Salto's Swift GTi track car. Nieuw jaar, nieuwe plannen?
Wist niet dat meerijden in een 50 pk roze Swift spannend kon zijn. Toch is t zo!
Reply

Ja, vermogen doet er niet toe met een mafkees achter het stuur op de gevaarlijkste racebaan op de wereld Biggrin

Was gezellig pik
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

[Image: 360.jpg]

Beetje opknapwerk Biggrin
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Kijk eens aan.. Wat zal ze van je houden!
39



Reply

Mooi roze is niet lelijk Smile

Groetjes, Andres








Reply

Dikke bak dit! Leuk om te zien
Reply

Nadat het 1 liter blok aan een opfris beurt toe bleek te zijn kon ik 2 kanten op.
Optie 1 was valsspelen en de 1 liter tsjoeeeenen.
Optie 2 was om er weer een GTi in te schroeven.

Ik had voor 23 april een trackday gepland staan op de nurburgring, dus een heel klein beetje haast was er wel bij. Na wat overleg met Walter kwamen we tot de conclusie dat het handigst was om een G13B in het chassis te hangen. Walter had de meeste spullen nog liggen, dus al vrij snel had ik een GTi blok, aandrijfassen, fusees, schijven, en ECU met custom motorboom, welke ik netjes in mijn chassis gehangen heb, vervolgens en heb ik een custom carbon kofferklep, MK6 remswap, chassis bedrading, dashboard bedrading etc aangepakt als eind resultaat staat er nu een 105pk swiftje, die nu netter is dan ooit. Nog niet 100%, maar het blijft een project.

Toen alles werkend was ben ik met walter een shakedown op zandvoort, waar alles netjes verliep, op een wat hoge olietemperatuur, en geen optimale wegligging door te zachte veren achter, en een zwarte vlag voor teveel herrie na.

Toen werd het tijd voor de Nürburgring, last minute hebben we nog een oliekoeler setup gebouwd, en achter zijn er custom veren met schroefbussen onder gebouwd door Walter, en toen was het uitlijnen en naar duitsland.

Duitsland was mooi.
Leuk groepje mensen, lekker weer, tikkeltje warm.. beetje wennen aan hoe de auto reageerde met de 105pk en harde veren achter, maar na 13 rondjes verbrak ik mijn persoonlijk snelste ronde, en na 24 semi probleemloze ronden totaal (bijna eraf gegaan met 190+)later kon de auto in zijn geheel weer de aanhanger op, en thuis hoefde ik hem eigenlijk alleen maar even te wassen en is ie weer klaar voor de volgende trackday. Met wat kleine aanpassingen hier en daar.. maar dat volgt later.

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

slaap zacht swiftje. Mooi dat je weer G13B bent nu!
39



Reply

Leuk verhaal, mooi om te zien dat de swift zich goed houd na 24 rondjes volgas Smile
Reply

Na een paar maandjes stilstaan is het weer tijd om voor te bereiden voor de volgende trackday, namelijk Zandvoort, de 30e.
Hoewel ik de auto rijdend en 100% weg heb gezet, heb ik nog even de tijd genomen om voor te bereiden, dr waren nog wat kleine dingetjes.

-als eerste heb ik nieuwe schijfjes gemonteerd, verse national schijven aan de voorzijde.
-spoilertje voor hopelijk een klein beetje meer stabiliteit in de kont op hoge snelheid
-een dikke Anti roll bar, voor hopelijk wat meer tractie op de voorzijde. De oude montage-gaten daarvoor waren nogal stuk, dus Walter heeft er voor mij een paar nieuwe ingelast! (Nogmaals bedankt!!)
-ik heb de achterbumper maar weer gemonteerd, zij het met wat meer gaten
-dr zit een schuifslede onder de bestuurdersstoel, zodat andere mensen ook met de swift kunnen rijden.

Het motortje draait nog lekker, dus benzine dr in, bandjes opwarmen, remmen opwarmen en lekker rijden straks!

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Zie ik daar mijn oude spoiler? Die op mijn Rascal zat?
Reply

(17-09-2019, 10:00)Pauluzz Wrote: Zie ik daar mijn oude spoiler? Die op mijn Rascal zat?

Is een pakfeifer spoiler die bij Walter op de plank lag, denk het niet. Ik weet het niet precies waar ie allemaal geweest is
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

(17-09-2019, 10:19)Salto Wrote:
(17-09-2019, 10:00)Pauluzz Wrote: Zie ik daar mijn oude spoiler? Die op mijn Rascal zat?

Is een pakfeifer spoiler die bij Walter op de plank lag, denk het niet. Ik weet het niet precies waar ie allemaal geweest is

Die spoilert is wel een sletje devil
Die heb ik van Robin.
En Robin had die van zijn broer(tje) 39
Reply

En wij hebben hem van die paarse justy met dikke bodykut van jaaaaren geleden. Zat hier ook op het forum. Mej een 4 dubbele uitlaat.
Reply

Die van mij kwam van de nooit-afgemaakte-turbo-swift van Sebasz. Veel van die spoilers zijn er niet.
Ik weet ook niet meer aan wie ik 'm heb verkocht. Zat er gruwelijk mooie donkerrode lak onder? Dan was ie van mij 34
Reply

Nee zeker niet. Is echt van een andere auto. De spoiler die Jan nu heeft komt van de auto van x-shield
Reply

42
Lijkt mij toch beter.
Dat je de spoilert van de sedan te monteerd.
Om wat effect te ondervinden Drewl
Reply

(18-09-2019, 13:11)Walter Wrote: 42
Lijkt mij toch beter.
Dat je de spoilert van de sedan te monteerd.
Om wat effect te ondervinden Drewl

Is ook nog een optie. HihiSmile
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Afgelopen maandag heb ik samen met Walter en een paar maatjes een trackday gedaan op zandvoort.
Het was een mooi daagje, beetje regen en een beetje zon.. lekker gereden, op een kleinigheidje na probleemloos.
Qua onderstel beginnen we zachtjes aan ook de goeie setting te vinden, alleen vergeet ik elke keer de dempers op de trackday zelf te verstellen.

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Ik neem even aan dat de laptijd van 2:16 nog met de turbo was?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.