Suzuki drift... ehh swift 1.3 met 8 klepjes
#61
Kop breng ik sowieso weg, naar een motorenrevisiebedrijf die hem vlakt, schoonmaakt en controleert.
Dan is dat iniedergeval uitgesloten blok zelf moet ik nog even goed nakijken.

Aan de bouten en de pakking te zien is eerder de koppakking vervangen alleen kan natuurlijk ook zo zijn dat dit niet goed is gebeurt, de ene kopbouten zat losser als de ander en dat hoort volgens mij niet
Swift_1.3_8v_1996->->->->omgebouwd naar GTI 39
Reply

#62
Je hebt kopbouten van een 8 klepper. Als de inbus bouten nog goed zijn kun je ze hergebruiken. Anders bij de dealer.
Reply

#63
De swift gaat nu echt weg.
Koppakking is vervangen, kop en onderblok is gevlakt en nog steeds uitlaatgassen in het koelsysteem, afgelopen weekend ben ik zelfs zo wanhopig geweest en heb ik zelfs “stop leak” bij het koelsysteem ingegooit. Zelfs dit heeft niet geholpen..
Auto gaat nu de schuur in en ga hem voor de hobby gebruiken.
Ik heb er gewoonweg geen zin meer in een daily auto te rijden die ik zelf niet kan vertrouwen..
Voor nu heb ik een leuke cabrio op het oog(geen Suzuki) en wie weet in de toekomst komt er wel een Suzuki terug voor op de straat.
De auto zelf wil ik nu gaan gebruiken voor de autoblubbering zodat ik rustig aan alles kan fixen en oplossen zonder er op te hoeven vertrouwen dat de auto me weer van A naar B brengt de volgende dag.
Ik zal jullie nogniet meteen verlaten en zal jullie wel op de hoogte houden met wat er aan de auto gebeurt en de prestaties.

Ik heb een lijstje met spullen op zowel marktplaats staan als op het forum bij: auto onderdelen aangeboden.
Swift_1.3_8v_1996->->->->omgebouwd naar GTI 39
Reply

#64
Heb je je cilinderkop af laten persen. Wellicht is deze gescheurd.
Reply

#65
Kleine update,
Originele veren weer voor, Swift iets opgehoogd, wielkasten iets ruimer gemaakt, 16 inch “trekkerbandjes” gemonteerd.
Volledig interieur gestript behalve het dashboard en bestuurdersstoel.

Hieronder een kleine impressie:
[Image: 360.jpg]

En wat nu nog te doen:
Bodemplaat van voor naar achter, paal achter bestuurdersstoel voor de veiligheid en nog een paar wijzigingen brengen aan het koelsysteem.
Swift_1.3_8v_1996->->->->omgebouwd naar GTI 39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.