Posts: 3
Threads: 4
Joined: Sep 2010
Auto: swift 1.2 5hb 2011
Tsja, jaartje of 5 geleden heeft mijn vrouw haar swift ('00) 1.3 ingeruild
op een mooie blauwe subaru 1.6 plus maar zit toch weer voor een swift te kijken.
Zal dan een 1.3 of 1.5 (beide 5 drs) worden van 2005 tot 2009.
Waar moet ik op letten bij die bouwjaren?
Praat dan over gevoelige roest plaatsen en technisch.
Sowiezo wil ze een metallic kleur vanwege minder poetsen.
Kom maar op met jullie tips, heb al cola ingeschonken en chips gepakt.
Eric
Posts: 1.482
Threads: 10
Joined: Aug 2012
Auto: personenauto
30-07-2017, 11:10
(This post was last modified: 30-07-2017, 11:16 by Tomswiftswiftswift.)
voor roest zou ik alle bekleding en panelen van mijn 2007 swift sport (duitse import) eens moeten verwijderen maar denk dat roest pas nu langzaam aan begint te komen. ter vergelijking: mijn eerste swift gti uit 1991 was in 2000 al heel erg rot aaan de dorpels en stond in 2003 op de sloop.
Ik rij er nu meer dan 7 jaar mee en laat elke jaar (12000km) een beurt+apk doen. Buiten een emissiestoring heb ik eigenlijk nooit issues gehad. over de emissiestoring kun je veel info vinden online op forums. verder prima auto.
en onderhoud is steeds olie plus filter, luchtfilter (vaak niet nodig maar toch), 1x remblokken voorzijde dus nog geen remschijven , 1 of 2x irridium bougies,bakolie , ruitenwissers 1 of 2x. alleen normaal onderhoud dus. (geen stukken)
Posts: 635
Threads: 19
Joined: Apr 2010
Auto: Baleno Wagon 1.8 GTX
1.3 heeft een kwetsbare versnellingsbak. 1.5 weet ik zo niet of die hetzelfde is, weet vast hier iemand anders wel
Posts: 1.482
Threads: 10
Joined: Aug 2012
Auto: personenauto
ohja die vergat ik.klopt van die bak.was bijna altijd de 1.3. mijn sport schakelt in elk geval altijd top. revisiebak voor 1.3 is ook betaalbaar