Is Swift (2011) standaard radio PA68L0 te vervangen voor PA68L1 (met Bluetooth)?
#1
Dag allemaal,

' Vers' forumlid en meteen aleen lap tekst met wat vragen over de standaard radio en het gebrek aan Bluetooth... Voor wie zin & tijd heeft om me op weg te helpen, graag!

Sinds kort ben ik trots bezitter van een Suzuki Swift 1.2 Comfort uitvoering, bj. 2011. Hierin zit een standaard radio model PA68L0. Deze radio volstaat voor mij, maar het gebrek aan Bluetooth vind ik wel een tegenvaller. Ik zou vooral draadloos audio willen streamen vanaf mijn iPhone: muziek & geluid Navigon navigatie-app. (Bellen vind ik niet belangrijk[/u][/u], dat doe ik liever ook niet tijdens het rijden.)
Een los navigatie-apparaat heb ik niet en wil ik ook niet.
Een FM transmitter + BT is een eenvoudige en goedkope, maar ook behoorlijk lelijke en onpraktische oplossing. Een aftermarket-radio heeft verder helemaal niet mijn voorkeur. De standaard radio volstaat immers en ik vind ik 'm er ook netjes uitzien.

In het Swift instructieboek staat als een voorbeeld radio een afbeelding van een radio mét Bluetooth-functionaliteit en met een iets ander model nummer: PA68L1 (Vermoedelijk zit die in de Swift Exclusive uitvoering van dat jaar/die reeks?)

Wellicht kan ik 'm tweedehands vinden ergens, maar voordat ik daar naar op zoek ga, heb ik wat vragen:

- Zijn deze radio's überhaupt uitwisselbaar?
- Kan dat BT-model wel functioneren zonder aanwezigheid van telefonie-stuurwielknoppen rechts en zonder microfoon? (Die zitten niet in mijn Comfort-uitvoering, alleen Radio/CD bediening links)
- Is er na het omwisselen dan een code /reset/herprogrammering van de boordcomputer nodig i.v.m. beveiliging of iets dergelijks?

De radio loshalen en een vergelijkbaar apparaat opnieuw aansluiten lijkt me niet zo spannend. Er staan meerdere instructies en video's op internet.
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.
Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt.

P.S. Heb dit forum doorzocht, maar kan geen vergelijkbare discussie vinden. Indien verkeerd gekeken, excuses!

Groeten,
Lot

radio PA68L0 zonder BT (Swift Comfort ed)

en
PA68L1 met BT (instructieboek Swift)
Reply

#2
Je kan via een parrot je muziek streamen, wellicht een idee?Parrot kan je netjes wegwerken in je auto, lijkt me een aantrekkelijke optie. Parrot 2e hands via MP?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Dank voor de snelle reactie en tip.
Parrot is bij mij bekend en was ik vergeten te noemen.
Uiteraard is dat alsnog een optie (die ik weliswaar prijzig en minder handig en netjes vind) maar vroeg me gewoon af of wat ik voor ogen had überhaupt mogelijk zou zijn of dat ik het bij voorbaat moet vergeten indien technisch niet haalbaar. Het leek me eigenlijk het meest simpel en netjes, vandaar.

(05-09-2017, 00:15)Leibniz Wrote: Je kan via een parrot je muziek streamen, wellicht een idee?Parrot kan je netjes wegwerken in je auto, lijkt me een aantrekkelijke optie. Parrot 2e hands via MP?
Reply

#4
[quote='Lot' pid='536435' dateline='1504563700']
Dank voor de snelle reactie en tip.
Parrot een optie (die ik weliswaar prijzig en minder handig en netjes vind)

Hoe mooi iets weggewerkt is hangt af van je creativiteit! Parrot hoeft niet duur te zijn als je via MP gaat. Zo te zien is die met BT wel uitwiselbaar, alleen kom die maar eens tegen!En bluetooth zal heus wel werken op dat model wat je noemde zonder stuurknoppen, alleen is de vraag of je telefoon wordt opgepikt door het ding. Moet je ook rekening mee houden. Een aftermarkt kan heus wel, je zoekt specifiek voor Suzuki, ben je wel 500 euro +aan kwijt. Zit er geen app op je phone om muziek via FM te streamen?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
iPhone heeft geen FM tuner ingebouwd, dus altijd afhankelijk van extern apparaat.

Parrot lijkt me inderdaad dan toch de beste optie. Geen gedoe met ontbrekende knoppen e.d. Een aftermarket radio is voor mij onnodig en gezien het bedrag dat je noemt het geld wat mij betreft niet waard.

Ik ga eens op MP neuzen. Dank voor het meedenken!

(05-09-2017, 12:10)Leibniz Wrote: Hoe mooi iets weggewerkt is hangt af van je creativiteit! Parrot hoeft niet duur te zijn als je via MP gaat. Zo te zien is die met BT wel uitwiselbaar, alleen kom die maar eens tegen!En bluetooth zal heus wel werken op dat model wat je noemde zonder stuurknoppen, alleen is de vraag of je telefoon wordt opgepikt door het ding. Moet je ook rekening mee houden. Een aftermarkt kan heus wel, je zoekt specifiek voor Suzuki, ben je wel 500 euro +aan kwijt. Zit er geen app op je phone om muziek via FM te streamen?
Reply

#6
Ik heb dat model radio in mijn Swift 2012.

En ik ga misschien een aftermarket radio kopen, als je nog steeds interesse hebt moet je maar een PB sturen.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#7
(04-09-2017, 23:29)Lot Wrote: Dag allemaal,

' Vers' forumlid en meteen aleen lap tekst met wat vragen over de standaard radio en het gebrek aan Bluetooth... Voor wie zin & tijd heeft om me op weg te helpen, graag!

Sinds kort ben ik trots bezitter van een Suzuki Swift 1.2 Comfort uitvoering, bj. 2011. Hierin zit een standaard radio model PA68L0. Deze radio volstaat voor mij, maar het gebrek aan Bluetooth vind ik wel een tegenvaller. Ik zou vooral draadloos audio willen streamen vanaf mijn iPhone: muziek & geluid Navigon navigatie-app. (Bellen vind ik niet belangrijk[/u][/u], dat doe ik liever ook niet tijdens het rijden.)
Een los navigatie-apparaat heb ik niet en wil ik ook niet.
Een FM transmitter + BT is een eenvoudige en goedkope, maar ook behoorlijk  lelijke en onpraktische oplossing. Een aftermarket-radio heeft verder helemaal niet mijn voorkeur. De standaard radio volstaat immers en ik vind ik 'm er ook netjes uitzien.

In het Swift instructieboek staat als een voorbeeld radio een afbeelding van een radio mét Bluetooth-functionaliteit en met een iets ander model nummer: PA68L1 (Vermoedelijk zit die in de Swift Exclusive uitvoering van dat jaar/die reeks?)

Wellicht kan ik 'm tweedehands vinden ergens, maar voordat ik daar naar op zoek ga, heb ik wat vragen:

- Zijn deze radio's überhaupt uitwisselbaar?
- Kan dat BT-model wel functioneren zonder aanwezigheid van telefonie-stuurwielknoppen rechts en zonder microfoon? (Die zitten niet in mijn Comfort-uitvoering, alleen Radio/CD bediening links)
- Is er na het omwisselen dan een code /reset/herprogrammering van de boordcomputer nodig i.v.m. beveiliging of iets dergelijks?

De radio loshalen en een vergelijkbaar apparaat opnieuw aansluiten lijkt me niet zo spannend. Er staan meerdere instructies en video's op internet.
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.
Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt.

P.S. Heb dit forum doorzocht, maar kan geen vergelijkbare discussie vinden. Indien verkeerd gekeken, excuses!

Groeten,
Lot

radio PA68L0 zonder BT (Swift Comfort ed)

en
PA68L1 met BT (instructieboek Swift)
2024
Hoi,

Ik heb een BT radio (PA68L1) in een comfort swift ingebouwd. Voor het pairen van je telefoon heb je de 3 BTknoppen op het stuurwiel nodig. Dus zonder die knoppen krijg je de BT functie niet werkend. Nu op zoek naar technische aansluitschema van die radio.

Gr Jo
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.