motorruimte baleno 1999 isoleren
#1
Bij een gangetje van 130 komt er veel herrie naar binnen, vooral mtorgeluid. Is het mogelijk daar tegen te isoleren, aan de binnenkant lijkt me mogelijk. Maar wat voor materiaal, heeft iemamd ervaring ??
Van Swift GLS december 1994 naar Baleno 1.6 van 11-1999 per april 2010
Reply

#2
Er staat hier op het forum wel wat informatie over, er zijn er een paar die de plannen gehad hebben maar nooit daadwerkelijk iets hebben laten zien van wat ze gedaan hebben. Ik denk dat je op internet er meer over kan vinden betreffende het te gebruiken materiaal en waar het aan te brengen (lijkt me redelijk universeel voor alle auto's).
Reply

#3
Ik heb met een Swift meerdere pogingen ondernomen. Tenzij je het enorm precies en nauwkeurig doet, heeft het geen enkele zin. Bitumen kun je doen om te ontdreunen, schuim om te dempen. Ik zou me er gewoon bij neer leggen. Sparen voor Lexus 34
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#4
(24-08-2016, 08:36)Nothingmatters Wrote: Ik heb met een Swift meerdere pogingen ondernomen. Tenzij je het enorm precies en nauwkeurig doet, heeft het geen enkele zin. Bitumen kun je doen om te ontdreunen, schuim om te dempen. Ik zou me er gewoon bij neer leggen. Sparen voor Lexus 34

No way. Lexus. Dan net zo lief een ligier :-) Zie dat de kizashi ook niet meer geleverd wordt, dan zal het wel de s-cross worden na wat jaren sparen.

(24-08-2016, 08:15)Mafkikker Wrote: Er staat hier op het forum wel wat informatie over, er zijn er een paar die de plannen gehad hebben maar nooit daadwerkelijk iets hebben laten zien van wat ze gedaan hebben. Ik denk dat je op internet er meer over kan vinden betreffende het te gebruiken materiaal en waar het aan te brengen (lijkt me redelijk universeel voor alle auto's).

Oke dan maar googlen.

Kom via google uit bij tuning-gids.
vind het alleen vreemd om de motorkap te isoleren, omdat ik meer het geluid onderaan via schutbord denk te horen
advies is dan noppenschuim, maar rekening houden met de verwarming.

of easydemp iets van 20 euro m2. Voordeel daa d bij lijkt mij dat het 8 kleinere plaatjes zijn, gemakkelijker aan te brengen.

maar blijft jammer, nog ben reacties van leden die het toegepast hebben (isoleren bedoel ik) en advies waar op te letten
Van Swift GLS december 1994 naar Baleno 1.6 van 11-1999 per april 2010
Reply

#5
Ik heb mijn Swift ook proberen te isoleren, maar motorgeluid GOED tegenhouden gaat lastig worden. Er zijn zoveel holtes en gaatjes die kunnen fungeren als klankkast, dat het bijna onmogelijk is om zo'n auto stil te krijgen. Persoonlijk vind ik het achteraf het geld en de tijd niet waard om het nog eens te doen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#6
Ik heb tapijt eruitgehaald paar jaar geleden, en ondertapijt erin gezet,na alle roest weggehaald te hebben, en behandeld en gelakt wat zichtbaar was.Het scheelt iets, voor portieren van dat eierdoosfoam, motorkap.Is het stiller?Misschien tussen mijn oren, of gewenning dat het me niet meer opvalt.

Voordeel was dat ik voor 12,50 eierdoppenfoam tegen kwam bij de Kringloper 4 stuks,( kwam toevallig van de Gamma dat spul!) 3 portieren kunnen doen en motorkap. en voor 15 euo nog 2 stuks gekocht bij Gamma, met zelfklevende rug.

Ondertapijt had ik al liggen van vorige woning, kortom voor onder 30 euro en wat gekloot van maanden Biggrin door allerlei onderhuidse inbouw van extra's in de Baleno is het gelukt. Iets stiller maar het is geen Maybach of weet ik veel wat. Swift was erger.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#7
Je krijgt natuurlijk waar voor je geld. Suzuki is over het algemeen vrij goedkoop, er wordt dus bezuinigd op e.e.a.
Al moet ik zeggen dat de Urban Cruiser van mijn vader ook ERG veel lawaai maakt, terwijl Toyota alles behalve goedkoop is. Zeg het niet graag, maar als je stilte aan boord wil zijn de Europese merken daar beter in dan de Aziatische.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#8
Mn twingootje zit inderdaad vol met schuim van 3-4cm dik achter de panelen. Ter vergelijking met de alto van een jaar nieuwer:tapijt en stukje plastic alsof t een xxl boterhamzak is.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#9
Kom in mijn Baleno gewoon holle ruimtes tegen 34 Heb ook niet het idee dat Suzuki daar ooit iets van demping bedacht heeft haha.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#10
De Baleno hoort standaard al isolatie te hebben onder de kap zelf.

Wat ik altijd doe: radio harder zetten.
Reply

#11
Onder de kap wel, maar in de kofferruimte rondom de wielkasten is minimaal en in het achterscherm zit helemaal niks 43
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#12
Daarom heb ik daar een sub liggen 34 en t kind op de achterbank komt ook boven het geluid van de motor uit
Reply

#13
Blij dat ik geen kind heb dan Biggrin
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.