Swift sport 2007 betere speakers op standaard radio??
#1
Beste leden van dit form,

Ik ben op zoek naar het uitgangsvermogen van de de Standaard Suzuki radio uit 2007. Het gaat om het type radio PACR05. Nergens kan ik het uitgangsvermogen vinden van deze radio, zowel op internet als in de handleiding. Zelf denk niet dat het 4 x 50 Watt is.

Waarom ik dit vermogen nodig heb is omdat ik de standaard speakers wil vervangen. Wil gewoon een beter zuiver geluid. Heeft iemand een voorkeur speakers daarvoor?

Ik hoef er geen subwoofer bij te hebben. Alleen de 4 speakers wil ik vervangen. Weet iemand ook of dat wel mogelijk is met de standaard radio?

Een versterker zal er denk ik ook in moeten maar weet dat niet zeker.

Ik hoop dat er al mensen zijn die dit hebben gedaan.

Ik wacht jullie reactie af

Met vriendelijke groet,

Kelvin455
Reply

#2
Piekvermogens die altijd vermeld staan heb je sowieso weinig aan. Je radio zal tussen de 10-20watt rms leveren. Echt zwaardere speakers kun je hier niet mee aansturen(zuiverdere wel). Vergeet niet dat je op deze radio niet zomaar een rca kabeltje in kan pluggen voor je versterker, hier heb je of een high/low converter voor nodig of een aftermarket radio. Zelf zou ik beginnen met een andere radio gezien de geluidskwaliteit van aftermarket headunits tov fabrieksradio's en het feit dat je je huidige speakers dan vele malen beter af kan stellen naar jouw wensen(en dus ook al kwaliteit wint met alleen een andere radio)
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
Ik dacht ook al dat het niet kon, maar je weet nooit waar andere meekomen. Maar goed ik snap je punt. ik had ook al gezocht naar wat radio's. Graag wil ik DAB als optie. Tuurlijk kan je zo'n radio kopen maar dan moet je zo'n apart frame erbij kopen om die radio netjes weg te werken.

Maar nu heb ik op navaudio.nl een vernieuwde suzuki radio gezien die je er zo inschuift (en goed aansluiten natuurlijk) maar er staat niet bij deze radio, DAB. zit er ook niet bij, maar kan je toch die radio DAB maken? Dat hoor ik van vele dat dat bijna bij elke radio kan?

radio link: https://www.navaudio.nl/merkgebonden-aut...carkit-853
Reply

#4
Dab+ ready radio's zoals onderstaande kun je dab+ mee ontvangen. Phonocar heb ik persoonlijk meer vertrouwen in.
http://www.caradio.nl/index.php?page=pro...ubgroep=23
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#5
Geen verkeerde radio. Alleen staat het uitgangsvermogen er niet bij, weet jij deze misschien? Of is deze gewoon 4 x 50 Watt.

En deze radio past gewoon in het formaat van de standaard radio?
Zag inderdaad onderaan de pagina de DAB ontvanger staan.
Reply

#6
4x50w zegt niets aangezien dit piekvermogend zijn. Het kan best dat een 4x45w meer nominaal vermogen levert dan een 4x70w van bijvoorbeeld caliber.
Met een 2din dashpaneeltje moet dit in je swift passen.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#7
Beste swift16vrules,

Dankjewel voor het helpen van dit probleem over de suzuki standaard radio. Ik denk dat de dab radio ga kopen. Zelf plaatsen weet ik nog niet, maar dat zie ik dan wel. Met deze informatie kom ik een heel eind. Goed dat zulke forms er zijn.

Nogmaals hartstikke bedankt,

Gr. Kelvin455
Reply

#8
Weet niet waar je vandaan komt, maar caradio(de website van die radio) heeft erg veel kennis van zaken en heeft ook een winkel, kwam er zelf regelmatig. Als je hem een mailtje stuurt wat voor auto je heb kan hij je precies vertellen wat je nodig heb qua kabeltjes en dergelijke
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#9
Zelf kom van Zeeland, Kruiningen. Niet bepaald dichtbij, dat wordt lastig om er effe naar toe te rijden. Zelf komt mijn swift uit Arnhem. Ook effe een eindje rijden, maar goed. Ik zal ze wel eens een mailtje doen.

Soms is het beter om zoiets te laten doen dan het zelf doen. Zelf ben ik elektricien (nog in opleiding), weet wel wat als het over aansluiten gaat maar toch kan je het af en toe beter aan de expers over laten.

En waarschijnlijk na de radio de speakers vervangen. Heb jij die al vervangen? Zo ja zelf of laten doen?
Reply

#10
Bij mn huidige auto(renault) heb ik alle speakers vervangen voor mtx met voorin een composet, een 4kanaals jbl versterker en een infinity kappa perfect 12.1 subwoofer. Alles zelf aangelegd inclusief 4mm2 speakerkabels en een pioneer bluetooth radio+stuurwielbediening. In de suzuki alto van mn pa heb ik een soortgelijke installatie liggen.

Als je voor de speakers zoekt onder de 40w rms moeten die best op je radio aangesloten kunnen worden, dan is het vrij simpel te doen zeker met een ondergrond in de elektriciteit. Als je met een versterker gaat werken moet wel je nieuwe kabels trekken inclusief een voeding remote en massa.

Met de swift mk6 heb ik nog een ervaring qua inbouw dus de exacte details hierover kan ik je niet vertellen.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#11
Bedankt voor deze informatie. Ik denk dat het wel goed ga komen. Wel een flinke investering kwa aanschaf maar dan heb je ook wat. Ik hou je op de hoogte als je dat wilt. Eerst maar eens contact maken met caraudio.

Bedankt voor alle hulp Wink
Reply

#12
Prima!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.