De Zuzuki-Suzuki
#1
Dag Mensen!

Tot jullie spreekt Stijn, woonachtig in Limburg.
Een paar maanden geleden kocht ik van een vriendin een 2002 Alto'tje.
Verse APK, nieuwe bandjes, net nog mee naar Parijs- en terug geweest, 500 euro, wat kan er mis gaan, toch?
Even de distributieriem-status gevraagd en maar meteen 100 euro afgedongen. 400 euro dus! Wel even op de brug gezet natuurlijk en deze is, ongelofelijk genoeg, knetterhard. Al snel ontdekt dat er aan onderhoud euhm.. niet was gedaan in de afgelopen 15 jaar. Verse bougies, luchtfilter (je wil niet weten hoe dat eruit zag...), olie en versnellingsbakolie en ineens liep 'ie stiller, trok 'ie beter, werd 'ie zuiniger en wilde 'ie wèl uit de vijf na een stuk snelweg. Distributieriem binnen 50km vervangen, leek erop dat 'ie er al 15 jaar en 162k onder zat...
Een flinke polishbeurt bracht hem van matrose naar glimmend rood en er zitten verse matjes in, mèt biesje.
In de toekomst mogen er nog andere bandjes onder (arrowspeed en landsail, het is echt verschrikkelijk), de bumper ga ik nog verven en uitlijnen kan ook geen kwaad, hij heeft een voorkeur voor rechtsaf. Ook moet het tankdopje een nieuw veertje (iemand enig idee waar je die krijgt of wat je ervoor kunt gebruiken?) want hij ontgrendelt keurig, maar niets drukt 'm naar buiten.
Hoofd'probleem' nu is echter het stationair toerental dat een beetje vreemde dingen doet. Daar begin ik mee.
De naam 'Zuzuki' is afkomstig van hun kat Zuzu die graag op 't warme motorkapje zat. Geef haar eens ongelijk!

Tot zover!

Stijn.

[Image: 19780561_1940295102914986_6095566836829321773_o.jpg]
Reply

#2
Leuk man!

Vet dat je ook al op en neer bent geweest naar Parijs met je alto. Mijn eerste auto was ook een alto, een groene met een start knop omdat het contact stuk was. (Vorige eigenaar) De sleutel moest ik in de asbak leggen om hem te kunnen starten (daar zat de start onderbreking).

Wat heb je betaald voor je distributie vervanging en heb je hele weg 100 gereden of heb je hem lekker op zn staart getrapt tot de 130?

Veel veilige kilometers ermee!

[Image: 540.jpg]

[Image: 540.jpg]

[Image: 540.jpg]
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#3
Welkom !
Reply

#4
Hahaha, het was de vorige eigenaar die ermee naar parijs was geweest, voor ze 'm verkochten.
Met 't oog op comfort en veiligheid doe ik langere afstanden met m'n Volvo 440.
Neemt niet weg dat ik, op dit moment, meer met de Alto dan met de 440 rijd.
Het rijdt helemaal niet gek en 1:19 is gewoon lachen Biggrin.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.