Dubbeldin radio
#1
Hoe en wat zijn jullie ervaringen met een dubbeldin radio voor de mk5 bj 2008.
Heb er een jaar geleden een gekocht maar het is een kl*te ding.
Vergeet zenders stuurbediening doet vanallles maar behalve wat hij moet doen alleen met net inleren. Ook de navi doet soms vreemd.
Reply

#2
Hoe ga je de dubbeldin in een mk5 krijgen dan?43
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
(23-07-2017, 16:45)swift16vrules Wrote: Hoe ga je de dubbeldin in een mk5 krijgen dan?43

klokje eruit, radio er in
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#4
Zit ik dan verkeerd bj 2005 tot 2010 heb ik het over
Reply

#5
Als ie zenders vergeet en dat wat ingeleerd is vergeet heeft de radio waarschijnlijk geen constante voeding goed aangesloten zitten zodat het geheugen niet gereset wordt.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#6
Nee alles is goed aangesloten, ik ben benieuwd naar andere hun ervaring met de dubbel din, heb er voor verschillende auto s gekocht en waren allemaal goed maar deze is ruk.
Reply

#7
Waarschijnlijk heb je de constante en geschakelde plus omgewisseld.
Vaak de rode en gele draad op de iso stekker
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#8
Dubbeldin in een MK5 kan ook wel trouwens.

Neem aan dat je het over de originele radio van een Swift hebt? Of een aftermarket radio?

Als je zeker weet dat je de constante en geschakelde + goed hebt aangesloten zal er waarschijnlijk een defect in je radio zitten. Aan jou de keuze wat ermee doet uiteraard.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#9
2005-2010 is een mk6 42

Zelf gok ik inderdaad dat jebde constante en geschakelde+ verwisseld heb.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#10
Je kan de geschakelde +en constante + aan elkaar solderen,in een zandloper formatie ahw en kan je je radio gebruiken als je sleutel niet in contact zit.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#11
Het is niet de spanning zoals ik al eerder vertelde, ik ben opzoek naar ervaringen over een dubbeldin radio voor een swift 2005/2009 ben met inbouw heel goed bekend en met elektronica redelijk bekend.
Een dubbel din radio met dvd en touch scherm heb ik.
Reply

#12
Welke radio heb je nu dan? Met dvd en touch lijkt me ook geen originele Suzuki dus? Uit China toevallig?

Over het algemeen zijn het toch de 'bekende' merken die beter scoren op geluidskwaliteit en duurzaamheid. Pioneer, Alpine, Kenwood/JVC, Clarion. Ligt er een beetje aan of je ook navigatie erop wilt hoe duur het wordt. Ik zou goedkopere merken echt laten liggen.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#13
Een onbekend merk hoeft echt niet slecht te zijn! Heb er hier een liggen trouwens, alles werkt, alleen grootste probleem zijn de brackets! Bij mij danBiggrin en hij moet een stukje uit de dashboard aan onderkant steken omdat je anders het scherm niet af kunt halen( Heb je dat ding nieuw gekocht of 2e hands? Bv navigatie luistert nauw,antenne zit bij mij rechts in de A stijl onder dasboard op tellerbak geen ontvangst bij mij. Softwarenavigatie, de een is de ander niet, moet je ook instellen zodat je toestel weet waar die die kan vinden. SD kaart kan onleesbaar zijn of mappen incompleet. Stuurbediening in mijn baleno is lastig, waarschijnlijk toch interface nodig of ik doe iets verkeerds. Kort: is nooit helemaal plug en play al zeggen ze dat wel!

En als hij de boel niet in geheugen houdt, dan is die waarschijnlijk Kaputt of toch bedrading, Bedrading van swift voor de radio kan ook verkeerd staan tov je toeste of andersom, kijk schema na van je swift en vergelijk die met je toestel! Heb je al gekeken of er anderen met zelfde klachten zijn?Vaak staat er iets op toestel zelf op behuizing welk type het is of een nummer. Lees dit eens: https://www.circuitsonline.net/forum/view/121209. Je klinkt geƫrgerd over het toestel,heb je je wel ingelezen over hoe en wat voor je het ding kocht? @Nothingmatters: alles wordt in China gemaakt, VW, Iphone, Imac bosch stofzuiger, Mijn Metabo afkortzaag: China. Alle chips voor elk ding in je elektronika etc komen uit China.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.