Wat is grootste afstand die jij gereden hebt in je Suzuki.
#1
Ik wil komende zomer met mijn Mk5 Swift 1.3 16V naar Kroatië rijden voor vakantie. Lijkt mij te gek om zo'n afstand te rijden met mijn Swift. Ook wil ik graag een keer naar de NoordKaap met mn Swift. Het zetten mij aan het denken

Wat is jou verste rit geweest met je Suzuki? (Alto/Swift welke mk?) Problemen gehad?
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#2
Ben in 2007 naar Zuid-Servië gereden, 'snachts in Slovenië via binnenwegen, echt aardedonker daar met grote stijgingen, net een klimgeit met swift doorheen gereden. Geluk gehad dat die het niet begaf of weigerde, weet je toch nooit was een auto van ruim 13 jaar oud. Wel heel aangekomen. Terugweg in 17,5uur naar nederland gereden in één ruk. Zou ik nu niet meer doen,was een afstand van 2300 km enkele reis! Dus wat dat betreft doet de swift het niet verkeerd, integendeel,Ik had een 1.6glx sedan ook op de Duitse autobahn, kon die meer dan aardig mee.

Heb hem met pijn in mijn hart weggedaan, mis ik hem? Ja en nee,was eerste auto,maar een station is wat praktischer voor mij tenminste, ik had een sedan.Ik miste airco in de zomer ook bij regen en winter waren de ruiten beslagen.Toen de roest te erg begon te worden, heb ik hem weggedaan in 2009, kreeg er nog 950 euro voor.

Met de Baleno in 2009 voor het eerst een lange reis gemaakt, op terugweg een leuke prent met portret 75 euro uit Moffistan 45km te hard geren.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
ongeveer 400 a 500km achter elkaar denk ik met de swift sport. (in duitsland)
39



Reply

#4
Afgelopen zomer 900 km naar Tsjechië gereden met een Subaru Justy (Suzuki Swift mk5 AWD)
Komende zomer gaan we een roadtrip doen met vrienden in het Oostblok, dus daar gaan ook weer flink wat kilometertjes gemaakt worden. Gelukkig kunnen we nu met de Baleno Estate met airco 45
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#5
1800 km heen en weer naar Tsjechië met een swift van 19 jaar oud. Geen problemen ondervonden. Soms waren de wegen wel erg steil en met drie personen en bepakking was het op de steile stukjes even terugschakelen naar de 2e versnelling soms.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#6
Ik heb samen met de vrouw met de Baleno Station een rondrit gedaan van 17 dagen in Noorwegen. Dat was 5500 kilometer totaal.

Het enige probleem wat we toen gehad hebben was een stinkende koppeling. We hadden twee Nederlandse lifters meegenomen op een rondrit die we die dag gemaakt hebben. Een haarspeldbocht weggetje van stukjes van 100 meter tussen de bochten en een stijging van 300 meter in 3 km tijd. Verder helemaal niets mee gehad.
Reply

#7
1400km met de mk1, met het oude 8v motortje. 0 problemen gehad, behalve gebrek aan vermogen de heuvels op haha.
Reply

#8
1000 kilometer naar zuid Frankrijk met een Swift 1.0. Geen problemen ondervonden, behalve een gebrek aan vermogen (hoewel er best mee te leven viel).
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#9
Met diverse Swift's en Baleno's naar Suzukikamp heen en weer, dat is inderdaad 1400km.

Daarnaast met een toch al afgeschreven Baleno (stond voor export bij de dealer), 2x een Carbagerun gereden.
dat is 2x zn 4000 kilometer.
Auto daarna naar de sloop gebracht om dat de koppeling op was en er diverse andere onderhoudskosten aan zaten te komen.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#10
Ik ben eens op een zaterdag avond vertrokken uit Vlissingen op weg naar Valencia, zondag savonds zijn we net voorbij Barcelona in Vilafranca gestopt. Dit was in een Swift Sedan 1,6 automaat samen met mijn broertje. Ik had de stoelrails aangepast zodat ze verder naar achter gingen (we zijn beiden vrij lang) en ik had een "cruise-control" gemaakt van een buis-schakelaar van een oude racefiets.
Die week hebben we in de hitte over bergweggetjes gereden, de auto heeft zich perfect gehouden!

Ik ben eens met een Alto MK1 naar Noorwegen/Zweden geweest, ongeveer tot halverwege. Dat ging perfect, zonder enig technisch probleem maar iets meer power omhoog had geen kwaad gekund.

Ik ben eens met een Suzuki Super Carry 1.0 naar de Noordkaap gereden. 8000km in 10 dagen. 2 problemen gehad onderweg, 1 keer te hard door een plas gereden en m'n luchtinlaat buis verbogen = geen vermogen meer en richting het einde was of de accu of de dynamo stuk.
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#11
Afgelopen zomer 1700 KM in 1 x door met de Swift sport naar Noorwegen, zonder enkele problemen, de 3 weken daarna ook veel rond gereden, die vakantie totaal zown 7000 km gereden, ook zonder problemen
Swift sport 45
Reply

#12
(18-01-2018, 10:38)ber_i Wrote: Met diverse Swift's en Baleno's naar Suzukikamp heen en weer, dat is inderdaad 1400km.

Daarnaast met een toch al afgeschreven Baleno (stond voor export bij de dealer), 2x een Carbagerun gereden.
dat is 2x zn 4000 kilometer.
Auto daarna naar de sloop gebracht om dat de koppeling op was en er diverse andere onderhoudskosten aan zaten te komen.

Dat was die gele toch? Mooi evenement wel, de Carbagerun. Wel vrij prijzig voor wat je krijgt imo.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#13
klopt, die hadden we geel geschilderd.
Ik vond het wel het geld waard, alleen iets te massaal (500 auto's/1500 man).
Nu 2x meegedaan aan de Ramble Rally, zelfde organisatie, alleen dan met hotels, 100 auto's, en onbekend waar naartoe.
Alleen niet meegedaan met een Suzuki....
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#14
Er wordt wat lacherig gedaan als je zegt met Suzuki swift of een Baleno 1000en km's af te leggen. Lijkt me wel wat om dwars door Rusland naar Vladivostok te rijden met een Suzuki,moet wel lukken Smile. Suzuki Carry, waar je kunt overnachten. Suzuki zou een grotere station moeten bouwen of een stoerdere Grand Vitare, zoals die uit de jaren '00
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#15
eind 2005 tot ongeveer 2015 denk ik kwa grand vitara maar ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een G13 dan een J20 . misschien komt er ooit een baleno estate weer of swift clubman Wink
39



Reply

#16
Ik ben 1x met de Carry van Perpignan naar leiden gereden, 1.315km in een keer.

En ik heb 1 rit door Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Italië, Zwitserland, Duitsland en weer terug naar Nederland gemaakt in de Carry mét vouwwagen.

Carry had echt geen centje pijn. Maar de stoelen zitten niet geweldig, dus confortabel was het niet....
[Image: 2015-06-08%2014.39.04_zpsatxjkhao.jpg]
Reply

#17
Misschien ASS stoelen erin zetten of van Sheel? Ik heb in mijn Baleno ASS-stoelen erin gezet, vooral bovenbeen ondersteuning miste ik in de originele stoelen. Ben niet lang maar vind dat het nu stukken fijner zit, ook lendesteun met zo'n balgje , net of je je bloeddruk meet Biggrin. Maar goed, ik was 55 kwijt voor de 2 stoelen, en mijn oude sheel stoel die in de swift zat verkocht voor 25... dus 3 tientjes voor de 2 geen slechte deal. Beide stoelen zien er als nieuw uit. Ik had de rails uit de swift, pastten helaas niet 1 op 1 moest die wat op maat buigen en tikken....uren zoet mee geweest.Zelfs dat oncomfotabele reizen heeft zijn charmes als je jong bent. Ooit eens een peugeot bestel proefrit mee gemaakt om tv op te halen in 2000 en ritje van 25 km heen en terug en ik was kapot! Toen ik in mijn swift stapte voelde het als weldadig thuiskomen...
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#18
Is altijd iets waar ik naar kan kijken, zeker voor een paar tientjes.
Aan de andere kant, ik rij nooit meer grote afstanden in de Carry, daar is de 2e auto voor. Eigenlijk is de Carry de 2e auto Wink
Reply

#19
(19-01-2018, 17:21)Tomswiftswiftswift Wrote: eind 2005 tot ongeveer 2015 denk ik kwa grand vitara maar ik heb eigenlijk meer vertrouwen in een G13 dan een J20 s. misschien komt er ooit een baleno estate weer of swift clubman Wink

Hoe kan het eigenlijk dat over J20 meerdere slechte verhalen zijn terwijl de J18 juist als enorm betrouwbaar bekend staat?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#20
schijnbaar sludge vorming vooral en probleem kettingsspanner
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.