Salto's Swift GTi track car. Nieuw jaar, nieuwe plannen?
Gaaf zo'n dagje! Mooie tijd ook!
Cupra Born Copper Edition '21 (daily)
Volkswagen Golf GTI Edition 35 '11 (family)
Suzuki Ignis Sport 1.5 '03 (hobby/trackday)
Reply

(07-10-2019, 07:22)Mafkikker Wrote: Ik neem even aan dat de laptijd van 2:16 nog met de turbo was?

Nee, dat was vorige week maandag.
Dr zit zelfs nog iets meer in, maar dombo was vergeten dattie verstelbare schokdempers heeft Biggrin

(07-10-2019, 08:51)BaLeon Wrote: Gaaf zo'n dagje! Mooie tijd ook!

Ja man. Jammer dat jij niet kon. Maar een wimedo beker is ook nie verkeerdWink
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Ondertussen zijn we weer een stukje verder, een nieuw jaar, met nieuwe plannen!
En de nieuwe plannen zijn vrij simpel.. meerijden in de toerklasse van de DNRT dit jaar.

Om comfortabel mee te kunnen doen ergens tussen het middenveld en de top moest ik ten opzichte van mijn huidige tijden een goede 10 seconden sneller zijn op zandvoort/assen dan ik was.

Daarvoor zijn een aantal dingen nodig.
-vermogen
-aandrijving
-grip

Als eerste ben ik begonnen met aandrijving.
Ik kocht een gebruikte versnellingsbak van een crosser, welke hem adverteerde als zijnde Gti-bak en als zijnde "in goede staat" wat beide niet waar was.
maargoed, er zat een goede platensper in, een korte eindoverbrenging, en een korte 3e versnelling, maar geen 4 en 5 van een gti, en de algehele staat was niet om over naar huis te schrijven. dus er moest een complete revisie inclusief een kortere 4 en 5 uit een GTi bak.
Dit heeft Walter voor me gedaan, en kort nadat de bak weer in ontvangst genomen was, heb ik hem samen met Robin gemonteerd, in combinatie met een dikke Clutchmasters koppeling die wat meer vermogen aan kan.

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

Toen ging het zoeken naar meer Grip.
De versnellingsbak heeft een LSD, dus dat zorgt voor meer grip en tractie, maar voor nog extra plakkerigheid heb ik een setje Zestino Full slicks gemonteerd, suft compound dus zou goed op moeten warmen en snel moeten plakken.

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

Om dat allemaal te testen heb ik samen met Walter, Robin en nog een paar oude bekenden een test daagje op het circuit van Meppen in Duitsland gedraaid
Was een mooie dag!

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

En dan blijft vermogen nog over..
Turbo turbo tijd! Ik kwam altijd nog vermogen te kort, de rest van de auto is altijd aardig voor elkaar geweest, banden, remmen, chassis, de bestuurder, de betrouwbaarheid etc. maar met maar 100 Pk kom je toch altijd wat te kort.
dus we hebben maar besloten er wat aan te doen, en dus heb ik maar een spruitstuk en een Garrett GT2554R turbo aangeschaft. en dan begint het bouwen.
Het doel is om ongeveer 0.5 bar low boost te draaien, met een push-to-pass knop op het stuur voor een klein beetje meer power wanneer nodig.
Niets super baanbrekends in principe, maar een +/- 50% vermogenswinst zou genoeg moeten zijn voorlopig.

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

Nu is de motorruimte leeg, wachtend op de nieuwe motor die Walter aan het bouwen is, en dan volgt er weer meer nieuws

[Image: 360.jpg]
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

Gaaf hoor Jan! Zijn er al meer updates?
Reply

Zeker! De motor loopt Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.