nieuw hier, de naam is slop
#1
hallo swift rijders,

Sinds vandaag in het bezit van onze eerste jappener, uitgekozen door Eva, mijn vrouw. Zij heeft de eer om in de bolide te touren. Hiervoor heeft ze ook altijd haar eigen ( maar dan altijd in franse ) auto gereden. Het is een 5 drs swift, 1.3 16V summum uit 2001 geworden. Ik was op zoek naar een 106-je, maar Eva zag de swift, en was verkocht. En letterlijk verkocht, geen meter proef gereden. Mbv de NAP, aantoonbaar 85000 km gelopen, nw apk, D riem en uitlaat, en ze was verkocht. Volgens onderhoudsboekje bij 2 verschillende garages in onderhoud geweest. Zelf vandaag uiteraard ook ff gereden met de swift, en ik moet zeggen: echt wel lekker karretje. Geen kraakje te horen, en ook bij 100 km/uur nog mooi stil. hoop er een jaartje of 3 veel plezier van te hebben.
Ben zelf een echte motormuis, auto`s is niet echt mijn ding, maar zelf een beetje sleutelen is wel weer leuk. Denk dat ik via het forum wel eens wat van jullie kennis gebruik wil gaan maken als jullie het niet erg vinden.
Oja, mijn naam is Jakob, en we wonen ten noorden van de big city: Groningen Smile

groetn, en have fun
( hoop dat foto bijgevoegd is, anders heb ik weer een uitdaging om de foto toegevoegd te krijgen op dit forum )

[img][Image: swift%201.3%2016V%20summum%202001_zpsjzhtrubr.jpg][/img]
Reply

#2
Welkom!
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply

#3
Welkom hier Biggrin
Reply

#4
wekom! Tongue
- Swift MK5 2002 1.0 eco
- Swift mk5 2001 1.3 16v
Reply

#5
Welkom, mede noorderling! Smile
gemeente winsum is dichtbij, groetjes uit de gemeente zuidhorn34
Reply

#6
Apart een vierdeurs swift hatch, kan me best voorstellen dat je vrouw ervoor is gevallen. Motorisch zijn het goede auto's, roest is wel een probleem, zoekknop raadplegen,genoeg over te lezen.Veel plezier ermee
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
ben al een aantal uurtjes aan het lezen geslagen hier op het zeer informatieve forum.
De garage melde al dat er aan de koker een klein plekje gelast was voordat hij ter keuring aangeboden werd.
Zal komende weekend eens de binnen afdekplaten ( met de 4 stuks kliknagels ) bij bestuurders kant en bijrijders kant eraf halen en onder het tapijt kijken bij het voeteneind voor een eerste indruk.
Als ik het goed heb moet ik komend voorjaar de voorschermen en de achterbumper eraf halen om te kijken hoever de roestduivel al toegeslagen is? Misschien als het loont, en de auto goed gaat bevallen en ML behandeling geven op e bekende zwakke plekken ?
Gister en vandaag even wat boodschappen hier en daar gedaan, en plm 100 km gereden. Verduiveld, voor zo een oud karretje geheel niet verkeerd sturen Smile
Moet geloof ik straks gaan uitkijken dat ik als ouwe lul niet aan het pimpen sla met de swift..... hahaha

Hoop dat ik hier op het forum met raad en daad bijgestaan kan worden met mijn onwetendheid over dit leuke laagvliegende karretje.

Groet, Jakob
V2 vs V4
Reply

#8
Zolang je geen tupperware/van dat lelijke spul erop gaat plakken. Heb trouwens nog zijskirts liggen voor een 4 deurs swift, origineel Suzuki, geeft een heel ander aanblik. Wat ik je aan kan raden is om bv Sanders vet in kokerbalken te spuiten,wel vieze bezigheid. Voorschermen eraf halen daar roest weghalen en met Loodmenie van Tesco insmeren, via net te krijgen 30 euro of zo en daarna owatrol erop.Houd je roest op afstand. Ook tapijt achterin, beste is om tapijt even helemaal op te lichten en te kijken naar roest. Verder is het leuk karretje, goedkoop in onderhoud en xenon kan ik ook aanraden, had die in mijn swift ook ingebouwd,verschil is enorm. Het mag gewoon.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#9
Welkom hier!
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#10
Sanders ver had ik ook al gevonden.

sanders vet

Waar ik ook nog wil informeren is de firma Span in Groningen. ( Hoogkerk )Schijnen een paar oude rotten in het vak te zijn.
Andere lampen vind ik nog niet zo nodig. Wordt niet veel in het donker mee gereden, en verwacht dat het originele afdoende moet zijn. Met mijn motor ben ik op dit moment wel bezig meet LED. Via Aliexpress een setje Oslamp met Philips ledjes voor minder dan 25,= Dat moet wel een hele verbetering gaan geven Smile

[Image: oslamp%201_zpsufq1lq7e.jpg]

Ach, zo ben je al je vrije tijd lekker aan het knutselen.

Groet`n and have fun
V2 vs V4
Reply

#11
Hé Jakob, Welkom hier!
Ik heb niks toe te voegen aan de tips die hier al gegeven zijn. Swifts zijn prima auto's, en door hun lage gewicht redelijk sportief voor het vermogen dat ze onder de kap hebben.

Veel plezier ermee!
Reply

#12
Welkom !
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.