Dashboard trilt
#1
Sinds de aankoop van mijn Suzuki S-cross heb ik een trillend geluid over het dashboard (console). Ze hebben bij de dealer wat schuimrubber onder de motorkap gedaan (wat ik al vreemd vond aangezien het geluid bij de console over de hele lengte vandaan komt). Dit loste uiteraard het probleem niet op.

Ik dacht misschien heeft iemand hier ook ervaringen mee gehad en weet wat het probleem kan zijn. Het lijkt dat het met kouder weer ook erger is dan met warm weer.
Reply

#2
Ik heb mijn zus er nog niet over gehoord. Maar tijd voor een andere dealer die het wel door heeft?
Geen Suzuki meer.
Reply

#3
Rammelen en kraken is altijd erger bij kou. Als het warm is zet alles uit en zit het steviger in elkaar. Gewoon mee terug gaan, neem aan dat je nog garantie hebt?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#4
Scross kraakt het dashboard en dak plaat en kachelhuis.
Is allemaal bekend bij de nimag en dus ook bij alle.dealers.
Waarschijnlijk heeft jou dealer geen zin om zoeen grote klus aan te pakken.
Reply

#5
Bedankt voor de reacties tot nog toe. Ik heb begin december een beurt gepland staan en heb dit van de tril ook reeds aangegeven ze zouden er mee aan de slag gaan (ben benieuwd).
Reply

#6
(08-11-2016, 11:23)R1KK3H Wrote: Sinds de aankoop van mijn Suzuki S-cross heb ik een trillend geluid over het dashboard (console). Ze hebben bij de dealer wat schuimrubber onder de motorkap gedaan (wat ik al vreemd vond aangezien het geluid bij de console over de hele lengte vandaan komt). Dit loste uiteraard het probleem niet op.

Ik dacht misschien heeft iemand hier ook ervaringen mee gehad en weet wat het probleem kan zijn. Het lijkt dat het met kouder weer ook erger is dan met warm weer.

Ik merkte het ook bij mijn nieuwe Vitara (nu een jaar oud), bij bepaalde wegen en snelheden. Ik kwam erachter dat het kunststof "horizontale" vlak tussen stuur en meterconsole dan vibreert. Zodra je je vingers erop legt is het geluid weg. Dat vlak rust op twee naar achter stekende kleine voetjes van het plastic metervenster, wat het gerammel geeft. Opgelost door een zelfklevend zwart stoelpoot-viltje op het metervenster te plakken/klemmen, tussen venster en vlak. Het vlak hoort natuurlijk niet te rammelen maar deze oplossing helpt wél!
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.