Suzuki wagon r 2003 verlagen
#1
Ik wil graag mijn Suzuki wagon r verlagen voor een betere wegligging. Probleem is alleen(kan aan mij liggen) dat ik geen setje verlagingsveren kan vinden voor mijn model wagon r, heb wel een setje gevonden van h&r en van autostyle wat naar mijn idee wel past maar als ik dan kijk naar de voertuigen waarom die gemonteerd kan worden staat mijn model er niet tussen.

Suzuki wagon r uit januari 2003
1.0 53pk 39kW 3 cilinder

Verder ook opzoek naar leuke stylingtips om te veranderen aan mijn wagon r/ en eventueel de mogelijkheden om dat ding wat sneller te krijgen.


Alvast bedankt voor de reacties!!
Reply

#2
http://www.h-r-shop.com/agila/hr/hr-verl...PIEALw_wcB

Bij vragen gewoon mailen met ze
Reply

#3
Okee bedankt!

Zijn er verder nog leuke dingen wat ik kan veranderen, ben aan het kijken voor velgjes maar twijfel over welke inch en breedte ik moet gaan.. motorisch wil ik em ook wel wat meer pit geven maar het hoeft geen race monster te worden. Maar bij de 80kmp/u is alle trekkracht wel verloren en duurt het nog wel even voor ik op 100 zit en daarna houd het ook echt op ben ik wel een kilometer verder voor ik de 120 haal. Al hoewel ik niet graag 120 rijd omdat ik dan 4250 toeren draai. Daarin merk ik echt dat het een 3 cilinder is en het is natuurlijk ook de jongste auto niet meer..
Reply

#4
Ik zou niet meer dan 1 inchmaat groter gaan ivm de onafgeveerde massa van wielen en het al erg geringe vermogen. Hoe zwaarder jouw wielen zijn hoe zwaarder het motortje eraan moet trekken. Ietsjes breder kan wel interessant zijn zodat het in de bochten net ff lekkerder ligt. Wat ook een optie is om spacers te monteren achter je originele velgen zodat die wat verder naar buiten komen. Zal de auto icm met stuggere ophanging een stuk stabieler maken(vergeet ook niet goede banden te monteren).

Qua motorvermogen, tsja...meer dan een enkele pk ga je niet winnen tenzij je echt richting turbo gaat. Als dat echt storend is zal ik richting de 1.3 wagon r gaan.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#5
Ja voor spacers heb ik inderdaad ook gekeken, ik denk dat ik sowieso op 15” blijf alleen inderdaad iets bredere bandjes. Heb nu bandenmaat 175/65/15 en denk dat ik naar 195/60/15 gaan geloof dat dat 6,5j is en anders 185/65/15 wat dan 6j zou moeten zijn als ik het goed heb..

En Ja motorisch zal die waarschijnlijk gewoon blijven hoe die is inderdaad ga je niet veel in pk winnen zonder iets geks te doen. Wat me wel leuk lijkt maar alleen de kosten wat minder Hahahah.
En rijd er ook in met mijn gezin dus het is niet het hoog nodige.

Heb er wel is aan gedacht om een “engine swap” te doen naar een 4 cilinder maar moet hem geloof ik dan helemaal opnieuw laten keuren en dergelijke omdat er natuurlijk een cilinder bij komt
Reply

#6
Kom er dus achter dat ik 14” heb ipv 15”. Had ik eigelijk kunnen weten Maargoed hahah
Wil dan naar 15” gaan en dan wat breder. Ik dacht dat mijn banden maat 175/65/14 was maar dat is dus 155/65/14 toch stukje smaller nog als ik dacht is 185/60/15 of 195/60/15 dan niet een te grote stap?
Reply

#7
Lees jezelf eerst even in over bandenmaten en denk dan nogmaals na aub. Als je velg groter wordt, zal de bandhoogte kleiner moeten worden om aanlopen en tellerafwijking te voorkomen. Er bestaan rekenhulpen om te berekenen welke maat overeen komt qua omtrek en welke niet.
Met de zoekfunctie op het forum kun je misschien info vinden van Wagon-eigenaren die dezelfde (lijdens)weg hebben bewandeld.
Als je veel bredere en grotere banden gaat rijden, zal je verbruik ook fors stijgen. Vriend van mij ging met zn Swift 1.0 van verbruik 1:18 naar 1:14 toen ie overstapte van 155/70R13 naar 185/55R14.

Als je van 3 naar 4 cilinders gaat moet je inderdaad laten herkeuren bij het RDW, maar een WagonR 1.3 is ook geen snelheidsmonster. Na de 110-120 houdt dat ook wel aardig op.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#8
Ja ik weet ook wel het 1 en ander. Ik ging er vanuit dat als ik 1 inch omhoog ga ik dan van de hoogte 5 naar beneden ging. Dus als ik 155/65/14 heb ik dan 155/60/15 moet nemen

Maar stel ik ga naar 175 is dat dan nog redelijk of kan ik dan bijv beter spacers nemen en gewoon deze bandenmaat aanhouden

Ja en motorisch laat ik het inderdaad voor wat het is, hy brengt me van a naar b en dat is uiteindelijk de bedoeling van een auto.

De wegligging wil ik wel wat verbeteren verder wil ik niet veel geks aan doen.
En dat het voor het oog ook nog wat heeft en het is goed!
Reply

#9
155/65R14
155 staat voor de breedte in mm
65 staat voor de hoogte, wat een percentage is van de breedte. In dit geval 65% van 155.
14 staat voor de velgdiameter, 14” in dit geval.

Als je de breedtemaat vergroot met 20 mm, dan wordt de band dus ook automatisch hoger!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#10
http://www.willtheyfit.com
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.