03-08-2017, 21:59
(This post was last modified: 03-08-2017, 22:19 by stijnkraft.)
Dag Mensen!
Tot jullie spreekt Stijn, woonachtig in Limburg.
Een paar maanden geleden kocht ik van een vriendin een 2002 Alto'tje.
Verse APK, nieuwe bandjes, net nog mee naar Parijs- en terug geweest, 500 euro, wat kan er mis gaan, toch?
Even de distributieriem-status gevraagd en maar meteen 100 euro afgedongen. 400 euro dus! Wel even op de brug gezet natuurlijk en deze is, ongelofelijk genoeg, knetterhard. Al snel ontdekt dat er aan onderhoud euhm.. niet was gedaan in de afgelopen 15 jaar. Verse bougies, luchtfilter (je wil niet weten hoe dat eruit zag...), olie en versnellingsbakolie en ineens liep 'ie stiller, trok 'ie beter, werd 'ie zuiniger en wilde 'ie wèl uit de vijf na een stuk snelweg. Distributieriem binnen 50km vervangen, leek erop dat 'ie er al 15 jaar en 162k onder zat...
Een flinke polishbeurt bracht hem van matrose naar glimmend rood en er zitten verse matjes in, mèt biesje.
In de toekomst mogen er nog andere bandjes onder (arrowspeed en landsail, het is echt verschrikkelijk), de bumper ga ik nog verven en uitlijnen kan ook geen kwaad, hij heeft een voorkeur voor rechtsaf. Ook moet het tankdopje een nieuw veertje (iemand enig idee waar je die krijgt of wat je ervoor kunt gebruiken?) want hij ontgrendelt keurig, maar niets drukt 'm naar buiten.
Hoofd'probleem' nu is echter het stationair toerental dat een beetje vreemde dingen doet. Daar begin ik mee.
De naam 'Zuzuki' is afkomstig van hun kat Zuzu die graag op 't warme motorkapje zat. Geef haar eens ongelijk!
Tot zover!
Stijn.
Tot jullie spreekt Stijn, woonachtig in Limburg.
Een paar maanden geleden kocht ik van een vriendin een 2002 Alto'tje.
Verse APK, nieuwe bandjes, net nog mee naar Parijs- en terug geweest, 500 euro, wat kan er mis gaan, toch?
Even de distributieriem-status gevraagd en maar meteen 100 euro afgedongen. 400 euro dus! Wel even op de brug gezet natuurlijk en deze is, ongelofelijk genoeg, knetterhard. Al snel ontdekt dat er aan onderhoud euhm.. niet was gedaan in de afgelopen 15 jaar. Verse bougies, luchtfilter (je wil niet weten hoe dat eruit zag...), olie en versnellingsbakolie en ineens liep 'ie stiller, trok 'ie beter, werd 'ie zuiniger en wilde 'ie wèl uit de vijf na een stuk snelweg. Distributieriem binnen 50km vervangen, leek erop dat 'ie er al 15 jaar en 162k onder zat...
Een flinke polishbeurt bracht hem van matrose naar glimmend rood en er zitten verse matjes in, mèt biesje.
In de toekomst mogen er nog andere bandjes onder (arrowspeed en landsail, het is echt verschrikkelijk), de bumper ga ik nog verven en uitlijnen kan ook geen kwaad, hij heeft een voorkeur voor rechtsaf. Ook moet het tankdopje een nieuw veertje (iemand enig idee waar je die krijgt of wat je ervoor kunt gebruiken?) want hij ontgrendelt keurig, maar niets drukt 'm naar buiten.
Hoofd'probleem' nu is echter het stationair toerental dat een beetje vreemde dingen doet. Daar begin ik mee.
De naam 'Zuzuki' is afkomstig van hun kat Zuzu die graag op 't warme motorkapje zat. Geef haar eens ongelijk!
Tot zover!
Stijn.