Dag vrienden
Na een uur startte die weer niet, en nu na nog een paar uur start ie weer wel Puzzled

misschien is er iets mis met de bobijn of krukas sensor??
Reply

Of de kat verstopt? als ie warm is kan de lucht er niet door, als ie afgekoeld is weer wel?
Reply

het is beetje lastig uit te leggen maar of de motor doet het goed of hij slaat af/start niet.
zelffs in de versnelling met draaiende motor sloeg die af zonder eerst te proesten ofzo. ik hoop dat het duidelijk is.
Reply

Misschien je injector kapot.
Reply

Nu de auto het wel doet doet ie stationair wel heel raar eerst hoog dan laag en weer hoog. en als je beetje gas geeft blijft het ook wel een paar seconden hoog.
Reply

Vandaag weer gereden en weer deed de auto het perfect. ik begrijp het niet meer wat het probleem kon zijn.
Reply

Hoe was het weer vandaag bij jou?Bij regenachtig of heel warm weer problemen of juist niet?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

EGR vervuilt? (als er een EGR op zit)
vals lucht aanzuiging m.b.t luchtfilter / luchtinlaat?
Een van de vacuum slangetjes lek?


Bij mij doet hij hoog en lage toeren en andere gekke dingen als ik er 95 in gooi, daarom hou ik hem op de 98 dan is ie wel goed zoals het hoort.
Reply

Vandaag weer perfect. het was gisteren warm droog weer en vandaag allemaal regen.
Lijkt me sterk als die om deze redenen afslaat tijdens het rijden of stationair.
vandaag even naar de chinees gereden aan de andere kant van het dorp met airco aan en er waren geen problemen.
Reply

Dag iedereen

vandaag was het weer raak. op de snelweg ging het de eerste 60 km goed gereden met ongeveer 130kmh op navigatie tot dat de auto weer begon te stoten en in houden en afslaan.
koppeling ingetrapt en de motor sloeg af. dan weer starten en ik kon weer verder rijden. eind verderop afslag genomen en toen ergens een paar minuuten gestaan bij een bezine station. daarna gekeerd en plank gas terug naar huis. een paar keer ging de auto weer stoten en proesten en na koppeling in te trappen en starten met sleutel kon ik weer verder. toen tot aan huis geen problemen meer.

verder gingen er geen lampjes branden en motor was niet oververhittend.
Reply

waarschijnlijk zal het probleem nooit gevonden worden. het is ook zo vreemd.
dus maar iets anders gedaan [Image: oWbHtgj.jpg]
[Image: ub4ix4g.jpg] [Image: sCUxUZs.jpg]
[Image: hJeXoIL.jpg]
het is alleen niet te lezen met de zon er op.
en gekocht hier
https://www.aliexpress.com/item/This-ite...44342.html
Reply

Dat ziet er goed uit . Leuk idee
Reply

Vandaag even op de snelweg de topsnelheid geprobeerd maar het kwam niet verder dan 170 op de teller. ook in de 4 maakte geen verschil. is de benzinefilter misschien toch verstopt?
verder moet ik nog altijd een lange afstand test doen om te zien of het andere probleem verholpen is
Reply

170 is toch netjes voor een 1.3 van bijna 20 jaar, je wilt echt niet harder met die leeftijd van de auto...Is zowat de topsnelheid .
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

ik dacht ergens gelezen te hebben dat je in de 4 wel 180 kon halen op de teller.
verder ga ik dit jaar de garage opruimen zodat ze in de winter droog binnen kan overwinteren. en dan een blik zinkspray kopen en de roest aanpakken op een betere manier.
Reply

180 haal je zeker bergaf, koop tesco oranje loodmenie,goed roest weghalen dan loodmenie, grondlaag en dan met roller lak erover
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Je probleem doet me denken aan de makke die ik aan mijn auto had. Dat was een vuil benzinefilter wat blijkbaar vuil doorliet naar de injector. Zie hier: Injector reinigen Mijn idee, eerst het benzinefilter vervangen, laat daarbij de leiding die naar de injector loopt ook goed leeglopen in een opvangbakje. Na het schoonmaken de toevoerleiding (De leiding voorzijde auto) even losmaken bij de injector en iemand de startmotor laten draaien tot je benzine loopt. Het vuil wat mogelijk nog in de leiding zat tussen filter en injector is dan weg. Daarna ga je de injector reinigen of vervangen, geen idee of deze goed zijn, maar voor deze prijs is vervangen ook geen slecht idee...
Oh, zorg dat je loctite hebt om de boutjes weer te borgen, ik heb inbusboutjes m5 van 8,8 staal boutjes op maat gezaagd vetvrij gemaakt en gemonteerd met loctite 2701 Ik zou niet aan borgringetjes beginnen, want als er een in je spruitstuk valt dan moet je veel geluk (klep niet open waar ie heen rolt) en een magneetje hebben. Laat de auto drie uur staan voor je gaat rijden, dat heeft de loctite nodig om goed uit te harden. Voordeel van inbusboutjes is dat ze met een klein beetje vet vast op je gereedschap plakken en je meer kracht kunt zetten mocht je de injector ooit nog eens willen demonteren...
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

Mijn 8 klepper haalde met 195 brede banden de 160 niet eens op de teller.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

Vandaag nog even weer de top snelheid getest maar ditmaal met de airco aan en deze keer was het maar ongeveer 160 op de teller.
Ik heb de injector al eens los gehaald en dat zag er gewoon proper uit zonder vuil maar een nieuwe bestellen kan toch geen kwaad. benzine filter dat ben ik nog altijd aan het uitstellen Tongue(en op de polo ook) met dit trieste weer heb ik maar weinig goesting om nog dingen te doen.
Is loodmenie beter dan een spuitfles zink van ongeveer 10 euro?
Reply

Heb ergens een test gezien van loodmenie na een jaar gezeten te hebben op een stalen sample van een forum van oldtimers en die zag er beter uit nauwelijks roest, minder als al de andere 'anti-roestmiddelen'. Roest is niet te stoppen, je kan het enkel vertragen, zinkspray helpt nauwelijks wel als het fabrieksaf al verzinkt is, had die ook gebruikt in mijn oude swift, 5 maanden later hand erdoorheen
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.