Dag vrienden
Ik weet niet of een injector veel invloed heeft op het gebruik eerlijk gezegd, ik vroeg het me hardop af.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Het kan voorkomen dat hij niet meer goed sluit (terwijl er geen signaal is), dus brandstof lekt op tijdstippen waarbij het niet nodig/gewenst is.

(06-12-2017, 17:32)Twenty-one Wrote: Ik weet niet of een injector veel invloed heeft op het gebruik eerlijk gezegd, ik vroeg het me hardop af.
Reply

zou dat ook kunnen zijn waardoor die soms schokkerig in de 2 optrekt?
weet iemand of injektors van aliexpress goed zijn? ik heb geen zin om 10 euro te verspillen als het rommel is.
Reply

Om het verbruik te verbeteren zou ik beginnen bij rijstijl.. ik reed met mijn 1.3 8v swiffer ongeveer 1:16 in de zomer en 1:14,5 in de winter.

(Dit verschil heeft te maken met de luchtdichtheid, die hoger is naarmate de temperatuur lager.
De motor spuit altijd in op verhouding, voor de optimale verbranding.)

Verder kan je beginnen met alle weerstanden te verlagen. kieren afdichten (stroomlijnen), verlagen van de auto kan resulteren in een beter brandstofverbruik...

Rolweerstand, ECO banden op 2.5-3 bar oppompen (lol).

Geen radio of andere electronica gebruiken..

Volgens mij zwerft er ergens een oud topic op dit forum rond wat over verbruik ging..
Reply

dat hypermilen daar doe ik tegenwoordig niet meer aan. Tongue
Reply

Sorry maar is dat niet een beetje hoop gemouw? Is een net verbruik voor een auto van die leeftijd en je kunt ook lopen verbruik is dan 0.Nee is best netjes, Veel lager ga je het niet krijgen, weet niet hoe breed je bandjes zijn, bougie afstand, verbranding ect. Ach ik rijd met mijn Baleno 1.8 gemiddeld 1: 12,8 is voor mij goed genoeg een andere auto zou vele malen duurder zijn in verzekering, MRB en als dat alles is en kan hem rijdend houden voor een laag bedrag ben ik erg blij.

(06-12-2017, 20:44)0utsider Wrote: zou dat ook kunnen zijn waardoor die soms schokkerig in de 2 optrekt?
weet iemand of injektors van aliexpress goed zijn? ik heb geen zin om 10 euro te verspillen als het rommel is.

Je kan de injectors ook schoonmaken, heb ergens een linkje naar youtube staan in een van de topics, of : cleaning injectors en gaan
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

1:12.8 haal ik niet eens met de Baleno :p Nu in de wintertijd zit ik op 1:10. Wel grotendeels stadsverkeer.

Met een Swift MK4 reed ik ongeveer hetzelfde als Niels. Wil je zuiniger rijden, ga dan voor een 16 klepper.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Kleine update voor diegenen die geïnteresseerd zijn:
Laatst nog even twee luxe kentekenplaten gehaald.
[Image: lE1G2nc.png] BiggrinBiggrin

Omdat ik het zonde vind dat er iemand tegen mijn swift kan aanbotsen zal voorlopig de polo weer als daily dienen terwijl de swift even kan uitrusten (wegens de zeer gladde wegen en zout. 3939 )
Reply

Nog een laatste update vandaag is de garage opgeruimd en nu past de swift er net in.
[Image: YhD6wTX.png]
3939
met een paar ventilators en afzuiging tegen vocht moet deze wel goed droog blijven tot de lente.
Reply

Er gebeurt niet zo heel veel met de swift op het moment. Vandaag heb ik even de reserve lampen en fles olie in het reserve wiel gepropt met een paar kranten erbij... En nog een beetje de onderkant in de olie gezet voor zover dat gaat in de krappe garage. Binnenkort ga ik poging doen om bak olie te vervangen.

Grote toekomst plannen zijn er al wel, misschien ga ik mijn swift omruilen voor een mk5 16v in perfecte staat en er dan mk4 bumpers op zetten (bestaan mk5 wel in de kleur die ik nu heb? anders word het waarschijnlijk blauw).
Reply

Mk5 zijn er niet in het groen. Rood zilver blauw zwart als ik het goed heb...

Vond zelf het 16kleppertje heerlijk rijden39 let wel even op blauwe rook hoog in toeren of bij koude start en of de versnellingsbak/koppeling gekke geluiden maakt. Daar had mijne namelijk last van. Verder natuurlijk de roest maar dat wist je zelf ook wel.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

(26-01-2018, 13:21)swift16vrules Wrote: Verder natuurlijk de roest maar dat wist je zelf ook wel.

Het enige wat er dan op zit is om roestig te blijven .....34
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Het is prachtig weer dus mag de swift af en toe weer uit de garage komen en zal er hopelijk veel in gereden worden.
Gisteren al een anderhalf uurtje gedaan dat ging prima 39

EERSTE start van het jaar op video https://streamable.com/b0i2s
Reply

Nou er zijn weer problemen. 2 keer moeite met starten na boodschappen doen en dat op dezelfde dag. pas na 3 of 4 keer lang starter aanhouden start ie en dan doet ie het perfect. ook op gas trappen tijdens starten hielp niks
Reply

wordt een moeizame liefde vrees ik tussen jullie 2-en
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

een NIEUWE BOSCH injector later en alles doet het weer perfect!
Reply

UPdate
Geluid isolatie video
https://streamable.com/6zikp

oud matje
[Image: xNCTJ5G.jpg]

hout plankje
[Image: nPbXbOc.jpg]

ander matje van de sloop gehaald
[Image: CrZMShC.jpg]

Nog zwarte matten in achterklep plastic gedaan en in achterklep zelf
https://i.imgur.com/VBM2aqX.jpg

vervolgens olie in de kieren gespoten van achterklep en in de deuren
https://i.imgur.com/gLcyh17.png

en deur
[Image: qNDFVfY.jpg]
Reply

leuk weer bumper klevers en dan ook nog op telefoon bezig zijn Thumbsdown

[Image: ETm5he2.jpg]
Reply

Lekker dan... draait ‘ie wel op voor de schade?
Reply

velen hebben een relatie met hun phone ipv met vriend vriendin.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
2 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.