Waarom rij jij een Swift?
#21
tja, goedkoop, makkelijk sleutelen, lekker zittende stoelen, waardeloze lage in-uitstap met m`n brakke rug, japans degelijk motortje, leuk model, na de eerste tankbeurt 1:14. Tja, als dit zo doorgaat komt er misschien nog wel een klik tussen suus en mij. Nooit eerder een jap auto gereden, altijd Frans. Misschien, heel misschien, als we een jaartje verder zijn, ga ik nog eens roepen: stomkop, dat had je eerder moeten doen. Maar zover is het nog niet................
( eerst in het voorjaar maar eens onder het tapijt en spatborden kijken of het uberhaupt een langdurige liefde kan gaan worden Smile )

Have fun, Jakob
(b.j. 2001 )
V2 vs V4
Reply

#22
Model sprak me wel aan. Verbruik redelijk 1.15. Maar als je de wind op de kop krijgt. Dan heeft die wel dorst. Interieur, sportief.
Reply

#23
was mijn 1e auto.
Koos toen destijds eerst een fiat punto met nieuwe apk maar toen ze de apk gingen doen bleek die hele bodemplaat verrot.
Dag later kwam een mooie swift 1.0 eco binnen die ik mee mocht nemen. voor dezelfde prijs.
Model sprak me ook wel aan. toen dankzij dit forum begonnen met uitbouwen en het virus gekregen Tongue
Helaas 1.0 enkele weken geleden overleden.. nu een swift mk5 1.3 16v gehaald Smile
- Swift MK5 2002 1.0 eco
- Swift mk5 2001 1.3 16v
Reply

#24
Ik rijd een Swift 1.3 Bandit GT uit 2009.

Heb hem gekocht omdat hij zo lekker betaalbaar is.
Hij rijd ook heerlijk. En ziet er gewoon erg leuk uit. Daarom rijd ik hem Smile
Reply

#25
Eigenlijk is de Swift liefde bij mij al bij mijn vader begonnen en die auto nooit vergeten.

Daarna als eerste auto een Swift gehad. Eigenlijk ook op advies van mijn pa omdat ze betrouwbaar zijn en zo dus ontdekt hoeveel lol je ermee kunt hebben met het rijden en hoe stabiel hij ook op de weg ligt voor zo`n klein auto`tje.
Maar die moest helaas weg omdat er toendertijd teveel werk aan zat voor mijn kennis en budget. (Dat eerste is gelukkig tegenwoordig wel anders).

Toen kwam ook nog eens het moment dat ik de Justy ontdekte waarop ik bedacht dat dat ook wel een erg leuk combi was en sindsdien toch wel altijd een beetje opzoek geweest naar een maar nog niet van gekomen.
Maar door de justy is de swift liefde wel altijd levend gebleven tot het moment dat ik ontdekte dat de 16v ook bestond en hier in de buurt een te koop stond en ik echt zoiets had van die wil ik !

Dus al met al eigenlijk door het betrouwbare karakter erbij terecht gekomen en met elk (proef)ritje steeds verliefder geworden op het toch wel erg leuke rij gedrag van de swift/justy.
Reply

#26
Voor mij is het stiekem heel erg een centenkwestie. Een Swift is licht en je kunt er het een en ander zelf aan sleutelen. Verder is het goedkoop in onderhoud. En toch nog voldoende comfort voor wat ik nodig heb.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.