heerlijk om je op te concentreren, bijna therapeutisch 39

En de lever, onderschat orgaan. Wat al helemaal killing is alcohol en daarnaast suikers en vetten. Alcohol is toxisch en de lever gaat 100% voor de alcoholafbraak ipv de suikers en vetten. Waar blijven die suikers en vetten? In je bloedbaan, keertje niet erg maar veelvuldig kan je de gevolgen zelf wel invullen.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#10
@Leibniz super stoer dat je het deelt 3939
Enorm respect voor je!

Zelf op het moment een gruwelijk vette depressie aan het doormaken, behoorlijk negatieve gedachten om netjes uit te drukken.
Auto's zijn dan een heerlijke afleiding, soms ook enorme stressfactor omdat ik pietje precies ben...

Je verhaal geeft moed, gaaf dat je bereid bent zo te delen echt knap!!
Reply

#11
Swifferd dank! Vroeger kropte ik het op in mijn jonge jaren, naarmate ik ouder werd, gooi ik steeds meer eruit, mensen die me mogen prima en die het niet bevalt donderen maar lekker op! Lucht enorm op kan ik je zeggen. Verder ben ik erachter gekomen dat vitamine D gebrek kan ook voor depressie zorgen en emotionele druk,stress uiteraard( heeel naar iets Unhappy ) en laag vitamine B12, zoek het anders hier eens op: https://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b...en-hebben/ Let op zeg niet dat het per sé dat is, maar ieder mens is anders en ieder lijf is anders, wat voor de een goed is en voldoende hoeft voor een ander dat niet te zijn. Ieder van ons reageert anders op voeding en medicatie, omgeving, mensen etc. Let ook op je voeding, en nee je hoeft geen konijnenvoer of gras te eten, maar bv bewuster eten in de zin van niet alles uit verpakking met al die E-nummers,transvetten, overal veel zout en suikers,die laatsten zijn funest. Wil niet zeggen dat je niks lekkers mag,jawel,maar bewuster.Vroeger at ik heel de zak chips leeg, of snoep, nu neem ik 1 of 2 kan het laten staan. Wat dat betreft was de infarct een wake up call. Nogmaals dit soort commentaren doet me goed,
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#12
39

Goed van je om je zorgen zo op tafel te leggen.
Zeker nog eens op een forum.

Voeding is een onderschat item in het herstel van je Eigen lichaam.

Succes met je herstel!
Reply

#13
jep al maanden te weinig zon. aan het einde van de winter hebben veel "gezonde" mensen ook al een depressie. Ook als het koud is wanneer de zon schijnt dus gewoon lekker ff wandelen fietsen tuinzitten whatever
39



Reply

#14
klopt voedsel zonlicht en vitamines zijn behoorlijk onderschat..
ik sport twee keer per week en probeer er goed op te letten.
Sinds 1-1-2018 volledige stop qua alcohol etc39

we doen ons best
Reply

#15
Sinds januari heb ik een vriend, nadat ik zoveel stress kreeg van hem is hij op MP gezet. Echter na 2 weken doorbijten van mijn kant en zijn kant is hij mij zo dierbaar geworden dat ik hem niet eens voor 100.000 euro wegdoe!Ik wil wat foto's delen, inmiddels is mijn android navigatie double din ingebouwd in Baleno, foto's daarvan volgen nog, maar bij deze ik en mijn vriend: [img][Image: DSC00786_zpsftmnaqq2.jpg][/img]

[img][Image: DSC00788_zpsofeb8vsh.jpg][/img]

gisteren gebakken: [Image: DSC00833_zpsj1rchuqa.jpg]

[img][Image: DSC00889_zps69pkuxq7.jpg][/img]
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#16
Leuk beestje!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.