Aankoop tips of weetjes swift 2005-2009
#1
Tsja, jaartje of 5 geleden heeft mijn vrouw haar swift ('00) 1.3 ingeruild
op een mooie blauwe subaru 1.6 plus maar zit toch weer voor een swift te kijken.
Zal dan een 1.3 of 1.5 (beide 5 drs) worden van 2005 tot 2009.
Waar moet ik op letten bij die bouwjaren?
Praat dan over gevoelige roest plaatsen en technisch.
Sowiezo wil ze een metallic kleur vanwege minder poetsen.
Kom maar op met jullie tips, heb al cola ingeschonken en chips gepakt.

Eric Smile
Reply

#2
voor roest zou ik alle bekleding en panelen van mijn 2007 swift sport (duitse import) eens moeten verwijderen maar denk dat roest pas nu langzaam aan begint te komen. ter vergelijking: mijn eerste swift gti uit 1991 was in 2000 al heel erg rot aaan de dorpels en stond in 2003 op de sloop.
Ik rij er nu meer dan 7 jaar mee en laat elke jaar (12000km) een beurt+apk doen. Buiten een emissiestoring heb ik eigenlijk nooit issues gehad. over de emissiestoring kun je veel info vinden online op forums. verder prima auto.

en onderhoud is steeds olie plus filter, luchtfilter (vaak niet nodig maar toch), 1x remblokken voorzijde dus nog geen remschijven , 1 of 2x irridium bougies,bakolie , ruitenwissers 1 of 2x. alleen normaal onderhoud dus. (geen stukken)
39



Reply

#3
1.3 heeft een kwetsbare versnellingsbak. 1.5 weet ik zo niet of die hetzelfde is, weet vast hier iemand anders wel Smile
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#4
ohja die vergat ik.klopt van die bak.was bijna altijd de 1.3. mijn sport schakelt in elk geval altijd top. revisiebak voor 1.3 is ook betaalbaar
39



Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.