Radio vervangen Swift 2007
#1
Goedemorgen,

Ik wil de standaard radio van een Swift uit 2007 vervangen door een andere radio.
Ik moet hiervoor een heel nieuw frame hebben (denk ik) om er een 1-DIN radio in te zetten.
Ik heb geen ervaring met deze actie en weet ook niet hoe en wat ik moet doen en welk frame ik moet hebben.

Misschien staat er op het forum al een soort handleiding of topic, maar ik heb niet veel tijd om alles door te spitten.

De link is een afbeelding van de radio die ook in mijn auto zit. Ik kan geen foto's uploaden merk ik, dus heb ik een te koop staande Swift genomen met dezelfde radio.

[Image: 0-MOR-143621806.jpg]

Mocht iemand advies of tips hebben, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,
jw50
Reply

#2
Je moet inderdaad een nieuw frame hebben. Je zult ook een ISO verloopstekker nodig hebben. Te koop via de Suzuki dealer of een caraudioshop.

Hier een how-to om je standaard radio te demonteren. Dan kom je er ook wel uit hoe je de boel weer moet inbouwen.

http://www.suzukiswift.info/how-to-remov...uki-swift/

Succes!
Geen Suzuki meer.
Reply

#3
Dag JordyG,

Bedankt voor de link! Ik ga aan de slag.

Andere vraag, welk soort frame moet ik hebben om in te bouwen? Iets als dit:
https://www.mbcaraudio.nl/1-din-inbouwfr...swift.html

Groetjes,
jw50
Reply

#4
daar lijkt het wel op ja
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#5
Jep!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#6
Waarom geen mooie 2 din radio inbouwen?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#7
Omdat die vaak 5x zo duur zijn?Idea
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#8
Inderdaad. Er zit ook een kostenplaatje aan de hele operatie.
Reply

#9
(19-08-2016, 16:46)swift16vrules Wrote: Omdat die vaak 5x zo duur zijn?Idea

voor 200 heb je al een dubbel din van pioneer met achter uit rij camera ,

als je trouwens nog niet de spullen heb gekocht
op concept s kan je die inbouw modulen ook vinden en de interface cabels om de nieuwe radio werkend te krijgen op je stuur wiel hou er wel rekening mee,

dat die interface kabel uit 2 delen bestaat 1 is het verloop stuk a 55 euro en dan komt er afhankelijk van de radio (Pioneer uit me hooft) 6,99 bij voor een interface cabel ,
die kan oplopen tot 15,-
Suzuki swift summon 1,3 v16 Thumbsdown
fiat grande Punto Thumbsdown

Toch weer Suzuki swift 1.6 sport 39 Idea
Reply

#10
200€ pioneer dubbeldin? Dan niet met een mooi 7inch scherm met navi etc. Of het is een fake uit china. Ook met audio is goedkoop duurkoop.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#11
Hallo,

Gisteren eindelijk tijd gehad om de radio te vervangen. De link met de uitleg was perfect. Twee bouten los en met een platte schroevendraaier was het wat priemen, maar de radio kwam er uit.

Helaas was het dubbel din frame dat ik via navishop had aangeschaft niet helemaal goed. Aan de bovenzijde mist het frame twee klemmetjes die wel op het originele frame zaten. Nu zit het nieuwe frame er wel in, maar is er een speling tussen het frame en de ventilators er boven, omdat er 'ie aan de bovenkant niet goed sluit. Helaas. Ik ga hier nog even over bellen met navishop.

De stuurwielbediening werkt, maar is de seek optie nu niet meer door naar de volgende, voorgeprogrammeerde, radiozender, maar gaat fm-frequenties zoeken.
Niet verrassend, want in mijn Ford Focus heb ik de originele radio ook vervangen en werd dit precies hetzelfde met de seek optie. Voor de rest werkt de bediening prima.

Het geluid van de nieuwe JVC radio is echt stukken beter dan de originele radio.

Al met al ben ik tevreden, op het niet goed sluitende bovenkantje na.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.