Reverse camera instelling
#1
Beste allen,
In een andere topic verteld dat ik mijn achteruitrijcamera werkend gekregen heb, is nog steeds werkend, gisteren de boel half aangesloten en beugel probleem gehad om dat in dashboard te plaatsen. Inmiddels dankzij een goede bekende van me gelukt om passende beugels te maken.

Nu het probleem: camerabeeld is in spiegelbeeld, niet echt prettig, hoe krijg ik dat opgelost ,in instellingen van navigatietoestel of toch een andere video- ingang? Iemand een idee of moet ik ermee leren leven?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#2
Ik ga er vanuit dat het in te stellen is via de instellingen of opties van het betreffende toestel.
Toch maar handleiding erbij pakken of gewoon elke menu / instelling doorspitten.
Andere ingang van video is te proberen, maar daar ga ik niet van uit dat het daar aan kan liggen.
Reply

#3
Hoort het ook niet gewoon gespiegeld te zijn? Alsof je door de binnenspiegel kijkt.
Dus bestuurderskant links in beeld en bijrijderskant rechts.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#4
Inmiddels wat gevorderd, beeld in nav scherm is zoals het hoort, links irl= ook links op beeldscherm op navigatie, lag aan instelling, handleiding erbij en wat zelf klooien en gelukt. Nu heb ik wel het volgende ik wil een schakelaar hebben zodat ik camera aan/uit kan zetten om te zien wat er achter mij zit als ik met aanhanger , fietsendrager ect rijd. Dus met 2 diodes gewerkt, 1 van de schakelaar naar achteruitrijsignaal en de andere aan de draad van de achteruitrijverlichting en zijn samen verbonden als: ___________[ II]
___________ signaaldraad navigatie.

___________[ II ]

Ik heb een 4007 diode gebruikt 1A, en schakelaar mt controlelampje. Kreeg eerst wel dat geleidelijnen voor achteruitrij parkeren en een wit scherm Unhappy Nu helemaal niks. Waar ben ik de mist ingegaan? Ik heb nu 3A diodes besteld. Waarom de diodes omdat als je een schakelaar ertussen zet je achteruitrijverlichting aan gaat Ik heb dit filmpje gevolgd: https://www.youtube.com/watch?v=hwV6okINfVA&t=7s Iemand een idee thanks
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Inmiddels wat gevorderd, beeld in nav scherm is zoals het hoort, links irl= ook links op beeldscherm op navigatie, lag aan instelling, handleiding erbij en wat zelf klooien en gelukt. Nu heb ik wel het volgende ik wil een schakelaar hebben zodat ik camera aan/uit kan zetten om te zien wat er achter mij zit als ik met aanhanger , fietsendrager ect rijd. Dus met 2 diodes gewerkt, 1 van de schakelaar naar achteruitrijsignaal en de andere aan de draad van de achteruitrijverlichting en zijn samen verbonden als in dit filmpje aan het eind: https://www.youtube.com/watch?v=hwV6okINfVA&t=7



Ik heb een 4007 diode gebruikt 1A, en schakelaar met controlelampje. Kreeg eerst wel dat geleidelijnen voor achteruitrij parkeren en een wit scherm Unhappy Nu helemaal niks, krijg op scherm:no signal. Waar ben ik de mist ingegaan? Ik heb nu 3A diodes besteld. Waarom de diodes omdat als je een schakelaar ertussen zet je achteruitrijverlichting aangaat zonder de diodes Iemand een idee ? Thanks alvast
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#6
Schakelaar met wissel contact gebruiken.
Op stand 1 het achteruitrij signaal aansluiten
Op stand 2 een geschakelde +
De common aansluiten op de camera en scherm.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#7
Bedankt Ber-I, dan hoef ik ook geen gebruik te maken van diodes als ik een schakelaar met wisselcontact gebruik, is dat correct?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
Met een wisselcontact is dat inderdaad niet nodig.
Op het moment dat je de schakelaar omhaalt naar de geschakelde+ wordt de voeding van de achteruitrijlamp onderbroken, waardoor dus niet je de lamp aangaat.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#9
Nog geen tijd gehad om iets aan de camera te doen,neem aan dat je zo'n schakelaar bedoelt? : http://tinkersphere.com/buttons-switches...3-pin.html Ik Heb er trouwens zo een liggen, kan ik die ook gebruiken? http://www.ebay.com/itm/2x-Small-Black-R...2135921752 Je had het over commen aansluiten op camera en scherm, ik ga ervanuit dat je het over de reverse signaal draad hebt van de navigatie waar je die op aansluit of heb ik het mis?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#10
Je eerste schakelaar heeft ook een midden/0 stand.
Die heb je niet nodig, tenzij je de camera helemaal niet wilt gebruiken.

Je 2e schakelaar lijkt alleen een maak contact te hebben, en geen wissel.
De 3e pin lijkt me een massa voor het ledje.

De common gaat inderdaad naar het reverse signaal van de navigatie.
Maar ook naar de camera, anders doet die het niet.
Of heb je die op aan andere manier van voeding voorzien?


Zo iets schakelaar moet je hebben:
https://www.conrad.nl/nl/mini-wipschakel...46737.html
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#11
Sorry voor de wat late reaktie met veel dingen bezig en gaat iets minder qua stress dus, bij deze: Voeding voor de camera heb ik van de geschakelde + sigarett aansteker afgesplitst, daar heb ik ook de accu spannings voltmeter , usb carcharger, ed aangesloten. Ja ik weet het, maar gebruik ze niet allemaal tegelijk, zal hooguit 1 of gebruikt worden en dat is al veel in mijn geval.

De massa aan de carrosserie, camera werkt nu bij achteruit inschakelen. Had wel een ongelukje dat scherm van navi nat is geworden door beschermfolie, vocht is onder touch screen gekomen, en zit nog wat erin, dus touch screen werkt voor geen meter of heel slecht. Mocht iemand tips hebben? (Geprobeerd in doos met zout in sok , deels weg vocht, ook zo'n zuignap, maar ben er huiverig voor) Zal jouw adviezen eens bekijken, maar zit hier in huis met wat ruimwerk en op zolder en dan de herfstperiode die niet echt mijn yeaah moment is van het jaar,pfff. Bedankt voor de tips, houdt iedereen op de hoogte want wie weet heeft een ander er ook wat aan, verstand is even offline bij mij.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#12
Even afstoffen, gisteren bezig geweest met schakelaar, boel fikte af, zo aangesloten zoals beschreven. Vandaag maar diodes gepakt en aan de slag. Draad lag al van achter naar voor van achteruitrijverlichting, geschakelde plus 12V gehaald aan schakelaar via diodes naar toestel.Vervelende is dat er wel een soort ruis is van beeld als ik schakelaar omzet.Geen super helder beeld als in achteruit. Je zit vage omtrekken, maar net als vroeger televisie met boel ruis.Kan iemand me helpen om dit goed te krijgen, want dan is dat ook afgehandeld. Ik denk dat ik 12 volt op de 12 volt van camera moet zetten en dat het dan zou moeten werken? Ik kan het namelijk niet hier in huis testen en geen zin om auto af te fikken Smile
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.