Probleem: Nieuwe dynamo laadt niet
#21
https://archief.aprilia-riders.nl/index....ic=23143.0
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#22
(03-02-2020, 15:54)wv1ehv Wrote:
(03-02-2020, 01:00)Leibniz Wrote: Ik denk dat je multiriem niet goed strak zit, als die niet goed zit dan laadt de boel ook niet goed op.Zou toch eens daar naar kijken.Als de v-snaar, multiriem goed zit dan zou die niet moete piepen. Dus niet te lang mee blijven doorrijden. Spanner mee vervangen?Probeer hem vaster te zetten of laat dat bij de garage doen, niet veel werk.

Riem is het niet. de dynamo zelf piept omdat hij zijn spanning niet kwijt kan. als de massa kabel los is piept hij niet meer en levert hij op de KABEL 14.4 volt. en als ik de kabel weer op de accu aansluit valt de spanning weg naar ongeveer 12 volt. en begint hij weer te piepen.
probleem opgelost. aansturing van de dynamo spanning te laag. (contact)
Reply

#23
(03-02-2020, 15:54)wv1ehv Wrote:
(03-02-2020, 01:00)Leibniz Wrote: Ik denk dat je multiriem niet goed strak zit, als die niet goed zit dan laadt de boel ook niet goed op.Zou toch eens daar naar kijken.Als de v-snaar, multiriem goed zit dan zou die niet moete piepen. Dus niet te lang mee blijven doorrijden. Spanner mee vervangen?Probeer hem vaster te zetten of laat dat bij de garage doen, niet veel werk.

Riem is het niet. de dynamo zelf piept omdat hij zijn spanning niet kwijt kan. als de massa kabel los is piept hij niet meer en levert hij op de KABEL 14.4 volt. en als ik de kabel weer op de accu aansluit valt de spanning weg naar ongeveer 12 volt. en begint hij weer te piepen.

Ik heb net het zelfde probleem met een swift 1300 benzine, bouwjaar 2007!
Batterij+dynoma reeds vernieuwd! Is dit probleem bij jullie opgelost?
Iemand idee? Bekabeling en zekering zien er ok uit.
Reply

#24
Lees even dit topic door, letterlijk in de laatste post staat dat ie opgelost is.

Alle andere suggesties zijn ook wel gegeven.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#25
Zie net dat het opgelost is.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.