Suzuki Swift 1.3 aut GLX
#1
Hallo, ik ben Neil uit den Bosch en heb gisteren een Suzuki Swift 1.3 aut uit 1997 gekocht. Hij ziet er voor z'n leeftijd netjes uit van buiten (geen deukjes) en van binnen is hij heel erg netjes. Hij is in 100% originele toestand.
Ik heb hem van de eerste eigenaresse van 72jr gekocht met 135dkm op de tellerpas.
Ik ga er een LPG G3 installatie in laten zetten en voor woon- werkverkeer gebruiken omdat ik dagelijks 90+ retour km's moet maken.
Het blok is van boven nat cq flink zweterig en langs de kop ook, maar hij verbruikt/verliest niet of weinig olie. verder zijn de dorpels gelast waar roestplakken zaten dus dat is ook al gebeurd.
Ik ben er heel blij mee !!
Reply

#2
Hartelijk welkom Neil.

Gefeliciteerd met je Swift 39
135.000km is niet veel voor een Suzu van die leeftijd, daar kan je nog veel
plezier aan beleven !
90km per dag is best veel maar als het hoofdzakelijk snelweg is valt het
wat betreft slijtage van de motor en andere onderdelen best mee is
mijn ervaring.
Stads-kilometers en korte ritjes zijn veel slechter voor een auto Wink

Groetjes, Andres








Reply

#3
Welkom op het forum Neil, heel veel plezier met je Swiftje!
Reply

#4
Dank jullie wel !!
Het zijn voornamelijk snelwegkilometers, 45km enkele rit Den Bosch - Rijen (gemeente Gilze en Rijen).
Gisteren viel me op de de V-snaar een rauw geluid maakt, kwam van een wiel af denk ik.
Ik laat hem snel nakijken en een beurtje geven zodat hij er weer tegenaan kan.
Reply

#5
Hoi Neil, welkom.

Dat je blok van boven nat is komt waarschijnlijk door een slechte pakking tussen het kleppendeksel. Eenvoudig zelf te vervangen en kost maar een paar euro.

Kijk ook even de bodem nog hard is. Niet alleen dorpels roesten bij een Swift, maar ook de bodem en dan met name links en rechtsvoor waar je voeten staan ongeveer.

Verder hoef je je technisch niet echt zorgen te maken met zo'n Swift.

Oja, een foto doet het altijd goed hier Wink
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#6
Ik zou er geen gas inbouwen, is weggegooid geld en hij is zuinig zat,vraag is of de 1.3 het goed doet op gas, ben je gauw 2500 euro verder kan je veel benzine voor kopen en 90 rijden of 100 ben je al superzuinig met een swift
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...334&page=3

Voor meer info m.b.t. gas in een Swift. Denk eerlijk gezegd dat zo'n 8 klepper wel redelijk tegen gas kan. Of het eruit kan kun je zelf simpel berekenen.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#8
Hallo,

Juist als ze een beetje olie lekken is goed omdat het tijdens het rijden dan tegen de onderkant van de auto komt. hierdoor zal deze minder roesten. Die van mij lekt een beetje langs de verdeler maar het is niet te merken op het olieniveau.

bij mij waren de dorpels ook gelast bij aankoop maar bij een gratis wintercheck van Suzuki zijn ze gaan prikken met een schroevendraaier en toen waren er nog wel een paar gaten gevonden in de hoeken vooral en bij de bodem waar de voeten zitten.
Reply

#9
Welkom !
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.