Motor koeling
#1
Beste iedereen.

Het gaat om een baleno 1.6 16v gs uit '96

De verwarming bleef koud maar de temp meter zat wel net iets onder het midden dus dat is goed blok kachel radiateur gespoeld en slangen .kachel word nu lekker warm als je stil staat45

Maar als ik ga rijden koelt hij zover af dat hij de kachel weer koud lauw word .
Nu las ik hier in een topic dat een karton voor de radiateur zou helpen omdat dan de lucht stroom minder zou zijn maar dat is toch eigelijk meer een nood oplossing.

Heeft hier iemand ervaring mee .
Wand ik zoek eigelijk een permanenten oplossing



Ik heb meerder topics doorzocht en gelezen maar kom niet tot een conclussie dat dit veroorzaakt
Reply

#2
Ik denk dat je thermostaat niet meer goed werkt.
Als je gaat rijden, krijg je meer luchtstroom door de radiateur waardoor de koelvloeistof afkoelt die erin zit. De thermostaat moet ervoor zorgen dat de stroming door de radiateur alleen tot stand komt boven de 88 graden Celsius. Als de thermostaat open blijft staan wordt er dus constant extra gekoeld.
Ik zou beginnen met dit controleren cq vervangen, controleer na het vervangen ook of de koelventilator inslaat. Anders ga je dadelijk van een koude kachel naar een oververhitte motor, en dan ben je nog verder van huis.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
(18-02-2018, 14:17)remytjuh1994 Wrote: Ik denk dat je thermostaat niet meer goed werkt.
Als je gaat rijden, krijg je meer luchtstroom door de radiateur waardoor de koelvloeistof afkoelt die erin zit. De thermostaat moet ervoor zorgen dat de stroming door de radiateur alleen tot stand komt boven de 88 graden Celsius. Als de thermostaat open blijft staan wordt er dus constant extra gekoeld.
Ik zou beginnen met dit controleren cq vervangen, controleer na het vervangen ook of de koelventilator inslaat. Anders ga je dadelijk van een koude kachel naar een oververhitte motor, en dan ben je nog verder van huis.


Bedankt voor de snelle reacktie

Oke ga ik daar eerst mee beginnen
Reply

#4
Er zijn al meerdere topics geweest met koelsysteemproblemen met Baleno’s, lees deze even rustig door zou ik zeggen. Misschien kun je er wijs uit, misschien schiet je er niks mee op.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#5
(18-02-2018, 17:01)remytjuh1994 Wrote: Er zijn al meerdere topics geweest met koelsysteemproblemen met Baleno’s, lees deze even rustig door zou ik zeggen. Misschien kun je er wijs uit, misschien schiet je er niks mee op.

Ja klopt heb ook meerdere topics gelezen over koel problemen en heb der al zeker een boel van opgestoken
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.