1.3 16V G13BB Turbo (Advies gevraagd!!)
#41
Vergeet niet dat je auto van 2001-2002 is en andere APK uitstoot normen heeft, een gti blok voldoet daar niet aan als jij hem zo gaat aanpassen zoals jij wilt.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#42
(04-01-2018, 13:03)Da Gamma Wrote: Vergeet niet dat je auto van 2001-2002 is en andere APK uitstoot normen heeft, een gti blok voldoet daar niet aan als jij hem zo gaat aanpassen zoals jij wilt.

klopt.. waarschijnlijk een APK mapping en een Daily mapping met de ECU instellen..

(04-01-2018, 12:42)Salto Wrote: -Kleppendeksel spuiten cosmetisch
-100MM gasklep €50nergens voor nodig, je kan een 60mm gasklep pakken van een sr20, maar standaard werkt meer dan prima
-Racekoppeling Halex (met veren/zonder veren) €150 ik had ACT en later clutchmasters, zorg dat je een goede kwaliteits koppeling pakt!
-Intercooler 60X25x10
-Racespruitstuk €150 welke? Een goed spruitstuk is belangrijk, als je voor ebay gaat, reken dat ze scheuren
-Turboadapter T25 naar T4 welke turbo ga je rijden?
-Turbo titanium Hitte wrap niet heel belangrijk
-G16B Zuigers op onderblok NIEUW €100 niet nodig, en je blok moet opgeboord worden
-Turbo (oil cooled?) oil+water cooled. Grootte turbo? 3.0-6.0L / 2.0-4.0L €250 welke turbo?
-Siliconen slangen + slangenklemmen
-Vliegwiel afdraaien/Aliminium vliegwiel kopen niet nodig
-adaptronic ECU €250 succes met zoeken voor 250

Quote:inlaatspruitstuk GTI MK2/3 op GTI MK2/MK3 kop €100
-inlaatspruitstuk in/uit gangen slijpen n.v.t.
-Blow off valve monteren €100
-Krukas polijsten + slijpen €100
-scherpere nokkenassen / nokkenassen slijpen €100
-kleppen stellen/slijpen? €100
-klepseals vervangen? €50
-kleppendekselpakking vervangen? €50
-zuigerveren vervangen voor race? €150
-Forged pistons? WeiCo / Weber €800
-Mappen / Rollenbank test + Uitdraai. €800
-gesmede drijfstangen? €250
-onderblok honen + vlakken €250
-cilinderkop honen + vlakken €250
-onderblok / cilinderkop opboren? €260
-omkeuren RDW G13BB naar G13B?? €260
-Racekatalysator monteren + RVS spruitstuk + Uitlaatlijn t/m einddemper RVS 2,5 inch €200
-Motorruimte wiretucken €200
-veerpootbrug voor + achter monteren €100
-stabilisatorstangen onderzijde voor + achter €100
-hardrace o.i.d. race rubbers/draag armen etc?? €400
doordat je een turbo setup wil gaan bouwen samen met een dik blok wordt het mega duur in 1 keer, en heb je een jaren project waar je moe van wordt.
Nogmaals.. een goed, standaard Gti blok werkt helemaal prima voor turbo. Zorg dat ie in goeie staat is (doe desnoods een revisie) en hou het erbij.

Ga geleidelijk aan, net als iedereen.

Het verstandigst is om eerst naar GTi swap te gaan met adaptronic
Dan ga je een paar maandjes rijden en genieten
Dan ga je naar een turbo motor bouwen op je motor, je verzamelt je spullen, zoekt uit waar je wat wil doen etc.
Dan ga je een paar maandjes rijden en genieten.
Die 150+ PK is meer dan zat.

Je kan zachtjes naar wat meer boost gaan, totdat je je eerste restrictie tegen komt, je gaat bakken slopen, koppakkingen eruit blazen etc.

Dan ga je een 2e blok opbouwen en er 100.000 euro instoppen.

Maar. Kijk eens op speedhunters.. zou je geen 200sx (200-400pk), supra (300-1000pk) evo (250-1000pk) RX-7 (200-1000pk) of iets anders gaafs willen?
Want je spendeert dat geld en je gooit het in de vuilnisbak, (want een swift wordt geen 10.000 euro waard) en uiteindelijk voor een fractie van de performance en gemak van een auto als dat.

Cheers!

Klopt is gaaf spul maar wil LHD auto hebben... Wil een Swift omdat deze emotioneel veel waarde heeft voor mij, lang verhaal.. En nogmaals het mag tijd en geld kosten.. Ben hier van een heul negatief prijsplaatje uitgegaan misschien, maar gesmede drijfstangen gaan er wss wel in.. En lage compressie zuigers ook, blok opboren dat mag vind ik geen probleem relatief goedkoopadresje.. Ik ga liever voor goed in een keer..

En wat ECU betreft deze is er als basis model voor 250 zie adaptronic official website.. Heb al te vaak gereden met 400+ pk (auto's huren voor dag/dagen) denk aan Maserati Quatroporte, BMW M5/6, Porsches, Nissan GTR etc. 150 pk met schroefset zal leuk rijden maar niet genoeg voor mijn adrenaline kick zegmaar..

Ben bang dat racekoppeling super straf gaat vandaar vliegwiel afdraaien zodat hij wel lekker snel door zijn toeren klimt.. Nou heb ik nooit met GTI koppeling race of niet gereden in mijn eigen auto is koppeling achterlijk zacht i.v.m. mijn daily Diesel toyota Yaris..
Reply

#43
Quote:en bang dat racekoppeling super straf gaat vandaar vliegwiel afdraaien zodat hij wel lekker snel door zijn toeren klimt.. Nou heb ik nooit met GTI koppeling race of niet gereden in mijn eigen auto is koppeling achterlijk zacht i.v.m. mijn daily Diesel toyota Yaris..

Zware koppeling ga je niet aan ontkomen.
Ik ben benieuwd wat je er van maakt allemaal.

Ik bouw mijn swiftje tot ie redelijk werkt met 53 pk en dan ga ik verder met mijn RX-7.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#44
(04-01-2018, 18:32)Salto Wrote:
Quote:en bang dat racekoppeling super straf gaat vandaar vliegwiel afdraaien zodat hij wel lekker snel door zijn toeren klimt.. Nou heb ik nooit met GTI koppeling race of niet gereden in mijn eigen auto is koppeling achterlijk zacht i.v.m. mijn daily Diesel toyota Yaris..

Zware koppeling ga je niet aan ontkomen.
Ik ben benieuwd wat je er van maakt allemaal.

Ik bouw mijn swiftje tot ie redelijk werkt met 53 pk en dan ga ik verder met mijn RX-7.

RX 7is bizar knappe wagen... Ik heb cilinderkop inc. kleppendeksel en pakkingen binnen voor €75 en ziet er prima uit.

Onderweg zijn:
-Verstelbare CAM gears
-Twinscroll turbo
-Intercooler
-Hittewrap turbo
-Turbo spruitstuk
-100 MM Gasklep 2JZ van Supra
-Blowoff Valve

Misschien toch inderdaad dat clean en nieuwe pakkingen tussen kop e onderblok en dat monteren en daar van genieten kijken hoe goed kop functioneert, en dan alsnog de felbegeerde turbo, zij het met G16B zuigers, of lage compressie G13B zuigers en gesmede drijfstangen...

Wat denk je @Salto gaan gesmede drijfstangen bedoeld voor G13B passen op G16B zuigers?
Reply

#45
Gooi die gasklep in de vuilnisbak aub.
Regel je ook een pomp en injectoren?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#46
De originele gasklep van 45mm is geen bottle neck als je turbo gaat. Als je wel voor 100mm gaat dan moet je de rest van het inlaat traject ook aanpassen wil deze 100mm gasklep nut hebben. Het nadeel van zo'n grote gasklep is dat je met gasgeven een aan/uit gevoel hebt en het niet te doseren is. Ook bereik je slechtere cilinder vulling bij hogere toerentallen doordat de lucht zijn snelheid kwijtraakt als het in zo'n grote ruimte komt.

TL;DR: salto weet waar hij het over heeft. Lees nog wat meer over turbo's e.d.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#47
[Image: 360.jpg]
Links is een standaard inlaat spruitstuk, rechts is opgeboord naar 60MM voor een SR20 gasklep, kun je raden wat er gebeurt als je 100mm wil gaan monteren.

[Image: 360.jpg]

Dit was mijn setupje.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#48
Ik is jaloers
Reply

#49
Volgens Suzuki info kan qua diameters en pin de G13B drijfstangen op G16B zuigers... iemand hier ervaring mee? Onderblok wordt sowieso opgeboord dus G16B zuigers met smeedstangen kan ook maar slag word dan langer, te lang misschien dat weet ik dus niet..

Alle aanbouwdelen van inlaat en cilinderkop inhoud losmaken gaat lekker!! Morgen reeks foto’s..
Reply

#50
Waar blijven die foto's!! Biggrin

Lekker doen wat je zelf leuk vind. MAAR lees de tips wel. Mensen proberen je hier te helpen met goede info Wink
Ik vind het sowieso een leuk topic, ik blijf hem volgen.39
Reply

#51
strippen gaat lekker.. irriteer me kapot aan uploaden hier met hyperlinks etc.
zo dat is er ook weer ff uit.

Volg instagram willem040692 (willem roozemond) voor actuele status.
Voor nu in het kort

-Turbo manifold is onderweg
-Gesmeede drijfstangen met ARP bouten
-pakkingen
-aliminium radiator onderweg
-oliecooler onderweg
-RVS voor tot achter onderweg
-Intercooler onderweg
-electronische uitlaatklep met afstandsbediening


Besteld:
-sper diff. besteld
-gasklep 60mm
-Standalone ECU inc. stekkers kabelboom etc.
-ARP kopbouten
-kleppen+klepschotels
-wiseco lage compressie zuigers
-siliconen slangen radiator

Verder orienteren op schroefset, rolkooi, rollbars, stabilisatorstangen, kuipjes, gordelbar, vijfpunts takata..
Reply

#52
Heb je die drijfstangen al of niet? Heb nog een setje nieuw in doos liggen.
Reply

#53
(27-01-2018, 15:29)robin_swiftsensation Wrote: Heb je die drijfstangen al of niet? Heb nog een setje nieuw in doos liggen.



Ja onderweg.. welke heb je? Prijs?
Reply

#54
PB gestuurd
Reply

#55
(05-01-2018, 23:07)Salto Wrote: [Image: 360.jpg]
Links is een standaard inlaat spruitstuk, rechts is opgeboord naar 60MM voor een SR20 gasklep, kun je raden wat er gebeurt als je 100mm wil gaan monteren.

[Image: 360.jpg]

Dit was mijn setupje.

gave setup!!! hoeveel pk draaide je?

ik ga stage vijf koppeling, alu vliegwiel, catcams nokken, arp bolts, 800pk drijfstangen, wiseco zuigers.

LSD en schroefset en 4 pots remmen voor en achter. Zal op 1 bar zo een 250 wiel pk gaan draaien.. zullen zien.
Reply

#56
(29-01-2018, 08:34)swifferd Wrote: ik ga stage vijf koppeling, alu vliegwiel, catcams nokken, arp bolts, 800pk drijfstangen, wiseco zuigers.

Dat zijn beste drijfstangen34
typfoutje?
Reply

#57
Quote:gave setup!!! hoeveel pk draaide je?

ik ga stage vijf koppeling, alu vliegwiel, catcams nokken, arp bolts, 800pk drijfstangen, wiseco zuigers.

LSD en schroefset en 4 pots remmen voor en achter. Zal op 1 bar zo een 250 wiel pk gaan draaien.. zullen zien.
Ik heb een jaar of 4 geleden alle turbo shit eraf gehaald.. omdat ik zonder turbo meer lol en minder gezeik had..


Maar lezen is niet je sterkste vak ofwel?
Ik zie een hoop ondoordachte wilde shit waar je geen hol aan hebt..
Belachelijke hoeveelheden geld voor spul wat je niet nodig hebt.
250 wielpk? 250 krukas pk ga je niet eens realistisch krijgen en betrouwbaar ook niet.
Iets met versnellingsbak en cilinderbussen.

4-pots remmen? Heb je ooit wel eens iemand ontmoet die het nodig gehad heeft? Ik namelijk niet..

Ga eens lezen! Zoek elk turbo topic op wat je kan vinden.. hier en op teamswift en redline.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#58
(04-01-2018, 07:39)swifferd Wrote: ...
-Krukas polijsten + slijpen €100
-scherpere nokkenassen / nokkenassen slijpen €100
-kleppen stellen/slijpen? €100
-klepseals vervangen? €50
-kleppendekselpakking vervangen? €50
-zuigerveren vervangen voor race? €150
-Forged pistons? WeiCo / Weber €800
-gesmede drijfstangen? €250
-onderblok honen + vlakken €250
-cilinderkop honen + vlakken €250
-onderblok / cilinderkop opboren? €260

Misschien moet je je ff inlezen in de materie, zoals waarom wordt een krukas geslepen? En kleppen stellen vind ik ook een leuke, misschien moet je je eens ff inlezen in de materie... Blok honen? Lees je ff in in deze materie! Cilinderkop opboren? Voor wat? Ga jezelf inlezen, je bent nu gewoon dingen aan het roepen die je iemand eens heb horen zeggen.

Ik kan hier een heel verhaal posten, maar ik kan het inkorten voor je: "dit project komt nooit af"

Een krukas ga je slijpen als bij metingen blijkt dat deze dusdanig is versleten dat je lagerspeling te groot wordt. Dus moet je naar een overmaat lagerschaal en moet je je krukas slijpen. Dit weet je pas als je krukas is gemeten, wat je al 80,- gaat kosten. Dus je moet je prijs een beetje aanpassen. Ohwja, overmaatse lagers zijn er maar in 1 maat en 9 van de 10x als je krukas versleten is, is dat al voorbij de 1e overmaat.

Kleppen stellen, je hebt hydraulische klepstoters.... Vacuum laten checken, kleppen en kop reinigen, nieuwe seals erop drukken en gaan. Mocht je vacuum niet goed zijn, moeten je kleppen geslepen worden. Wil je helemaal blits, heb ik hier nog iets wat je kan gaan roepen. Vervang je klepgeleiders, waarom? Omdat het kan! Ik zou je kop wel ff laten vlakken.

Onderblok honen heeft 9 van de 10x geen nut omdat de cilinders al over de maat zijn (teveel slijtage) dus kom je op opboren + honen. Dus heb je overmaat zuigers nodig. Iets wat me wel slim lijkt om sowieso te doen. Doe je blok dan gelijk vlakken.
Ook deze prijs ga je niet redden.

Ik heb bij een revisiebedrijf gewerkt en mijn eigen G13B geheel aangepakt. Je moet maar ff kijken vanaf pagina 30 http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...00&page=30

De lijst die jij zo op somt gaat je gewoon 5k kosten. En niet alleen dat, het gaat je heel veel koppijn geven. Dit ga je no way ooit voor elkaar krijgen, als je er zelf geen kaas van gegeten hebt.
Reply

#59
Luister aub naar deze heren, die hebben er ervaring mee.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#60
(29-01-2018, 15:04)Pauluzz Wrote:
(04-01-2018, 07:39)swifferd Wrote: ...
-Krukas polijsten + slijpen €100
-scherpere nokkenassen / nokkenassen slijpen €100
-kleppen stellen/slijpen? €100
-klepseals vervangen? €50
-kleppendekselpakking vervangen? €50
-zuigerveren vervangen voor race? €150
-Forged pistons? WeiCo / Weber €800
-gesmede drijfstangen? €250
-onderblok honen + vlakken €250
-cilinderkop honen + vlakken €250
-onderblok / cilinderkop opboren? €260

Misschien moet je je ff inlezen in de materie, zoals waarom wordt een krukas geslepen? En kleppen stellen vind ik ook een leuke, misschien moet je je eens ff inlezen in de materie... Blok honen? Lees je ff in in deze materie! Cilinderkop opboren? Voor wat? Ga jezelf inlezen, je bent nu gewoon dingen aan het roepen die je iemand eens heb horen zeggen.

Ik kan hier een heel verhaal posten, maar ik kan het inkorten voor je: "dit project komt nooit af"

Een krukas ga je slijpen als bij metingen blijkt dat deze dusdanig is versleten dat je lagerspeling te groot wordt. Dus moet je naar een overmaat lagerschaal en moet je je krukas slijpen. Dit weet je pas als je krukas is gemeten, wat je al 80,- gaat kosten. Dus je moet je prijs een beetje aanpassen. Ohwja, overmaatse lagers zijn er maar in 1 maat en 9 van de 10x als je krukas versleten is, is dat al voorbij de 1e overmaat.

Kleppen stellen, je hebt hydraulische klepstoters.... Vacuum laten checken, kleppen en kop reinigen, nieuwe seals erop drukken en gaan. Mocht je vacuum niet goed zijn, moeten je kleppen geslepen worden. Wil je helemaal blits, heb ik hier nog iets wat je kan gaan roepen. Vervang je klepgeleiders, waarom? Omdat het kan! Ik zou je kop wel ff laten vlakken.

Onderblok honen heeft 9 van de 10x geen nut omdat de cilinders al over de maat zijn (teveel slijtage) dus kom je op opboren + honen. Dus heb je overmaat zuigers nodig. Iets wat me wel slim lijkt om sowieso te doen. Doe je blok dan gelijk vlakken.
Ook deze prijs ga je niet redden.

Ik heb bij een revisiebedrijf gewerkt en mijn eigen G13B geheel aangepakt. Je moet maar ff kijken vanaf pagina 30 http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...00&page=30

De lijst die jij zo op somt gaat je gewoon 5k kosten. En niet alleen dat, het gaat je heel veel koppijn geven. Dit ga je no way ooit voor elkaar krijgen, als je er zelf geen kaas van gegeten hebt.


Klopt veel van en veel ook niet. Ben ondertussen heel wat wijzer idd.. en alles kost zon 3,5k zonder afstellen daar zit ik nu op.

Wat opboren betreft, gaat wss niet gebeuren als ik lage compressie G13B zuigers ga vinden.

Wat het verdere betreft qua verstand gaat je nooit lukken enz enz enz.
We zullen zien, en ja het gaat me lukken met of zonder jullie advies met of zonder professionele hulp een gezonde 200pk MINIMAAL op de wielen te krijgen.

Kleine kanttekening ik ga dit opbouwen met iemand die zeer veel ervaring heeft in het bouwen en laten blijven rijden van blokken..
iets met universitaire opleiding en 450pk uit turbo swift halen en 10,75 op 1/4 mijl rijden..

Maar blijf vooral lekker afgeven en wel of niet gepast advies geven :-)!! Ik zal jullie blij verassen met mooi blokje of heerlijk laten gniffelen met kapot blok :-)...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.