Speakers vervangen Suzuki Baleno 1997
#1
Onlangs heb ik een Suzuki Baleno met als bouwjaar 1997 overgenomen, maar helaas doet een enkele speaker het nog maar.
Dit weekend wil ik nieuwe speakers gaan inbouwen, maar ik weet (nog niet) of er ronde of ovalen speakers in gaan.
Weet iemand hier of er ronde of ovale speakers in gaan?

Normaal zou ik eerst de deur openmaken om het te controleren en dan pas de speakers bestellen, maar ik zou ze graag vandaag willen bestellen en dit weekend nog inbouwen.

De speakers die ik op het ook heb zijn de JVC CS-DR6940
Reply

#2
Er gaan ronde speakers in in de deuren, en ook achterin, diameter weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#3
Verschilt per Baleno... 13cm of 16,5cm. Koop een setje van 16,5cm, die kan je dan eventueel pas maken met een MDF pasring. Let ook op de inbouwdiepte, ik zou niet dieper gaan dan 65mm.
Als je de speakers op de radio aansluit, ga dan geen zware speakers monteren. Kijk naar het RMS wattage en ga niet verder dan 50 of 60 watt RMS. Meeste goedkopere speakers zijn niet zo heel zwaar.
Geen Suzuki meer.
Reply

#4
Zojuist geprobeerd het deurpaneel eraf te krijgen om de speakers te vervangen, maar helaas zonder succes.
De stappen uit het onderstaande topic heb ik geprobeerd te volgen, maar helaas kreeg ik het niet voor mekaar.

http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...p?tid=1776

Heb bij het proberen zelfs een stukje van het handvat paneel gebroken....

Weet iemand een goede plek in of rond Maassluis om dit (deels) te laten doen? In mijn golf heb ik het zelf kunnen doen, maar dat was een stuk eenvoudiger.
Reply

#5
Kijk of je niet ergens een schroefje of zo vergeten bent, dus bij de deurklink zit een schroef eenmaal los trek je de boel er iets uit en maak je stangetje links boven los uit houdertje, heel voorzichtig met plat schroevendraaiertje en haal je zo deurklink eruit. Daarna de deurgreep losmaken je hebt daar een plaatje die peuter je het best met een scherp iets dikkere naald los of mesje .Je zult daar een paar schroeven niet los gemaakt hebben, en kapje bij spiegel lostrekken Drukpinnetjes zitten aan achterkant deur 2x en maak ook stekker los van je raambediening, niet zomaar deurpaneel ineens naar je toe trekken en de rest is zoals daar beschreven.Is echt simpel, ander download servicemanual hier of ga even naar de dealer, doe ik ook als ik geen zin heb om te zoeken.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.