Kevin's Swift Sport '12 [Update]
Hallo allemaal,

Ik ben Kevin, inmiddels 20 jaar. Aangezien ik nu een andere auto heb, heb ik de beginpost even aangepast.

[Image: dfkdwp.jpg]
Vorrige auto, (swift Special '02)

[Image: 24fmr2c.jpg]
Huidige auto, (Swift Sport '12)
Reply

Welkom! En met de plannen die je hebt, ga je er ook lang mee kunnen rijden! Roest is de grootste boosdoener namelijk. Verder normaal onderhoud en gaan met die banaan.

Je hebt de grootste roestlocaties al gevonden zie ik. Achter de zijschermen, bodemplaat en loop het even na langs je dorpels.

Roest aanpakken? Gewoon goed laten doen door een goede lasser. Je bent dan misschien 100,- meer kwijt, maar dan is het goed. Wil je toch liever goedkoop, dan is er vast wel ergens een amateur die je wil helpen.
Reply

Welkom hier! Leuke auto.

Achter de voorpanelen, bij de voeteinden zijn bekende plekken. Ook Achter de bumper, de rechtse en links hoekjes gaan vaak rotten ( geen afwatering of vaak dicht geplakt), dorpels zelf, voorste balk en de poten waar de voorste draagarmen aan vastzitten.

Het beste is het rotte deel eruit zagen. Dan een nieuw plaatje erin laten lassen. Dan het liefst afwerken met epoxy primer (anders normale primer) , daarna een goede laklaag en daarna een steenslaglaag.
Reply

Bedankt voor de tips!
Ik houd jullie op de hoogte voor hoe ik het ga aanpakken en eventueel andere vorderingen die mijn swiftje ondergaat.
Reply

Welkom !
Reply

Hoop gebeurd de afgelopen weken.

Eerst maar het roestprobleem aangepakt, alles even nagelopen en behandeld.

[Image: 119t1ev.jpg]

[Image: 33pbx8w.jpg]

Daarna verder gegaan met de rest.

Nieuw matje voor in de kofferbak gemaakt.

[Image: j0du10.jpg]

Betere radio erin gezet.

[Image: 2645r2b.jpg]

Verder heb ik de speakers voor vervangen voor JBL GTO 429 en Heb ik naast de hoedeplank (in de steuntjes) een setje JBL GTO 6429 geplaatst. Komt lekker geluidje uit en is zeker een grote verbetering met wat het was.

Speaker bij bestuurderskant trilde tegen rooster aan bij hoog volume, dus op deze manier maar ff opgelost.
[Image: vo7tzc.jpg]

Speakers achter bevestigen ging gemakkelijk en zitten goed vast.
[Image: 24xgq5k.jpg]

Vandaag de auto maar ff gewassen en wat foto's gemaakt.

[Image: 2j648rs.jpg]
[Image: 2dhbifl.jpg]

Zoals te zien op de foto's witte knippers en getinte achterlichten gemonteerd, deze heb ik van schaapie over genomenSmile
Ook de ruitenwisser maar plat gelegd, wat ik er ook beter uit vind zien.
Reply

netjes hoor , als je er gti skirt op zet geeft het al een heel ander gezicht zekker als die verlaagt is Tongue

zie voor beeld,
[Image: 209hweg.jpg]
uit de oude doos van bots Biggrin
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

(19-02-2017, 20:12)jeroenboer1993 Wrote: netjes hoor , als je er gti skirt op zet geeft het al een heel ander gezicht zekker als die verlaagt is Tongue

zie voor beeld,
[Image: 209hweg.jpg]
uit de oude doos van bots Biggrin

Ziet er idd wel dik uit. Misschien ooit in de toekomstSmile
Reply

Mijn wie=wie staan ook veel foto's van een zwarte special!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

(19-02-2017, 23:18)swift16vrules Wrote: Mijn wie=wie staan ook veel foto's van een zwarte special!

Leuk om te zien/lezen wat jij er allemaal mee gedaan hebt, zoveel als jou ben ik er niet van plan aan te gaan doen, maar wie weet. Jammer dat je 'm niet meer hebt.
Reply

er zijn een hoop upgrades aan je wagen mogelijk voor bijna geen geld ,

bv : skirts kosten 25-50 euro af hankelijk maar als je goed op de slopen zoek dus niet op internet heb je vaak kans dat je ze in de kleur van je wagen vind en dan ook nog eens voor 20-25 euro zo als ik Biggrin

verlaging vereen kosten ook 100-150 euro als ik een tip mag geven koop een auto style veren tenzij je door heel je wagen heen gegooid wil worden ik zou zelf voor de apex vereen gaan,

de witte knipperlichten in de voor schermen als je dat mooi vind zijn ook niet duur je moet alleen wel solderen als je dit netjes wil doen,

dit zijn namelijk opel astra knipperlichten en als ik het goed heb is daar een topic over hoe je dezen kan aan passen door 1 klipje weg tehalen om ze passend in je wagen te krijgen , http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...=lr&pos=21

en als je interesse heb is er ook een whats app groep met leden van dit forum en van een ander forum,
die heel veel weten en info kunnen geven ! als je hier bij wil moe je mij even een pb sturen of mitch met je 06 nummer dat we je toe kunnen voegen !
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

(20-02-2017, 18:04)jeroenboer1993 Wrote: er zijn een hoop upgrades aan je wagen mogelijk voor bijna geen geld ,

bv : skirts kosten 25-50 euro af hankelijk maar als je goed op de slopen zoek dus niet op internet heb je vaak kans dat je ze in de kleur van je wagen vind en dan ook nog eens voor 20-25 euro zo als ik Biggrin

verlaging vereen kosten ook 100-150 euro als ik een tip mag geven koop een auto style veren tenzij je door heel je wagen heen gegooid wil worden ik zou zelf voor de apex vereen gaan,

de witte knipperlichten in de voor schermen als je dat mooi vind zijn ook niet duur je moet alleen wel solderen als je dit netjes wil doen,

dit zijn namelijk opel astra knipperlichten en als ik het goed heb is daar een topic over hoe je dezen kan aan passen door 1 klipje weg tehalen om ze passend in je wagen te krijgen , http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...=lr&pos=21

en als je interesse heb is er ook een whats app groep met leden van dit forum en van een ander forum,
die heel veel weten en info kunnen geven ! als je hier bij wil moe je mij even een pb sturen of mitch met je 06 nummer dat we je toe kunnen voegen !

Dat zou een mooi prijsje zijn voor die sideskirts, vandaag bij een aantal autosloop bedrijven geweest (omg. Roosendaal) maar helaas geen swift die sideskirts had. Wel een nieuwe binnenspiegel gekocht, bij die van mij was namelijk het glas gescheurd aan de randen. Nu heb ik een zwarte, wat ik er nog mooier uit vind zien ook. Kostte me 10 euro, wat ik aan de hoge kant vind voor een gebruikte spiegel maarja nu is het weer netjes. Misschien iemand tips waar een sloop te vinden is met veel swiftjes en waar ze een beetje redelijke prijzen vragen?

Die astra knippers staan idd wel beter bij de witte koplampknippers, ga ik waarschijnlijk wel doen.

Verlagen weet ik niet, ziet er wel beter uit maar niet echt nodig voor mij. Misschien dat ik er later anders over denk.
Reply

Laswerk aan je dorpel ziet eruit als een tijdelijke fix. Hou dat in de gaten...
Reply

(21-02-2017, 19:57)robin_swiftsensation Wrote: Laswerk aan je dorpel ziet eruit als een tijdelijke fix. Hou dat in de gaten...

Klopt ja, heb de roestplekken bij mijn oom aangekpakt, hij had enkel een elektrode lasapparaat dus niet echt ideaal om de bodem mee te gaan lassen. Wel alle roest eerst weggehaald en uiteindelijk toen alles opgevuld was zinkspray gebruik en daarna nog een laklaag en de dorpels vol met tectyl ml gespoten. Niet de mooiste/beste oplossing maar voorlopig zit het wel goed ermee. Afwachten hoelang het goed blijft en anders ooit nog een keertje goed laten doen.
Reply

Als je vragen heb horen we het wel!
Reply

(23-02-2017, 14:12)swift16vrules Wrote: Als je vragen heb horen we het wel!

Komt goed, dankjewel.

Iemand toevallig ervaring met een raamantenne? Heb namelijk veel ruis op m'n radio bij luisteren naar radiozenders.
Reply

Ik heb een dab+ raamantenne gehad in mn swift en dat werkte prima.
Reply

(24-02-2017, 02:13)swift16vrules Wrote: Ik heb een dab+ raamantenne gehad in mn swift en dat werkte prima.

Mijn autoradio ondersteunt geen dab+ Thumbsdown
Nu zag ik op internet raamantennes voor FM ontvangst, iemand daar ervaring mee?
Reply

Ik plak ze eigenlijk in elke auto die ik ooit gekocht heb, 10x beter dan die originele sprieten! Zoek er wel eentje uit zonder ledje, dat ben je heel snel zat in het donker!
Reply

(24-02-2017, 14:15)Quick-T Wrote: Ik plak ze eigenlijk in elke auto die ik ooit gekocht heb, 10x beter dan die originele sprieten! Zoek er wel eentje uit zonder ledje, dat ben je heel snel zat in het donker!

Dankjewel! Ik ga er een bestellen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread:
1 Guest(s)