Airco
#1
Ik heb een Swift van 1997 met airco en toen ik met deze warme dagen met de airco aan het rondrijden was, viel me op dat de lucht niet echt koud was.

Sterker nog als ik het raam open had voelde de buitenlucht koeler aan dan dat mijn airco naar binnen blies

Als ik het verglijk met de airco van mijn vader zijn passat is die van mij echt een stuk warmer.

ik heb vandaag een stuk van 30 km gereden snelweg en 80 km weg maar mijn auto was niet echt koel van binnen waar kan dit aan liggen?
Reply

#2
aircovloeistof is op een te laag peil.

Even een onderhoudsbeurt eraan laten plegen en dan doet ie het weer.
Geen Suzuki meer.
Reply

#3
wat heet koel? Normaal gaat ie niet lager dan 5 graden van de buitentemp en als je tijdens het rijden je hand uit je raam steekt, voelt dit altijd kouder aan door de luchtstroom, maar de totale temp is hoger.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#4
Die van mij gaat echt wel lager als 5 graden dan de buitentemperatuur hoor, met -5 niet maar wel met een graad of 25. Tis weliswaar niet aan te raden wegens verkoudheden en hoofdpijnen, maar dat lukt prima!

Geen Suzuki meer.
Reply

#5
die van ons niet, ach, 't wordt iig lekker koel.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#6
een goede airco zal een uitstroomlucht temperatuur van ca 5-9 graden bereiken.

een systeem dat niet verder koelt dan 14 graden moet nagezien worden, want dan zit er waarschijnlijk niet genoeg koudemiddel in of heeft andere oorzaak.

even een tip: een airco systeem moet minimaal 1x keer per week worden gebruikt voor ongev 7min.
om de olie in het systeem zit te laten circuleren, is goed tegen lekkages.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#7
@nox6: klopt het dat airco's ongeveer 1km voor het afzetten van de auto uitgezet dienen te worden? Hier is al eens vaker discussie over geweest, maar het is me nog steeds onduidelijk.
Geen Suzuki meer.
Reply

#8
@RealManiac

Ik denk dat dat meer voor het gevoel van degene die in de auto zit.

als je dat doet dan is de overgang van lekker koel naar zeer warm niet zo groot.

sommige mensen kunnen daar niet goed tegen
Reply

#9
Ik heb een tijdje op zaterdag gewerkt bij de Mazda dealer (5 jaar terug) en daar had mijn vader destijds een nieuwe 323F gekocht. Toen zei de verkoper dat dat moest. Later hoorde ik hem dat tegen iedereen zeggen die daar een auto kocht met airco.

Bij de Ford-dealers waar mijn vader daarna auto's heeft gekocht vonden ze dat onzin.

Kan dit aan het systeem liggen ofzo? Dat die verschillen per autofabrikant???
Geen Suzuki meer.
Reply

#10
wat ik heb gehoord is dat er condenswater aan de condensator gaat zitten als ie aan staat en als je em dan uitzet vinden bacterien of schimmels ofzo dat heel fijn, als je em eerder uitzet verdampt dat water door warme lucht die e4rlangs stroomt. mijn pa had em laatst ook kapot kwam gewoon warme lucht uit was een leiding lek die normaal onder druk staat, dus alle vloeistof weg.
Reply

#11
jep het is de bedoelling dat je 5-10min voor dat je de eindbestemming bereikt hebt de airco uit zet.

dit is om condens water in het ventilaties huis en op de verdamper te laten verdampen waardoor schimmels en zo niet kunnen ontstaan en daardoor geen muffe lucht in de auto komt te hangen.

o,ja dat van die ford gasten?! die weten gewoon niet waar ze over praten.
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#12
Idd domme Ford gasten Wink

Zelf werk ik ook bij Ford maar ben het wel eens met Nox6.....

Ennuh idd airco laten vullen.... zal wel zijn 1e beurt zijn denk ik.....
TE KOOP : € 3800,- !!! Oei wat goedkoop daar ga ik spijt van krijgen....

[Image: avatar.jpg]

wel zonder sound te koop hehehe..
Reply

#13
Ik had hetzelfde probleem. Airco laten afvullen en prima resultaat. Uitblaastemp. is nu 5.5 graden. Net een koelkast!39

Ik heb wel last van een muffe lucht als ik de airco inschakel (nee, dat zijn NIET mijn voeten!Biggrin ). Nu vond ik een spuitbus bij de Halfords waarmee je je filter kan reinigen. heb echter géén idee waar ik die rommel in of op moet spuiten. Iemand enig idee?

Robert
Reply

#14
Quote:Originally posted by RealManiac
Die van mij gaat echt wel lager als 5 graden dan de buitentemperatuur hoor, met -5 niet maar wel met een graad of 25. Tis weliswaar niet aan te raden wegens verkoudheden en hoofdpijnen, maar dat lukt prima!

ik bedoelde trouwens de temp in de auto ongeveer, niet de uitblaastemp van de airco.
Viva la Gloria!

[Image: fluttershy_yay_small_display.gif]

Y'all hail the South
Reply

#15
Ik ook. Maar misschien voor de lol een keer meten. Afgelopen vrijdag (die hele hete ja!) gingen we 's avonds naar het strand met wat meiden achterin en die hadden het goed koud achterin 42 en zover blaast de lucht niet denk ik.
Geen Suzuki meer.
Reply

#16
Laat even je airco systeem nakijken...

Ik denk dat je aircovloeistof op is, of niveau te laag is, en dan doet de airco het niet meer...Zoek even een erkend airco bedrijf op....

Verwacht wel een dure rekening...39
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#17
Quote:Originally posted by Robert
Nu vond ik een spuitbus bij de Halfords waarmee je je filter kan reinigen. heb echter géén idee waar ik die rommel in of op moet spuiten. Iemand enig idee?

Robert

Die moet je spuiten in de luchtopening onder het dashboard bij je voeten.

Moet je wel eerst weten waar je pollenfilter zit, als die onder de motorkap zit kan je deze spuitbus gebruiken, anders niet.

Pim
Reply

#18
sorry, dubbelpost na foutmelding
Reply

#19
Quote:Originally posted by Robert
Ik had hetzelfde probleem. Airco laten afvullen en prima resultaat. Uitblaastemp. is nu 5.5 graden. Net een koelkast!39

Ik heb wel last van een muffe lucht als ik de airco inschakel (nee, dat zijn NIET mijn voeten!Biggrin ). Nu vond ik een spuitbus bij de Halfords waarmee je je filter kan reinigen. heb echter géén idee waar ik die rommel in of op moet spuiten. Iemand enig idee?

Robert

Wij hebben busjes, die druk je in, en beginnen te spuiten, die set je gewoon bij je pook....En je zet de stand op recirculatie....

Merk : Forte

Heel simpel....Stand op vol, motor draaien, airco aan, busje indrukken, neerzetten, ramen dicht, recirculatie....Half uur laten draaien, en klaar...
Seat Leon 2.8 V6 4-motion on the go!

[Image: Banner.jpg]
The Force & AR : Voor al uw bouw&verbouwplannen!


Reply

#20
Okidokie, snap ik. Gauw even mee spelen. thanks!39

Om effe terug te komen op de temperatuur; ik zou denken dat er -afhankelijk van de temperatuur van het interieur- er toch zeker een graad of tien, vijftien af te halen moet zijn. Dus 40 graden moet terug te brengen zijn tot 25-30. In ieder geval een merkbaar verschil als je de auto weer uitstapt.....puke

Robert
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.