6x9 installeren
#1
ik had een vraag en waarschijnlijk zijn jullie iets slimmer er in dan ik,

ik heb vandaag een 6x9 setje gekocht van jbl gt7-96 alleen waar moet ik die op aansluiten?

wat ik nu in de auto heb liggen is voor 2 pioneer ts-1002i 10cm en een sub van kicker Comp12S achter met een bij behorende versterker van kicker bx200.2 2 kanaals. en dan nog een radio van pioneer de mvh-x370bt

wie van jullie is er zo slim en kan mij hier antwoord op geven
Reply

#2
Je versterker levert gebrugd 2x100w rms op 2ohm. Je sub krijgt nu dus al eigenlijk 100w rms te weinig. Er zijn meerdere dingen die je nu kunt doen.
1. De 6x9 spelen op de achterkanalen van je radio.
2. Een zwaardere 4kanaals versterker kopen, je subwoofer bruggen op kanaal 1 en 2 en dan de 6x9 op kanaal 3 en 4.
Qua versterker zal ik bijvoorbeeld een jbl 75.4 nemen(heb ik zelf ook) die zijn 2e hands goed te betalen en leveren 4x104w rms @4 ohm 4x142w rms @2ohm. In jouw configuratie dan 1x284w rms gebrugd en 2x104@4ohm
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
hehe naja die 100w rms minder merk ik niet hoor maar ik wil ze eigenlijk gebruiken voor mid en hoog en eigenlijk geen bas er meer bij. dan kan ik ze beter aansluiten op achterkanalen van mijn radio toch

alleen die 6x9 zijn 210w rms max volgends mij en mijn radio kan maar 50w aan dacht ik is dat een probleem ofzo
Reply

#4
Je 6x9 zijn 70w rms en je radio zal rond de 15w rms leveren, echter als je een beetje normaal doet en op je radio alles onder de 100hz wegfilterd geen probleem(hoge tonen vragen minder vermogen dan bass)
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#5
okee dus gewoon aansluiten op achterspeakers alles onder de 100hz wegfilteren en als hjet te weinig zal zijn alsnog andere versterker
Reply

#6
Nog 1 vraag hoe filter ik alles onder de 100hz weg?
Reply

#7
Zit als het goed is een hpf op je radio. Even goed door de audiosettings en dan moet je het wel vinden. Kan ook goed dat het op jouw radio bijvoorbeeld 80hz ofzo is.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#8
Via de instellingen van je radio...
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.