Renée & Suzie!
#1
Hoi allemaal!

Mijn naam is Renée (de vrouwelijke variant), 30 jaar en ik woon in Santpoort Noord. Vorige maand heb ik een MK4 Swift 1.3 GLS uit '99 gekocht en ik ben er superblij mee!

Ik heb haar Suzie (ontzettend origineel, I know) genoemd, hier wat foto's van haar:
[Image: uuWuF7.jpg]

[Image: lj5jR0.jpg]

Eerlijk gezegd heb ik echt geeeen verstand van auto's, dus ik was heel blij dat ik dit forum tegen kwam! Ik ben niet van plan haar volledig te gaan tunen (dat kan ik helemaal niet haha), maar er zijn een aantal dingetjes die ik wel wil verbeteren, zoals het interieur en de kentekenplaat vóór:

[Image: c5qAah.jpg]

[Image: aYAOnC.jpg]

Daarnaast zou ik haar graag zilveren viperstriping geven, gewoon stickers zoals bijv. deze.

Helaas is de beurs niet dik op het moment dus daar moet ik het voorlopig bij laten. Op den duur zou ik eigenlijk ook wel lichtmetalen velgen willen maar dat moet voor nu nog even wachten.

Tips en adviezen zijn van harte welkom! Biggrin
Reply

#2
Welkom bij suzukiclub Renee!
39



Reply

#3
Welkom !
Reply

#4
Welkom!

Je stoelen vertonen wat slijtage zo te zien, je kunt overwegen om deze te vervangen voor mk5 Summum/special stoelen. Dit is dan gelijk een upgrade, aangezien deze een stuk beter zitten en meer steun bieden.
Deze dus;
[Image: Foto720-JXDWFYW8.jpg]

Nummerplaat kun voor +-€20 omwisselen voor een nieuwe bij de Brezan, dan nog een nieuw lijstje voor een paar euro eromheen en klaar.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#5
---
Ook namens mij---Welkom

---
Reply

#6
Welkom mooie auto ook!
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#7
Hoi Remy! Ja dat is dus ook precies wat ik wil, die Summum stoelen! Heb tijdens mijn Swift-zoektocht in zo'n Summum gezeten en dat interieur is echt de shit. Heb je een idee waar ik dat kan vinden, op de sloop misschien met een beetje mazzel? En wat zijn dan ongeveer de kosten?

Ik heb hier op het forum al wat rond zitten kijken bij alle auto makeovers, en zo te zien kun je die stoelen zonder verdere aanpassingen overplaatsen, klopt dat? Past toch gewoon meteen?

De Brezan had ik idd al ontdekt, van de week maar eens in orde maken. Ik hou jullie op de hoogte!
Reply

#8
Op Marktplaats of hier op het forum zijn ze weleens te vinden voor +-€100-150.
Ik heb nog een redelijk net setje liggen voor €100 in Den Bosch, en ze passen inderdaad zonder aanpassingen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#9
(31-10-2016, 13:34)remytjuh1994 Wrote: Ik heb nog een redelijk net setje liggen voor €100 in Den Bosch, en ze passen inderdaad zonder aanpassingen.

Die hou ik zeker even in gedachten Remy. Ik heb er ook één gevonden op de sloop bij mij in de buurt, maar die moet ik nog even in het echt gaan bekijken om te zien of ie knap genoeg is. Ik laat het je weten!
Reply

#10
Wat ook past, en wat mijn pa en ik gedaan hebben met zijn Mk5, is een SSGTI interieur.
Reply

#11
Welkom! Swift ziet er netjes uit op wat kleine dingetjes na.
Je woont om de hoek bij autodemontagerutte.nl in Velserbroek, daar zal je wat kleine dingetjes wel vandaan kunnen halen. Hebben altijd wel wat Swiftjes staan. Zijn aardige lui en de prijzen zijn beschaafd, zeker als je de spullen zelf uit de auto's demonteert. Een interieur verwisselen steelt niet zo heel veel voor, via het forum of marktplaats is wel goedkoper dan via de sloop. Had ooit mijn interieur voor 65 euro vervangen, maar daar moest ik wel nog wat aan schoonmaken, een stikseltje repareren en de onderstellen met wat verf bijwerken om het weer netjes te maken. Maar dat is het leuke werk zeg maar.
Geen Suzuki meer.
Reply

#12
(03-11-2016, 13:11)JordyG Wrote: Welkom! Swift ziet er netjes uit op wat kleine dingetjes na.
Je woont om de hoek bij autodemontagerutte.nl in Velserbroek, daar zal je wat kleine dingetjes wel vandaan kunnen halen. Hebben altijd wel wat Swiftjes staan. Zijn aardige lui en de prijzen zijn beschaafd, zeker als je de spullen zelf uit de auto's demonteert. Een interieur verwisselen steelt niet zo heel veel voor, via het forum of marktplaats is wel goedkoper dan via de sloop. Had ooit mijn interieur voor 65 euro vervangen, maar daar moest ik wel nog wat aan schoonmaken, een stikseltje repareren en de onderstellen met wat verf bijwerken om het weer netjes te maken. Maar dat is het leuke werk zeg maar.

Hoi Jordy!
Ja ik heb al contact gehad met Rutte, inderdaad een fijn bedrijf. Ze hebben een Summum interieur voor me voor €75, maar ik twijfel aangezien de foto's niet veel goeds beloven.

Er zit een brandgaatje in de passagiersstoel en één in de achterbank, en op de foto's kan ik al zien dat ie eeeecht heel goor is. Brandgaatjes naai ik wel dicht, maar hoe krijg ik die ranzigheid eruit?? Remy hier op het forum heeft een knappere versie voor me, voor €100, maar aangezien ik dan helemaal naar Den Bosch en terug moet wordt het alweer €140. Dus eerst van het weekend maar eens bij Rutte kijken.

In de tussentijd heb ik trouwens wel al één ding van m'n lijstje kunnen strepen: de nieuwe kentekenplaat! Zie hieronder:
[Image: ZvLl4H.jpg]

Ziet er veel beter uit al, als je het mij vraagt. Leuk, de dude van de Kwikfit die m'n plaatje er even op gezet heeft, was zelf ook Suzuki fan. Smile Hij heeft mijn Suus even uitgebreid geïnspecteerd en kwam tot de conclusie dat ze volledig roestvrij en bijzonder goed onderhouden is! 'Ik zou d'r zo van je kopen.'
Ja doeiiiii! Tongue

(02-11-2016, 00:46)Wasmachineman_NL Wrote: Wat ook past, en wat mijn pa en ik gedaan hebben met zijn Mk5, is een SSGTI interieur.

Dat is ook heel mooi idd! Maar wel lastiger om aan te komen denk ik?
Reply

#13
Gti interieur is schaarser inderdaad en ouder.en een swift zonder roest? Wedden dater achter je voorschermen roest zit34
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#14
met de bekleding reiniger van de action krijg je er heel veel mee uit hoor
Reply

#15
(03-11-2016, 20:02)swift16vrules Wrote: Wedden dater achter je voorschermen roest zit34

Tja, dat zal ook vast wel. Hij heeft 'm natuurlijk niet uit elkaar gehad hè. Maar de bodem en dorpels zien er in ieder geval goed uit, het lijkt wel alsof daar al een keer het een en ander aan gedaan is, gelast en in de bitumen/tectyl gezet...? Ik weet het natuurlijk niet precies. De vorige eigenaar was wel een automonteur. 39

Ik zal van het weekend eens een foto maken, kunnen jullie het beoordelen.

(03-11-2016, 20:13)Niels94Spirit Wrote: met de bekleding reiniger van de action krijg je er heel veel mee uit hoor
Goede tip Niels, thanks! Smile
Reply

#16
Zelfs al is de onderzijde goed dan nog zou je er goed aan doen om het tapijt rustig los te maken en goed er onder laten kijken en voelen.
39



Reply

#17
(04-11-2016, 01:07)Tomswiftswiftswift Wrote: Zelfs al is de onderzijde goed dan nog zou je er goed aan doen om het tapijt rustig los te maken en goed er onder laten kijken en voelen.

Je zou er goed aan doen het tapijt lekker te laten zitten 3434Idea
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#18
Action textielreiniger werkt prima. Anders kan je ook nog een duurdere variant bij Halfords of een bouwmarkt halen, die werken net even beter maar kosten ook rustig 10 euro ipv 2.

Onderaan je zijschermen zit een openingetje die vuil en vocht zou moeten doorlaten. Die raakt verstopt door vuil en bladeren waardoor de boel gaat roesten. Kan je makkelijk leeghalen met een schroevendraaier oid.
Geen Suzuki meer.
Reply

#19
haha ben jij niet vriendjes met mees op facebook? ik zie je wel is voorbijkomen geloof ik
TE KOOP: 2002 1.3 Swift MK5, 16V (86 PK) blok. (1 na snelste swift na de GTI) 'summum-special' (alles electrisch, op ABS na de meest luxe uitvoering)








Reply

#20
(19-01-2018, 18:05)brunoxide Wrote: haha ben jij niet vriendjes met mees op facebook? ik zie je wel is voorbijkomen geloof ik

Beetje late reactie, maar ja dat klopt haha! Ik ken jou ook wel van FB, en zag je Swift weleens in Haarlem staan. Mooi ding hoor.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.