Kofferbakruimte Swift mk5/mk6
#1
Hoi,

Ik zit er aan te denken om mijn seat mii weg te doen en een swift te zoeken.
Echter snap ik even niet hoe het zit met de kofferbakruimte.
De mii heeft 251l en met neergeklapte bank 951l.
Ik zou verwachten dat de Swift iets groter is, en dus meer ruimte heeft.
Echter de specs zeggen 204l. Dit kan ik begrijpen omdat er wellicht meer beenruimte is in de swift o.i.d.
Echter met neergeklapte achterbank zou de laadruimte 491l zijn? Dus bijna de helft minder dan de Seat mii?

Volgens mij mis ik iets of interpreteer ik de specs verkeerd. Ik heb geen swift hier staan, maar het lijkt me toch dat de ruimte vergelijkbaar zou moeten zijn met neergeklapte achterbank?

Thanks,

Opper.
Reply

#2
De Swift mk5 en mk6 zijn 2 totaal verschillende modellen.
Welk modeljaar heb je in gedachten?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
Je foto's doen het niet, maar ik zie wel dat ik het verkeerd in mijn hoofd had zitten. Ik bedoel zowel de swift 2005-2010 (mk6?), als het model daarna 2010-nu (mk7 en mk8, volgens mij vergelijkbaar)
Reply

#4
Denk eerder dat het met de manier van meten te maken heeft. Een Swift is niet ruim voor z'n klasse, maar zal toch minimaal gelijkwaardig zijn aan een Mii.

Ga gewoon met je Mii naar een potentiële Swift kijken en vergelijk het "in real life".
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#5
in de swift (mijn mk6 sport) heb je genoeg beenruimte achterin (4 grote mensen wel krap) en in de koffer gaat makkelijk een normaal tot grote koffer en dan links en rechts nog een normale rugtas en nog kleinere tassen of jassen. en dan heb je nog ruimte er boven..(en je zou nog de hoedenplank er uit kunnen pakken natuurlijk). met de achterbank plat heb ik al vaker een fiets vervoerdmet de koffernetjes dicht.afhankelijk van het formaal fiets moet de rechter voorstoel naar voor al dan niet gekanteld
39



Reply

#6
Mee eens, in mijn Swift sport passen precies 4 handbagage koffertjes naast elkaar in de kofferbak.

Met de achterstoelen eruit heb je echt een zee van ruimte45
Swift sport 45
Reply

#7
Ik heb een trekhaak onder mijn swift gebouwd. Als je dan een geremde aanhanger aankoppelt kunnen er heel veel koffers mee. Ik moet wel zeggen dat ik minder grote dingen in de swift kan stouwen als ik kwijt kon in mijn voormalige peugeot106 Dar kon je een heel tafelblad inschuiven bij neergeklapte achterstoelen.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.