Stotteren en inhouden
#1
Heb afgelopen zaterdag een swift gti uit '90 opgehaald en ik heb nu al een probleem
stupid
De motor stottert bij gasgeven (ook constant gas) maar ook als ie stationair loopt.
Bij een koude start met choke erop loopt ie wel lekker, maar zodra ik wegrij begint het geouwehoer. Als ik volgas geeft gaat ie eerst heel langzaam harder (includief stotteren) en als ik dan bij 3500-4000 toeren ben spuit ie opeens weg om vervolgens weer in te houden :S
Motorblok klinkt ook niet lekker, ik heb het idee dat ie op 3 cilinders loopt (ik weet niet hoe dat klinkt of rijdt maar zo voelt en hoort het wel)
Verder geen knallen uit de uitlaat maar wel pufjes (lekke uitlaat) bij stationair draaien. Toeren zijn wel constant.

Could someone help me out plz?

Greetz

Tim

*edit* ecu uitgelezen geeft geen foutcode *edit*
Reply

#2
mischien zijn je bougie kabels wel verot
Reply

#3
Meet maar ff compressie... kan je zo kijken of ie op 3 pitten loopt...
Reply

#4
Tja....Heb je origineel luchtfilter nog?Of openluchtfilter?

Brandstoffilter nog vervangen laatst?
Bougies vervangen?
Bougiekabels vervangen?
Luchtfilter vervangen?
Injectoren kapot?

Kan zoveel wezen....
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#5
Mijn GTI doet dat ook, bij mij komt het door het K&N open lucht filter. Daarvoor had ik een vervangingsfilter ook van K&N maar dat liep vele malen beter.
Reply

#6
Nee het waren de bougiekabels!! Tnx Beun!45
Reply

#7
Quote:Originally posted by Simbiosis
Nee het waren de bougiekabels!! Tnx Beun!45
Mooi....Weer iets opgelost...BiggrinBiggrin

45 to Beun...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#8
Uhm
Na een tijdje vrolijk te hebben rondgereden... kreeg ik hetzelfde probleem weer.
Kap open en tot mijn grote verbazing zag ik dat de kabel waaraan het lag gewoon doormidden is :s Was geen nieuwe kabel maar hij deed het eerst wel.
Die kabels kwamen trouwens uit een mk1 maar dat moet niet veel uitmaken toch?
Iemand ideeen waarom die kabel doormidden is?
Greetz
Reply

#9
Een vandaal ofzo? ratten, ongedierte?

Kan ook zijn dat de kabel oud en vergaan was. Ik zou zeggen: ff nieuwe kopen Smile
[Image: stc_banner.jpg]
Reply

#10
marter
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#11
Ik zou ook nieuwe gaan halen, check je onsteking ff helemaal anders...
Misschien werd het te heet...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#12
Volgens mij was het idd een marter... Wel heel toevallig dan dat ie precies die kabel pakt waar het probleem lag :S
Andere kabel erop probleem is verholpen en na een tijdje gereden te hebben begint ie weer met inhouden enz... er zit ook vloeistof bij de bougies dat lijkt mij ook niet goed?
Misschien dat de bougiedop nat wordt ofzo ? dat ie eerst minder gaat lopen en dan steeds slechter hoe natter ie wordt? Ik ga wel die oude kabel proberen kijken of ie daar nu op loopt...
Reply

#13
Vanochtend naar werk gereden... geen probleem
Rij ik net terug ben ik bijna thuis begint het geouwehoer weer. Andere kabel geprobeerd maar zonder succes :S
Toen ik de bougiedop uit mijn kleppendeksel haalde kwam er allemaal rook uit en het stonk behoorlijk. Bougiedop was ook vochtig:s Waar kan die vloeistof die erin zit vandaan komen?? bij bougie langs? dat het bezine is?
Someone help me out plz....
Reply

#14
Verwissel je steeds 1 kabel, of de hele set?

Stotteren kan ook komen als je luchtslang lek is, maar dan moet hij het constant doen.

Heb je geen slechte vkleppendekselpakking? In principe moet er geen vloeistof bij je bougies kunnen!!
Reply

#15
Ik zou de pakking eens bekijken, want daar komt waarschijnlijk de rook vandaan??
Reply

#16
kop pakking lek waarschijnlijk, koelvloeistof bruin-zwart?
merk: chrysler -- Type:Neon -- Motor 2.0 16V 130 pk -- kleur: winning bleu -- status: under construction
[Image: onderschrift.jpg]



Reply

#17
Ik verwissel steeds 1 kabel ja... daarna doet ie het ook wel weer en dan langzaam wordt ie weer slechter... vanmiddag alleen zonder succes Unhappy
Misschien stomme vraag hoor maar koppakking en kleppendekselpakking zijn toch 2 verschillende dingen?

Stel dat mijn kleppendekselpakking lek is... kan er dan koelvloeistof bij de bougies komen of is dat omdat de koppakking eventueel lek is??
Reply

#18
Als koppakking lek is kan er koelvloeistof in je cilinder komen en dus ook bij je bougiesWink
Reply

#19
koppakking is toch hetzelfde als kleppendekselpakking ? Puzzled Puzzled Puzzled
Reply

#20
Nee dat is het nietWink Als kleppendeksel eraf haalt zie je de nokken assen en kleppen zitten, die kleppen zitten in de kop en tussen die kop en onderblok zit de koppakingWink Vandaar dat het een aardig karwei is om deze te vervangen...

Vraag me overigens wel af of je dat aan je bougies kan zien als je ze eruit haald dat er koelvloeistof in de cilinders komt...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.