Even voorstellen
#1
Ik ben Arne uit Spijkenisse.
Ik rij een swift mk5 (1.0 eco 2002).
Het is me 1e auto en vind het wel leuk om eraan te klote.
Het is geen dure auto en lekker goedkoop verder.
Ik ben er lekker mee aan het beunen en probeer hem steeds beetje leuker te maken.
Ik heb geen specifiek eind doel het is meer dat ik dingen blijf aanpassen zodat ik lekker bezig blijf haha.

[Image: 333yirc.jpg]

Mijn lijstje


Velgen zwart gespoten.
Knipperlichten vervangen voor witte
Politie led's in grill.
Speaker bak in achterbak en gestoffeerd.
Bumpers opnieuw gespoten in juiste kleurcode.
Spiegels mee gespoten in Carrosseriekleur.
Achterbank zijpanelen zwart gespoten.
Dikke achterbumper monteren.
Achterruiten blinderen.
Achterklep spijlen zwart spuiten.
Spoiler spuiten en monteren.
Achterbak verlichting.
Subwoofer.
Led verlichting als deuren open gaan (ipv miezerig lampje in midden boven)
Sideskirts spuiten en monteren
Audio kofferbak strakker en beter inbouwen.
Dashbord frampjes blauw spuiten
Deurlijsten blauw stofferen met blauw nepleer of misschien zwart
Voorbumper spuiten en monteren
Hendel voor kofferbak vinden en monteren
Motorkap vinden met aangelaste booskijkers of losse booskijkers
Andere velgen
verlagings veren


Veder hou ik jullie op de hoogte hoe het ermee gaat en hoop nog een hoop van t forum te kunnen leren.


Update


Ondertussen weer even verder en ook wel weer wat gedaan.
Helaas is het te koud buiten en kan ik niet heel veel doen meer of ben ik afhankelijk van collega's die op werk ook gaan beunen op een avond.

De dikke achterbumper (Sjonnietuning) Zit erop.
Side skirts gevonden en binnenkort Spuiten en monteren.
Achterruiten blinderen..... Haha... ja makkelijker dan gedacht... probeer het later nog eens.
Vandaag windschermen erin gezet die ik besteld heb bij laudorshop wat ik best vindt aan te raden!
Subwoofer zit erin....
Alleen ben ik bang dat ik een beetje ben doorgeslagen xD
[Image: hwb9eq.jpg]

Ook heb ik de zijpanelen van de bij de achterbank eraf gehaald en zwart gespoten.
Toen ik die eraf had kwam ik 1 loze ruimte tegen en dacht ik nog "Als ik dit nou even isoleer" Dus schuimfoam gehaald en erin gelegd en toen de kappen klaar waren die erop gezet. en ik zeg AANRADER je merkt toch dat het wat herrie van buiten tegenhoud en warmte erin blijft.

[Image: 2h397rk.jpg]

Ojah..... Nog voor de show erin gehangen was alweer tijdje geleden maar was me even ontgaan.
[Image: 15dkgid.jpg]

Update

Weer enige tijd verder en paar kleine dingetjes gedaan maar vanwege winter was het gewoon erg lastig. Volle zon komt weer tevoorschijn later licht in de avonden dus ik kan weer door!

Wat ik zei over sjonnie tuning bumpert.
Zie je gelijk dat ik mijn C stijlen heb gespoten
[Image: 2r607bs.jpg]

Voorbumper eindelijk gevonden!!!
Heeft echt wat opknap werk nodig want overal zitten scheurtjes in de lak wat best is op te knappen maar gaan wat uurtjes in zitten.
Druk bezig zal alleen nog wel even duren want is gewoon veel werk.
[Image: eju26c.jpg]

Ook achterspoiler eindelijk gespoten en gemonteerd.
Vind m zelf wel dik.
[Image: 2ngu93o.jpg]

En sinds zondag (bij bots) nieuw stuur gekocht en ter plekke gemonteerd (heb geen geduld haha) Oude stuur die ik heb overgenomen van rickswift was leuk maar toch te klein. en blauw wat overeenkomt met mijn kofferbak (wat weer gaat veranderen haha) maar mijn interieur gaat weer over op blauw dat witte is mooi maar wordt binnen no time smerig.
Snap off naaf gekocht via marktplaats (is onderweg) dus die er ook binnekort op.
[Image: tuv6.jpg]

verder heb ik nog mijn deur lijsten gestoffeerd met wit stof.
Opzich netjes maar stof is het niet helemaal. is ook niet helemaal goed gelukt omdat het zo rekbaar is. Ik wil gaan voor blauw kunstleer of zwart maar net even hoe makkelijk ik dat vind.

Verder niet echt heel veel meer gedaan maar wel (mede dankzij bots) heel veel inspiratie opgedaan waar ik nog even overna moet denken.

Veder even mijn lijstje updaten.
Die vind je weer terug bovenaan.

Mocht je nog iets hebben wat ik in het rood heb staan ?
Of tips of advies? hoor ik het graag! Smile

Update 22-01-18

Afgelopen periode beetje bezig geweest.
Erg koud natuurlijk en ik helaas geen garage heb.
Paar kleine dingetjes weer gedaan.
Interieur is nu zo goed als af wel echt gaaf geworden vind ik zelf.
[Image: okoron.jpg]

Verder is de audio installatie in mijn achterbak er zo goed als uit.
Had 2 keer in korte tijd een lekke band dus dan word je wel gestoord van als je ter plekke je hele achterbak mag leeg trekken... nu alleen een 1 inch subje miscchien later nog 1 erbij.

Nieuwe velgjes! Biggrin
[Image: 29w79ki.jpg]

En dan gaat binnenkort eindelijk die achterbumpert eraf.
Heb na lang zoeken 1 goede bumpert gevonden dichtbij. die morgen schuren en spuiten en dan hopelijk a.s weekend eronder.
Mocht iemand interesse hebben in een sjonnie tuning bumpert mag diegene hem gratis komen ophalen. wel flink opknappen.

Die voorbumpert waarmee ik bezig was...... Die is niet meer. Wat een rampenplan was dat zeg haha.
paste totaal niet bleek van auto te komen die helemaal geplamuurd was.
Stom.. had ook eerst moeten passen voordat ik er wat aan ging doen... achja bezigheidsterapie zeg ik maar.

Verlagings-veren gekocht bij concept s. Binnenkort eronder gooien. wel benieuwd!

Verder ben ik nog mijn b stijlen gespoten en ramen laten blinderen.

Lekker bezig geweest.

BOTS 2018 ??????? Biggrin (a)
Reply

#2
Sideskirts van een Gti komen hier op het forum nog wel eens voorbij. Kijk uit met voor- en achterbumper. Het wordt al heel snel een sjonnie-gehalte.

Voordat je aan bumpers en sideskirts begint zou ik hem eerst verlagen. Paar verlagingsveren doen wonderen, voor de rijeigenschappen als voor de looks.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#3
(16-11-2016, 09:39)Nothingmatters Wrote: Sideskirts van een Gti komen hier op het forum nog wel eens voorbij. Kijk uit met voor- en achterbumper. Het wordt al heel snel een sjonnie-gehalte.

Voordat je aan bumpers en sideskirts begint zou ik hem eerst verlagen. Paar verlagingsveren doen wonderen, voor de rijeigenschappen als voor de looks.

Ik snap wat je bedoelt en verlagen is idd een goede optie.
onder wat zou ik die verlagingsveren kunnen vinden?
Reply

#4
Ik zou geen 'dikke bumpers' doen maar gewoon mk3 bumpers en daar de Tsjechische bumperlippen op doen.
Verder leuke basis!
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#5
Dan kan je richting zoiets:
[Image: 2wgdjbl.jpg]

Gti sideskirts zijn makkelijk te vinden en niet duur, maar zijn er niet in jouw kleur. Spatbordverbreders (imitatie) zijn ook nog makkelijk te krijgen, maar de bumperlippen is ff goed zoeken.
Reply

#6
welkom!

ofzoiets:

[Image: 167wnzm.jpg]
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#7
(16-11-2016, 14:13)Pauluzz Wrote: Dan kan je richting zoiets:
[Image: 2wgdjbl.jpg]

Gti sideskirts zijn makkelijk te vinden en niet duur, maar zijn er niet in jouw kleur. Spatbordverbreders (imitatie) zijn ook nog makkelijk te krijgen, maar de bumperlippen is ff goed zoeken.

Waarom doe je me dit aan Paul? Baal zo hard dat ik er geen tijd voor maak om t beestje weer de weg op te krijgen Unhappy
Reply

#8
(16-11-2016, 23:05)robin_swiftsensation Wrote: ..
Waarom doe je me dit aan Paul? Baal zo hard dat ik er geen tijd voor maak om t beestje weer de weg op te krijgen Unhappy

Ik word ook dagelijks geconfronteerd met een stilstaande mk1 voor de deur... komt ook door de 3 maanden die nu komen dat ik er niet mee mag rijden 34

Maar aan de slag ermee zou ik zeggen! Hop hop!
Reply

#9
Beste placenta, ik zou inderdaad zoals al eerder werd gezegd uitkijken qua tsjoening. Mooie gti skirts, schroefset en andere kleine dingetjes zijn naar mijn mening beter voor een 1.0 eco.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#10
Placenta 343434
Haha ik moest lachen!
Reply

#11
Welkom !
Reply

#12
Update Tongue
Reply

#13
Lekkah bezug
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#14
Ik zie geen sjonnie bumper? Geluidsinstallatie wel erg netjes gedaan!
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#15
Ziet er goed uit zou voor mk3 bumper en lip gaan voor en de side skirts an in de app waar je nu zit kan je nog aan wiel kast verbreders komen ;Wink
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#16
Sinds de meeting weer het 1 en ander gedaan.
Zoals is al zei een kicke sportstuur van qsp gemonteerd alleen zit ik nog wel te kutten met de toeter.
Voor nu is het een "negatieve tuuter" Maar ik moet die draaischijf goed krijgen hoewel ik dacht dat die goed was heeft het nu toch enkele mankementen..

Maar naast mijn sportstuur nu ook matchende sportstoelen gevonden!
[Image: e5mrlk.jpg]
Kwam ik op marktplaats tegen voor 2 sparco stoelen met 2 3 punts gordels.
€250,- Biggrin Vond ik niet duur! hoewel ik niet niet zeker heb besloten om de gordels eruit te laten omdat ik ze lastig kan monteren en het meer in de weg zal zitten. misschien haalt iemand me over Smile

Sport stoelen was lastig te monteren omdat ik niet echt een subframe kon vinden en vond ik vrij prijzig voor een frampje dus zelf maar wat gemaakt! en perfect! Biggrin
[Image: 2rp8ev9.jpg]

Het lekkere weer is weer op komst.
al beetje van genoten. kan ik weer eindelijk verder met mijn bumper.
Eindelijk kaal en schuren heb ik gerepareerd met polyester fix en wat een goud spul zeg!
Binnenkort alles vullen en dan weer schuren en spuiten en schuren en hopen dat het goed komt!
[Image: 2w6gi2f.jpg]

Verder twijfel ik nog of ik een motorkap zal halen die ik voor een paar tientjes kan overkopen maar vindt hem nogal "te" wat zijn jullie meningen ?
http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...?tid=27477
- Swift MK5 2002 1.0 eco
- Swift mk5 2001 1.3 16v
Reply

#17
Zonde van die beschadiging aan de stoel. Verder lekker bezig!
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#18
En dan te denken dat een jaar geleden die bumper nog perfect was 37
Reply

#19
dat met die c spijl spuiten vind ik wel interessant en ziet er wel goed uit.
misschien een keer met plastic dip doen dan is het altijd makkelijk te verwijderen. en misschien ook die van de deur doen?
Reply

#20
(16-05-2017, 11:05)robin_swiftsensation Wrote: En dan te denken dat een jaar geleden die bumper nog perfect was 37

Was gescheurd en bij het schuren kwam heel veel onderliggende scheuren dus dat moet gevuld worden vandaar helemaal kaal.. maar alstie straks weer gevuld en gespoten is istie weer helemaal perfect!

(19-05-2017, 23:33)0utsider Wrote: dat met die c spijl spuiten vind ik wel interessant en ziet er wel goed uit.
misschien een keer met plastic dip doen dan is het altijd makkelijk te verwijderen. en misschien ook die van de deur doen?

Zou je idd ook kunnen doen... zit ik ook nog over te twijfelen.
- Swift MK5 2002 1.0 eco
- Swift mk5 2001 1.3 16v
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.