SCN bestuur - interessepeiling
#1
Beste leden van Suzuki Club Nederland,

Na lang wikken en wegen heb ik besloten toch een einde te gaan breien aan mijn bestuursfunctie. Dit heeft niets te maken met dat ik er geen zin in heb of dat het te druk is, maar ik doe er simpelweg te weinig aan. Gezin en andere hobby's staan hogerop mijn prioriteitenlijstje dan de club.

Hierbij dus een peiling of er andere geïnteresseerde zijn om mijn functie over te nemen. Tevens geldt voor bestuurslid ber_i hetzelfde, hij wil niet weg maar staat open voor andere om zijn plek in te nemen. Vers bloed kan soms nog wel eens nodig zijn.

Wat houd dat in dan?

Algemeen bestuurslid:
- organiseren meetings (eigen meetings zoals SuziCruze en inschrijven bij meetings als Japfest)
- up to date houden facebook pagina
- up to date houden forum
- up to date houden website
- bestellen, bijhouden en verkopen van clubstickers
- bewaren, netjes houden en bewaken van clubeigendom
- en alles daaromheen

Penningmeester:
- bijhouden van de clubrekening
- bijhouden van het domein
- clubrekeningen betalen en verwerken van inkomsten (door verkoop van stickers en donaties)
- en verder ook hetzelfde als een algemeen bestuurslid, maar in mindere mate

Het is allemaal vrijwilligerswerk, dat voorop gesteld.

Ik blijf zelf zeker nog wel actief op het forum en bij meetings, misschien dat ik eerst nog een tijdje als moderator door ga. En ik stop ook pas als er daadwerkelijk een opvolger is.
Ber_i moet zijn eigen verhaal hier maar verder in/aanvullen.

Reply

#2
Ik ben net bij de club maar wie horen er nog meer bij het bestuur
en uit hoeveel leden bestaat het bestuur etc.

Groetjes, Andres








Reply

#3
Ik ben er ook nog niet zolang bij, verder altijd en veel informatie kunnen vinden.
Zelfs dat ik trots rond rij met de SCN stickers op 3 plaatsen op de auto Biggrin
Verder nooit eerder op een meeting geweest, dus het lijkt me moeilijk om dan ineens voor een hele hechte club te gaan zorgen.
Ik wil die uitdaging wel aangaan, en leuk om eens iedereen te ontmoeten die normaal altijd op een meeting te vinden zijn!
Reply

#4
Het bestuur bestaat momenteel uit:
- Pauluzz (algemeen bestuurslid)
- ber_i (penningmeester/algemeen bestuurslid)
Ter herkennen aan de blauwe naampjes

Het bestuur is in het verleden groter geweest, maar sinds er meer rust is op het forum is dat niet meer nodig. Toendertijd was het ook nog betalend lidmaatschap. We hebben ook nog onze webpagina-goeroe, die werkt achter de schermen en dat laten we lekker zo. Enkel het bestuur heeft contact met hem als het gaat om grote aanpassingen aan de webpagina en/of domein.

Dan hebben we ook nog moderators, die zich enkel bemoeien met onderhoud aan het forum. Topics goedkeuren, afkeuren, boel opschonen, etc. Die herken je aan de groene naampjes.

We hebben zo nu en dan ook nog oranje naampjes, dat zijn mensen die onlangs nog donaties aan de club hebben gedaan. Hier hangen niet echt specifieke regels aan hoe lang je een oranje naampje krijg. Het staat gewoon wel leuk.

Enkele "eisen" voor de bestuursfunctie:
- minimaal 2-3 jaar lid van de club
- goed beheersen van ABN
- handig met social media
- handig met pc
- ervaring met websites (ervaring hoeft minimaal te zijn, want het is redelijk vanzelfsprekend)
- jong en enthousiast
- wel of niet al op een meeting geweest is geen vereiste, meetings zijn niet altijd druk bezocht omdat de leden door het hele land zitten.
Reply

#5
Dat is een duidelijke uitleg Pauluzz.
Thanks.
Is idd een klein bestuur zeg 43
Jammer dat je er mee gaat stoppen !
Hoeveel moderators zijn er ?
Is er onder de moderators niet iemand die graag in het bestuur wil ?

"Jong en enthousiast..."
Als je "oud" bent kan je ook enthousiast zijn over auto's en autoclubs hoor 42

Houd ons ff op de hoogte hoe dit verder verloopt... 45

Bij voorbaat dank.

Groetjes, Andres








Reply

#6
Rechtsonderin op de homepagina van het forum, staat een knopje/klikje 'Forumteam'.

Daar kun je het huidige forumteam zien. We hebben momenteel 4 moderators, waaronder ikzelf. Wesley is al even niet meer online geweest, maar de overige 3 zijn gewoon nog regelmatig online te vinden.

Ik ben zelf al oud-bestuurslid, zelfs nog voorzitter geweest, dus ik heb in ieder geval geen interesse. Het is echt niet zoveel werk als dat je misschien zou denken, dus laat dat vooral geen punt zijn als je twijfels hebt. Idea
Reply

#7
Nog niet veel animo... De club en het forum hebben toch echt een bestuur nodig om te kunnen blijven bestaan. Andere opties zijn een stuk drastischer.

Het bestuur van deze club wijzigt met regelmaat om een x aantal jaar. Wie voelt er wat voor om de komende paar jaar het stokje over te nemen om deze daarna weer over te dragen aan de volgende generatie?
Reply

#8
Zitten die moderators ook in het bestuur ?
Ik bedoel dat ze over dingen meebeslissen en het bestuursgedeelte van de
site ook kunnen lezen etc.?

Bestuur kan heel leuk zijn en soms ook heel moeilijk.
Moderatorschap kan soms ook lastig zijn als je een bijvoorbeeld iets
naar goeddunken verwijderd kan dit soms zeer verkeerd opgevat worden.
Daarom verdienen die mensen respect.

Bestuur kan ook heel inspirerend en mooi zijn dus mensen die in aanmerking
komen probeer het eens Wink

Groetjes, Andres








Reply

#9
Nee, moderators zitten niet in het bestuur. Het bestuur van het kleine stukje wat er over is van de club is niet moeilijk, behalve als het over opvolging gaat. Idea

Als moderators verwijderen we in principe niets, tenzij het gaat over grote hoeveelheden spam. Maar dat komt bijna nooit voor. We maken voornamelijk dingen onzichtbaar die niet gewenst zijn, zodat we er altijd op terug kunnen kijken indien dat nodig mocht zijn.
Reply

#10
Klopt, bestuur is niet moeilijk, maar heeft wel een enthousiasteling nodig. Het huidige bestuur krijgt het niet voor elkaar om de club de aandacht te geven die ze graag willen geven. Heeft te maken met veel dingen zoals andere hobby's, werk en gezin.
Vandaar deze peiling.
Reply

#11
(02-11-2017, 16:15)Pauluzz Wrote: Nog niet veel animo... De club en het forum hebben toch echt een bestuur nodig om te kunnen blijven bestaan. Andere opties zijn een stuk drastischer.

Het bestuur van deze club wijzigt met regelmaat om een x aantal jaar. Wie voelt er wat voor om de komende paar jaar het stokje over te nemen om deze daarna weer over te dragen aan de volgende generatie?



Ik heb eventueel wel intresse.
Al twijfel ik nog wel een klein beetje.

Gezien de staat van mijn Bueno, ben ik op het moment niet in staat om de meest populaire events / meets, te organiseren zonder er zelf bij te zijn.
Dat is wat een club zoals deze wel nodig heeft.
Een bestuur dat bij veel dingen betrokken is en niet enkel op de achtergrond blijft "hangen".
Ik weet dat veel meetings zelf worden geregeld, maar ik doelde meer op: Suzicruze, japfest, etc.
En het moet te combineren zijn, en op dit moment heb ik wel tijd over, maar kan natuurlijk niet in de toekomst kijken.
Dat kan niemand, maar er moet wel rekening mee gehouden worden. 34

Zodra mijn Bueno de kracht weer heeft, en m'n vertrouwen terug heeft gewonnen, zodat ik kan zeggen: ja dat is weer een top wagentje, die vertrouw ik weer voor komende 100.000 kilometers!

Ben ik wel bereid om deze club gaande te houden, uiteraard lukt het dan niet alleen 39
Reply

#12
@ totall recall 39

Het is natuurlijk ook fijn als een bestuur wat groter is, mensen kunnen
dan met elkaar brainstormen, elkaar inspireren en daardoor ideeën opdoen mbt de club
en de toekomst daarvan Idea

Zoals jij schreef totall recall wil ik de club ook graag gaande houden.
Ben echter kort bij de club en niet ' jong' 34 wel ervaring in het bestuur van
een autoclub.

Maar goed... dit forum en deze club moet gewoon doorgaan.
Het is ook niet zo dat fora zoals deze achterhaalde media zijn, ik ken namelijk
fora die zeer druk bezocht worden 39
Het kan dus wel degelijk ... Smile

Groetjes, Andres








Reply

#13
Tis dat ik met spelling zit ,
Maar dan kan ik als nog meetings orginiseren hoor :p
Volgend jaar komen er 4-5 van mijn kant mits ik er tijd voor heb wat ik wel denk hoor,
(Net een huis gekocht)
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#14
Hoe is de stand van zaken mbt het bestuur ???

Groetjes, Andres








Reply

#15
Spelling is ook niet mijn sterkste kant, en mag er vanuit gaan dat er hier maar echt weinig de Nederlandse taal 100% beheersen en dan wel op Professor status Tongue
Reply

#16
een leek qua motorische kennis etc..

Verder wel veel ervaring qua pc forums etc..
Wel interesse in de functie is 5-7 uur per week voldoende?
Reply

#17
Erg onduidelijk allemaal Smile

Groetjes, Andres








Reply

#18
Is er nu al een nieuw bestuur?
Reply

#19
Zover ik weet niet.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#20
Nee, niet dat ik weet. Maar daar gaat over het algemeen altijd wel wat tijd overheen. De groep reguliere bezoekers is ook lang niet meer zo groot als een aantal jaar geleden, dus mensen vinden die op regelmatige basis hier te vinden zijn over een langere tijd en in het "bestuur" zouden willen is niet zo 1-2-3 gedaan.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.