Alto !
#1
Goedenavond,

Ik ben Sharif, 38 jaar, wonende in omgeving Venlo.

Ben zelf altijd BMW liefhebber en eigenaar geweest. Nu weer zoekende naar een mooie 5-serie.

Voor mijn vriendin hadden we een VW Vento gekocht, kwamen we toevallig tegen.
Een oudje uit 1996 , als die niet zo geroest zou hebben, zou ik hem ook nog een tijd willen blijven rijden, oerbetrouwbaar, zo goed als geen onkosten, enorm grote kofferbak, kortom echt een prima auto. Alleen mijn vriendin vind hem te groot. Als ik dadelijk mijn BMW heb, dan is die Vento toch ook wel groot voor er bij.
Dus we houden de Vento nog even aan totdat ik een leuke BMW gevonden heb.

We waren dus op zoek naar een andere auto voor mijn vriendin.
Een (jongere) auto waar ik zelf ook nog wat dingen aan kan doen. Waren aan het kijken naar een Renault Twingo / Suzuki Alto / Nissan Micro / VW Lupo. Na wat avonden lezen op internet , kwam ik er toch wel achter dat de Suzuki Alto toch wel de beste keuze was. Ook omdat ie 5 deurs was, wel zo handig met een zoontje van 6 jaar.

Zagen vorige week een Alto op internet, zaterdag gaan kijken, viel me niet tegen en meteen gekocht, hieronder de foto's :

[Image: download%205_zpsr8a0ulac.png]

[Image: download%206_zpsr0ajghe0.png]

[Image: download%208_zpscpaq8ez7.png]



[Image: download%207_zpsb9ymz70r.png]


Een Suzuki Alto 1.1 GL uit 2002 met 139.000 km op de teller.

Heb zaterdag de auto gekocht. Ben er mee naar huis gereden.

Eerste indruk :

Oké, het is een uitvergroot koekblik, maar voor er bij, doet ie het prima.
Ik ben zelf 1,96 cm en pas er goed in. Stiekem best leuk om in te rijden. Toch best pittig, voor de rest geen extra's.

Plannen ? Jazeker.
Alle auto's die ik heb gehad zijn niet standaard gebleven, ben niet zo'n enorme tuningfreak, maar het moet er gewoon straks netjes uit zien.

- andere radio (het liefst met aux aansluiting, zodat muziek van de telefoon rechtstreeks op de boxen kan worden afgespeeld).
- andere boxen
- andere matten set
- privacyshades/sonnyboys voor de zij en achterruit. (als die er zijn).
- als deze banden op zijn, kijken voor een leuk setje 14" lichtmetalen velgen + banden.

Voor de rest vooral goed verzorgen, zodat mijn vriendin er nog een tijd met veel plezier in rijdt.

Na aankoop bleek er een koplamp kapot te zijn, heb die allebei vervangen door Philips Vision plus peertjes, dus dat kan al van de to-do list.

Dit was het dan voor even

Groetjes,
Sharif
Reply

#2
Welkom Smile
Reply

#3
Welkom!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#4
Paar velgjes zouden inderdaad een wereld van verschil maken Smile
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#5
Welkom!

Je hebt nu ook van die autoradio's die je draadloos kan koppelen aan je telefoon, hoef je niet meer met n snoertje te werken.
Reply

#6
Welkom!
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#7
Welkom !
Reply

#8
Gisteren, weer even wat dingetjes aan de Alto gedaan :

- Ruitewissers vernieuwd, was ook wel nodig. Daarna de voorruit meteen ingespoten met regenafwerende spray.

[Image: 20696C27-AEE1-481D-B887-5866EA6079F0_zpsowugqwyu.jpg]

Daarna die smerige chrome handgrepen er af gehaald, zaten met dubbelzijdige tape vast op de originele handgrepen.

[Image: 6BD40E5D-8DEC-49FA-A7AA-374887684805_zpsqtouuj3t.jpg]

Met behulp van een föhn los gekregen, daarna de plakresten verwijderd met een stickeroplosser. Auto weer netjes gewassen en de handgrepen behandeld met trimdetailers, zodat ze weer netjes zwart zijn.

Mijn dashboardkastje ging niet open, met behulp van een schroevendraaier toch open gekregen, toen bleek dat het mechanisme in het klepje was afgebroken (de hendel die je dus naar boven duwt, om te openen). Dus binnenkort maar even naar de sloop op zoek naar zo'n mechanisme. Misschien heeft iemand van jullie zo'n ding nog ergens liggen ?

Verder geprobeerd een nieuwe radio in te bouwen, de oude radio er uit gehaald, de nieuwe er in, stekkers er eerst ff in gedaan om te kijken, of die werkt.
Nee, niet dus. Alle zekeringen nagekeken, maar die waren allemaal in orde. Toch gaat de radio niet aan. Zal binnenkort een foto maken.
Reply

#9
Je kan beter het hele dashboardklepje vervangen. Zal bijna niks extra's kosten, maar scheelt wel een hoop werk.
Reply

#10
Na aankoop bleek de thermostaat kapot te zijn. Auto kwam niet op temperatuur.
Als ik ergens in de file stond, dan liep de meter wel op, maar zodra ik ging rijden, zakte die meteen weer naar koud.

Dus tijd voor een nieuwe thermostaat, had die nog nooit zelf vervangen, maar met een beetje gezond verstand , is het allemaal reuze meegevallen, hier de oude thermostaat :

[Image: 591D224A-1502-4F2D-8448-547F35538758_zpsojngpxnb.jpg]

Nu komt de auto goed op temperatuur, alleen maar goed voor de motor en het verbruik natuurlijk.

Nog eventjes bij houden, dat ik niet met te weinig koelvloeistof rond rijd, kunnen we weer wat afvinken. 39

Zometeen verder met wat andere klusjes aan de Alto.
Reply

#11
Dus toch niet, motor wordt nog steeds niet warm.
Thermostaat vervangen...maar gebeurt dus nog steeds niks...en nu ?
Reply

#12
Thermostaat werkt weer gelukkig.

Mijn vriendin heeft inmiddels alweer zo'n 1500 km gereden, autootje houdt het prima. Alleen heb ik nog steeds geen tijd gevonden voor de radio, zit nog steeds geen radio in, aangezien ik ergens geen stroom krijg.

Daar moet ik me nog steeds aan geven, echter ben ik geen ster op elektronicagebied. stupid
Reply

#13
Nvm
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#14
Even stof van dit topic afhalen....

Altootje is 2 weken geleden naar de APK geweest en helaas afgekeurd :

- 2 kokerbalken voor waren door gerot.
- RA achterlicht werkte iets zwakker als het linker.
- Alle vier de remslangen bevatte putcorrossie.
- Wiellager rechtsachter maakte een geluid.

Was dus wel een tegenvaller, maar via via een adresje gekregen waar ik de auto kon laten lassen. Dit is ook dan gebeurd. Heel netjes gedaan.

De andere punten zijn nu ook verholpen. Nu de auto weer voor de keuring aanbieden.

Heb eindelijk mijn radio vorig weekend ook maar eens ingebouwd, met wat hulp, en eindelijk muziek. Nu alleen even fatsoenlijke boxjes inbouwen.
Dan is de vriendin ook weer blij.

Echter , 1 probleem blijf ik houden en dat is de thermostaat.

Sinds ik de auto heb, doet ie het niet fatsoenlijk. Hij komt niet op temperatuur.
Zoals je hierboven kunt lezen, heb ik die dus vervangen. Maar hij werkt nog steeds niet.

Heb hem afgelopen weekend weer vervangen, en hij werkt nog steeds niet.

Auto wordt als ie stationair staat, heel langzaam warm en er komt dan ook warme lucht uit de kachel. Ga ik rijden, zakt de meter meteen weer naar C (dus koud) en heb ik koude lucht uit de kachel i.p.v warme (ja, verwarming staat op warm dan Wink)

Ik heb elke keer de thermostaat die open gaat op 82 graden vervangen, aangezien de 1e die temperatuur ook er op had staan. Nu is er ook een dus, die op 88 graden open gaat.

Nu wil ik dit probleem opgelost hebben, maar wat kan dat zijn ? Slangen in de motorruimte worden ook warm, alleen blijf ik dit probleem houden.

En met de winter in aantocht wil ik dit probleem opgelost hebben voor mijn vriendin, dat is al zo'n koukleum , dus die doe ik geen plezier met koude lucht als het al zo koud is.... Wink

Wie heeft er nog suggesties.
Reply

#15
Worden de slangen naar binnen bij schutboard ook warm?
Heb je hem ook al ontlucht?
Temperatuur sensor nagekeken, al gaat de thermostaat vanzelf open en dicht (pannetje water op t gas met thermostaat erin).

Als mijn auto warm word bij stationair draaien, word deze ook warm.
Maar koelt snel weer af door het rijden.
Lijkt me dat het water dan niet op temperatuur is?
Echter als ik eenmaal rij komt het wel weer op de 86 graden.
Al blijft het inderdaad vreemd dat de kachelradiator koud word en de meter terug naar C (Cold) gaat Smile
Reply

#16
Goedemorgen,

En weer ff stof van dit topic afhalen.

Auto is vorige week weer goedgekeurd, dus we mogen weer een jaartje rijden.
Gelukkig kwamen er ook niet veel grote punten aan het licht, dus dat was zo weer verholpen.

Maar één punt wat ik sinds aankoop al heb , is het niet warm worden van de verwarming.
Nu heb ik dit laten checken door de garage en die zeggen dat de kachelradiateur waarschijnlijk verstopt zit.
Met doorblazen, zou je het probleem alleen maar erger maken !?

Wie kan me even zeggen waar de kachelradiateur zit , hoe krijg ik hem eruit ?

Anders nog andere suggesties ?

Auto komt op temperatuur , alle slangen worden warm , ook naar het schutbord, maar verwarming blaast alleen maar koude lucht.

Ik hoor graag van jullie.
Reply

#17
Niemand ?
Reply

#18
Kruip eens onder je dashboard om te kijken, je kan ook het dashboadkastje eruit pakken om een beter beeld te hebben van wat er zich allemaal achter je dash bevind.
Reply

#19
Kachelradiateur zit in het kachelhuis achter je dashboard, die grote zwarte kast is dat in het midden onder je dash.
Het kan zijn dat ie verstopt zit inderdaad, maar dat zou je tijdens het opwarmen eventueel kunnen voelen als het goed is. Je kunt hem proberen door te spoelen met de tuinslang, in beide richtingen. Als ie écht verstopt zit, gaat dat natuurljk niet werken. Je zult een bepaalde vorm van stroming moeten hebben.

Kachel spoelen
https://youtu.be/M9SIafVsqyc

Andere optie is vervangen, maar ik verwacht dat je dan het dashboard zal moeten demonteren.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.