Hallo Suzuki vrienden!
#21
Ik wil graag een sportievere uitlaat (einddrmper denk ik) onder mijn swift. Ik wil niet zo'n mega tokkie geluid gewoon leuk en sportief maar op snelweg niet heel storend.

Ik vond deze, maar is dit wat? En de gewone versie of de compleet RVS versie nemen?

https://www.stroevemotorsport.nl/Einddem...nddempers/

Andere suggesties?
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#22
geheel rvs voor 190? dan zou ik lekker die einddemper pakken. en de rest is aan jou..weet niet wat de rest kost (dus vanaf de kat)?

geluid zal waarschijnlijk wel meevallen met die einddemper
39



Reply

#23
(05-08-2017, 17:37)Tomswiftswiftswift Wrote: geheel rvs voor 190? dan zou ik lekker die einddemper pakken. en de rest is aan jou..weet niet wat de rest kost (dus vanaf de kat)?

geluid zal waarschijnlijk wel meevallen met die einddemper

Je heb ook nog een ovaal van sebring en remus soort van 4kantje
En catback ook van remus k zou effe na google er zijn toch wat systeempjes als je goed zoek
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#24
klopt (zijn doorgaans wel een stuk duurder..heb beide ook gehad..voor de swift gti krijg je zelfs 2 bijna-vierkantjes hehe)
39



Reply

#25
Of een universele einddemper eronder laten lassen, is eventueel nog goedkoper en beter.

Heb je al een keus kunnen maken qua velgen?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#26
@TomSwiftSwiftSwift: Is een volledige RVS einddemper voor 190 duur of juist goedkoop? Moet ik dan ook een ander gedeelte na de cat? Wat zou dat toevoegen? Of volstaat alleen een andere einddemper ook?
@JeroenBoer1994: Remus set vind ik wel erg prijzig (einddemper kost dik 400)

Deze leek mij wel wat:
https://www.stroevemotorsport.nl/Einddem...nddempers/

@Remytjuhh1994:
Nee velgen heb ik nog niet kunnen vinden. Een setje van de swift mk5 special zwart plastidippen lijkt mij ook wel mooi al koop ik liever een kant en klare set.

Suggesties? Betere ideeën voor de uitlaat? Nogmaals geen tokkie geluid, wel sportiever geluid.
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#27
Schop naar boven?
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#28
De ulter sport zal denk ik niet belachelijk hard gaan zoals een japstyle pijp.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#29
Snap niet dat je voor Astra G knippers bent gegaan zijn ook originele witte voor een swift te krijgen, plug en play wel duurder door verzendkosten uit Dld.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#30
(22-08-2017, 18:28)Leibniz Wrote: Snap niet dat je voor Astra G knippers bent gegaan zijn ook originele witte voor een swift te krijgen, plug en play wel duurder door verzendkosten uit Dld.

Ik ben uiteindelijk gegaan voor "Orginele witte" deze waren wel van aliexpress dus de kwaliteit van de fitting was bar slecht. Ik heb uiteindelijk alleen het oranje glaasje vervangen voor de witte van aliexpress. Astra knippers moet je gaan lijmen denk ik zo...
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#31
Nee zijn er wel degelijk ' originele 'te krijgen in Dld, kost je iets van 25 euro. Astra G moet je nokje afvijlen en inkeping maken.Heb jehier gekeken? http://www.ebay.de/itm/like/261303574891...rmvSB=true en http://www.ebay.de/itm/like/132277027903...rmvSB=true en http://www.ebay.de/itm/like/362002609316...rmvSB=true Knippers op swift zijn zelfde als bij Baleno, alto, en nog wat andere modellen van suzuki uiteraard van zelfde jaargangen
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#32
Wow beter had een hoop sloperij werk gescheeld. Ik ben inmiddels voorzien. Maar ik hou deze zeker in gedachten, misschien bestel ik wel een setje voor mijn zus haar swift.
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#33
Een update zonder foto's gezien ik alles op mijn pc heb gezet.

Witte zijknippers gemonteerd, witte hoekknippers gemonteerd, gele verlichting in de koplampen gemonteerd, bescheiden subwoofer geïnstalleerd onder de passagiers stoel, hoedenplank speakers geïnstalleerd en de velgen die eronder zaten geplastidipt. Hoogglans zwart, leek meer zijdeglans maar goed. Het bleef een poosje zitten tot ik per ongeluk te dichtbij kwam met de hogedrukreiniger. Deze velg heb ik opnieuw moeten spuiten.

Bij demontatie van een andere velg raakte een ander beschadigd. Deze moet ik nog opnieuw doen, maar ik twijfel over andere velgjes + plastidip is erg kwetsbaar.

Verder kwam ik een roestgaatje tegen ter hoogte van de passagiers kant bij het been gedeelten. 1,5 cm bij 3 cm binnekort maar laten lassen...?! (Stukje losgelaten roestbescherming op een naad)

Nieuwe APK:
-Beide wiellagers achter vervangen
-Distributieriem preventief vervangen

Kortom flink bezig geweest.

Ik wil graag leuke 13"
(verbreedstaal) of 14" velgen eronder tips, links, of wat liggen? En een sportief (niet tokkie) uitlaatje erondee ook hier ben ik opzoek naar tips en linkjes en tricks enz.

En misschien verlagen met de Apex verlagingset.

Nog verdere suggesties?


Greetz Luuk
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#34
(10-07-2017, 06:33)Mafkikker Wrote: Ben je heel erg gehecht aan je comfort dan kun je binnen de verlagingsveren die er zijn voor jouw type Swift waarschijnlijk het beste gaan voor Apex veren.

hehe, comfort met apex veren Tongue. Sinds ik op apex -4 cm rondrijd is mn swiffer toch echt een stuiterbak hoor, drempels pakken met meer dan 15-20 km/u word je niet blij van hahahahaha, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Zou wel andere dempers willen voor wat meer comfort maar heb daar al veel naar gekeken en is niet echt een betaalbare oplossing voor geloof ik.. Ach ik ben het ondertussen gewend, (en al mn bijrijders ook hahaha) Ze zitten achterin geregeld tegen het plafond op sommige trajecten snelweg Tongue

overigens zou ik je ten zeerste aanraden om voor 15" te gaan Luuk!! (that is: als je je wielkasten mooi opgevuld wil hebben met zo veel mogelijk metaal ipv een 'gap' of een dikkere band wat er minder sportief uitziet). met 14" en dikkere bandjes heb je wel een stuk meer comfort ivm meer rubber onder je kont, mja; kiezen tussen comfort of sportiviteit dus Smile. Nog een goeie tip misschien: een ET waarde van rond de 37 is perfect voor de swift voor het mooi naar buiten komen van je wielen. (erg geluk mee gehad met mijn velgen dat ze precies deze ET waarde hebben)
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

#35
Inmiddels de geplastidipte velgen vervangen voor normale stalen 13 inch velgen met leuke wieldoppen. Rising sun stickertje op de tankdop. En een Cruise Control van Waeco in gebouwd.

[Image: 540.jpg]

Plannen:

-Nieuwe velgen (en banden)
-Vierkante Hella foglights onder de voorbumper
-Koplampen geel maken (of folie of alleen de lampjes)
-Verlichting in deurdorpels
-Verlichting in kofferbak
-Verlagen?! Twijfel
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#36
Verlagen met Apex veren ga me geen spijt van krijgen.. nette 14/15 inch velgen en je hebt een nog mooiere auto !!
Reply

#37
(12-09-2018, 01:32)Luuk117 Wrote: Inmiddels de geplastidipte velgen vervangen voor normale stalen 13 inch velgen met leuke wieldoppen. Rising sun stickertje op de tankdop. En een Cruise Control van Waeco in gebouwd.

[Image: 540.jpg]

Plannen:

-Nieuwe velgen (en banden)
-Vierkante Hella foglights onder de voorbumper
-Koplampen geel maken (of folie of alleen de lampjes)
-Verlichting in deurdorpels
-Verlichting in kofferbak
-Verlagen?! Twijfel


Koplampen geel maken is strafbaar als je dit doormiddel van folie doet. Is ook Apk afkeur. Kan je beter gele lampen zetten. Dit mag wel.
Reply

#38
Nieuwe (2de hands) velgen+banden!

[Image: 540.jpg]

[Image: 540.jpg]

[Image: 540.jpg]

Uitgelijnd en gebalanceerd!
Rijd goed alleen minder acceleratie en hoger verbruik...

Van 1 op 17,5 naar 1 op 15
Toch een beetje te zwaar voor de swift misschien?

To do:
-Gele koplampen (alleen lampje)
-Vierkante (Hella) gele mist/sier lichten voorop. (Zwak geel lampje erin)
-Verlichting kofferbak
-Uitstap verlichting dorpel
-Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Iemand een suggestie voor een goede set?
Alto 1.0 '98 --> Swift GLS Globe 1.0 '98 --> Citroën C1 1.0 '05 --> Mercedes E190 1.8 '92 -->Swift 1.3 16V Summum '02 --> Swift 1.3 16V Summum '03
Reply

#39
Poh staat wel erg hoor op zn poten! Misschien eens denken aan verlagen?
Verbruik kan inderdaad flink stijgen, zit je nu op banden 195/45R15 of groter?

Op AliExpress worden er velen aangeboden voor +-€10, ik heb er al vele gemonteerd bij eigen auto’s of bekenden. Werkt prima, dus ik heb er gisteren maar ff 4 bijbesteld. Aansluiten is kei makkelijk, en ze werken allemaal nogsteeds.
Ik heb ze ook weleens besteld bij Don Automotive voor €23,95 en dat waren exact dezelfde setjes, zelfde instructieboekje, zelfde afstandsbediening, zelfde doosje.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#40
Ze staan goed, die velgen!

Maar idd, verlagen zou nog beter staan Wink
'00 Toyota Corolla 1.4
'06 Smart Roadster 452
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.