Dag vrienden
#41
Ik zou ze eerst laten slijpen en dan daarna lassen 37
Reply

#42
Ik was laatst bij de meneer van de garage en die vond toen nog een paar gaten bij de krik punt en nog een paar andere. dat word ongeveer 600 euro om te lassen Thumbsdown
Reply

#43
Om alles goed te laten lassen is dat geen gek bedrag, dat valt reuze mee. Maar dan moet het dus wel goed gedaan worden.
Reply

#44
eerst even wachten op de keuring van maandag of er niet nog veel meer mis mee is.
en dan laat ik de belangerijkste gaten even lassen
Reply

#45
Kleine update nu.
laten lassen is wel slecht afgewerkt. zwarte teer is gewoon over vuil heen gesmeerd en een plek ligt het er al af en begint het te roesten UnhappyUnhappyUnhappy

verder heb ik er vandaag witte lampjes in het dashboard gedaan in plaats van groene en nu ziet het er minder grauw uit en de tellers zijn nu wit. en de oude lampjes waren toch al bijna op. [Image: ZO4LMj8.jpg] [Image: pcPl2Xy.jpg] en link naar lampjes https://www.aliexpress.com/item/10-PCS-L...61726.html

verder heb ik nog een vraag want missen er nu lampjes ofzo?
[Image: 8jc4Eud.jpg]

met zon er achter zie je : [Image: 9hsT7uf.jpg] [Image: eWzBTQf.jpg]

en verder nog verkleurde kapjes gespoten in zwart [Image: eqqDX4r.jpg]
Reply

#46
Jammer van slecht laswerk, goede lassers zijn dungezaaid, meesten zijn prutsers 1e klas!
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#47
(07-05-2017, 20:04)Leibniz Wrote: Jammer van slecht laswerk, goede lassers zijn dungezaaid, meesten zijn prutsers 1e klas!

De lassen op zich zijn wel netjes zo te zien, alleen het afwerken is gewoon heel snel en slecht gedaan.


Verder nog de auto in de was gezet vandaag met een machine maar dat is niet echt aan te raden. het is meer gedoe met kabels en dat ding staat in je handen te bibreren en met turtel paste was en een klein sponsje is het veel sneller gedaan!
Reply

#48
Juist dat afwerken is zeer belangrijk anders kan je opnieuw beginnen. Er is genoeg info te vinden hoe je dat zelf goed kan doen, zo is er owatrol en zinkspray en wat weet ik nog wat. Heb paar dagen geleden op mijn ASS-stoel bijrijderskant een strip laten lassen waar mijn gordelhouder op kan . En toen was de boel geschuurd door mij en na een nachtje zie je al roest optreden. Heb het gelijk weggewerkt en met hammerite ingesmeerd. Overigens heb je bij de Aldi af en toe ook dat spul , is zelfde als Hammerite maar 1/3 goedkoper.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#49
o jee. UnhappyUnhappyUnhappyUnhappy
ik zal er morgen maar gauw even schuren en dan wat roest primer op doen. dat is alles wat ik nu heb. verder moet ik nog het benzine filter vervangen en de kleppen stellen. en nog leren voor examens Thumbsdown


bonus extra foto van nieuwe lampjes in het donker! [Image: bzNKewJ.jpg]
het net zo fel als eerst of zelfs iets feller maar staat wel beter. 3939
Reply

#50
Vandaag kreeg ik een pakje voor ramen te repareren van de chinees dus gelijk maar even de barst gemaakt het zal morgen in de zon wel drogen.
[Image: LEEeUHc.jpg]
[Image: mbLwIgZ.jpg]

en foto van plek onderop https://i.imgur.com/jhoGJRU.jpg

nog meer slechte afwerking! https://i.imgur.com/vzP3BOj.jpg
Reply

#51
Goede komborstel halen en op je slijptol zetten dan ben je in een mum van tijd van die zooi zie ook dit hier : http://carosserierepair.weebly.com/ontroesten.html Er zijn ook speciale schijven voor op je tolletje te koop. Wel veiligheidsbril en gehoorbescherming gebruiken als je hiermee aan de gang gaat.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#52
Ik wou vandaag dus even de benzine filter gaan vervangen blijk ik gewoon de verkeerde besteld te hebben stupidstupid ik had ze vorig jaar al besteld maar nooit aan toe gekomen om te installeren. dus vandaag even op gekrikt zit er een andere onder stupid

ik had namelijk een nodig met een beugel er op maar ik heb dus een zonder beugel aan besteld UnhappyThumbsdown

stupid

verder ook nog verkeerde deksel pakking voor motor g13a gekocht ooit dus als iemand interesse heeft. het is een van kurk
Reply

#53
Het was weer een bewogen dag vandaag met meer updates en NOG meer roest Unhappy
maar wel leuk fotos voor diegenen die geinteresseerd zijn.

om te beginnen de rem vloeistof vervangen en ontlucht en er kwamen best veel lucht uit zag ik.
[Image: Wqv7ePM.jpg]

[Image: 2KdIhor.jpg]
rare manier om de achterremmen te controleren. verder nog geschuurd en roest primer op gedaan

[Image: 1UEL33q.jpg]
en dan witte primer ook van de action TongueTongue

[Image: TjVdVj8.jpg]
in rood Unhappy Tongue

[Image: cu4BWzs.jpg]
rare plek voor roest Puzzled beetje verf weg geprikt en er zat een hele plek!

[Image: ZM1RHiN.jpg]
een stuk hout als eindt van de dag 39
Reply

#54
Dat roest lijkt me gewoon oppervlakkig omdat de lak daar weg is, het lijkt niet verrot ofzo.

Remtrommels rood was niet mijn keuze Tongue
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#55
de verf heb ik zelf weg gehaald je zag er eerst alleen maar een klein scheurtje in.

verder heb ik de wielen (heel slecht) zwart gespoten zodat je ze niet meer ziet met de wieldoppen er op. de remmen kan je niet eens zien eigenlijk.

gr,
Reply

#56
Ik heb ook nooit geluk! dit is al de 2e keer dat dit gebeurt!! UnhappyThumbsdown
misschien ook maar even nieuwe kabels bestellen bij mijn volgende bestelling....
[Image: D6AjCp3.jpg]
Reply

#57
Oudere auto's, tja pffffffff je blijft heel vaak achter de feiten aanlopen, dus zowat continu repareren.Komborstel erop, roest verwijderen daarna na drogen grondlaag , dikke laag bitak erop en rijden tot dat die in elkaar stort of niet meer door Apk komt. Je steekt er veel geld in en uiteindelijk blijft het oude meuk, maar ok een hobby mag geld kosten, zorg dat het niet meer is dan dat je beter een nieuwer exemplaar kunt kopen voor dat geld.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#58
Vroeg of laat overlijden ze door de roestduivel, zo ook jouw swift.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#59
met genoeg geld (dat ik op dit moment niet hebUnhappy ) kan je alles laten maken. maar dat duurt nog wel 5 jaar op zijn minst want ik moet nog studie doen enzo. ThumbsdownThumbsdown
Reply

#60
Bekend probleem: geld .Alleen rij ermee tot die het begeeft en koop je een ander voor weinig en zo verder,swiftjes zijn uiterst betrouwbaar motorisch en heel veel kan je zelf doen. Kom daar mee aan met modernere auto's. Zelfs een trekhaak moet je aanmelden op je cpu,pffff als auto's net zo betrouwbaar worden als Windows kap ik met auto's.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.