Welke versnellingsbak past onder Ignis 13-16v 2001
#1
Hallo.
Welke versnellingsbakken passen er probleemloos onder een suzuki ignis 13-16v uit 2001?
Het is een 2wd...
Is dit een zh6 versnellingsbak?
Passen andere codes er ook onder,van wagon r+13-16v bijvoorbeeld?
Kan op internet neits vinden en op onze bak is niets te vinden
Of weet iemand een goedkoop adres voor baklagers?

Alvast bedankt....
Reply

#2
(25-02-2017, 19:24)watnweertje Wrote: Hallo.
Welke versnellingsbakken passen er probleemloos onder een suzuki ignis 13-16v uit 2001?
Het is een 2wd...
Is dit een zh6 versnellingsbak?
Passen andere codes er ook onder,van wagon r+13-16v bijvoorbeeld?
Kan op internet neits vinden en op onze bak is niets te vinden
Of weet iemand een goedkoop adres voor baklagers?

Alvast bedankt....

Ik zie dat deze topic nooit beantwoord is en toch zullen mensen deze soms nog vinden bij een zoekopdracht (anno 2020 en later). Daarom hierbij het antwoord (ik heb er net 1 gemonteerd namelijk):

Het gaat om dezelfde versnellingsbak als onder een Swift zit uit hetzelfde jaar (gaat op voor de Ignis 1.3 van 2000 tot 2003, type 1 FH). Ik weet niet wat de code van de bak is, maar het is die met 2 kabels / kleine hefboompjes bovenop.

Je kunt een betaalbare gereviseerde ruilbak krijgen bij www.firsttransmissie.com in Schiedam-Noord (Rotterdamse havengebied) en is daar meestal op voorraad. Ze geven 6 maanden garantie. En voor meerprijs zetten ze de bak er ook voor je onder.
Ik heb mijn ruilbak er zelf onder gezet en € 150 euro borg voor de oude betaald, welke ik terug kreeg toen ik na de vervanging (2 maanden later) de oude terug bracht (daar zit geen tijd limiet op, maar wel je bon mee nemen).
Werkt perfect deze gereviseerde bak, lijkt wel een nieuwe.

Tip 1:
Vervang ook je koppeling als je de bak vervangt. Want je bent er ziek van als je dat één of twee jaar later moet doen. Dan moet de bak er weer onderuit en dat wil je niet!

Tip 2:
Let op als je een vervang bak koopt, dat de koppeling release veer binnenin er op zit. En laat deze anders over zetten, want het zelf doen is een rotwerk en je hebt er speciaal gereedschap voor nodig. Als je per ongeluk een los schieter krijgt tijdens het gebruik van de vervang bak, ligt die hele bak en je koppeling in puin! Wees gewaarschuwd. Je kunt ook de koppeling achteraf buitenom (bij de hefboom op de bak) van een releaseveer voorzien. Maar hij moet er wel op, anders slijt je koppeling veel sneller...

Hiermee hoop ik mensen welke deze topic vinden te hebben geholpen...
Je kunt eigenlijk maar 2 dingen fout doen...
Niets proberen en blijven klagen dat er niets veranderd of amateuristisch gaan beunen en alles slopen stupid
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.