kachel lauw in winter
#21
Ik denk dat je er eentje te pakken hebt die echt bagger is /was en zwaar verwaarloosd is geweest. Je gelooft het niet maar motorisch is Suzuki veel beter als Opel en hoorde dat van de man die zelf Opel reed en Suzuki monetur was! En ik snap je volkomen, 19 ct de km ja ja je betaalt bij om op je werk te komen,is ellende. Als ze niet weten te vinden dan zijn het prutsers! Start de motor, voel of de bovenste slang warm wordt en onderste koud is,is de bovenste slang warm weet e dat je thermostaat het doet Je kan ergens ook een luchtbel hebben. Radiateur ooit vervangen? Wat gebeurt er als je de schuif op warm zet, koude lucht?Wat geeft jouw meter aan staat die in het midden of onderaan ? Ga eerst naar nood oplossing: Hier een paar links kan je zelf ook eens bekijken en wees niet bang om te klussen!: https://www.youtube.com/watch?v=zUpXgAJ1gjU
en https://www.youtube.com/watch?v=ACQusEZw90g en https://www.youtube.com/watch?v=eai_tFzltLc en https://www.youtube.com/watch?v=O_pumyrjngg
NOODOPLOSSING
Vond dit voor je, je moet tenslotte elkaar helpen one never knows! :A Simple Trick to Temporarily Fix a Car Heater

Place some cardboard in front of my radiator and behind my front bumper. This is to stop airflow through the radiator, thus heating up your coolant more quickly. If you live in a cold part of the world or have cold winters this hack will help getting you coolant more quickly.

Do not completely cover the radiator. Allow it to get some airflow but use a piece of card sized to restrict a large portion of airflow. This is something I have to do in the winter months. If I don't do this it takes a long time for the coolant to reach its optimum temperature in cold weather, and as soon as I whack the heating on, the coolant temp falls, in part because the air flow is so efficient at cooling the engine.

You can use this simple hack as a temporary measure. Remove the card in the summer months, or if your fans regularly come on. Keep an eye on the temperature needle; if it sits a little high, reduce the amount of card or remove it altogether.

sterkte
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#22
Volgens mij komt het ook wel eens voor dat de stangetjes van de "kachel-regelknoppen" wel eens los komen te zitten.. daarmee kun je regelen wat je wilt maar blijft het klepje van de warme lucht dichtzitten. Bij je baleno stroomt er continue koelvloeistof door je kachel en doormiddel van luchtklepjes wordt de verse lucht langs de kachel gestuurd (of niet). ik zou het daar in zoeken
Reply

#23
Dat kan ook, maar je zou toch denken dat dat 1 van de eerste dingen zijn die je controleert? Bij Baleno nooit problemen gehad bij Swift is ooit stang losgeraakt waardoor die alleen hete lucht blies ook geen pretje in de zomer
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#24
Ik wil niet vervelend zijn, maar als Suzuki van die baggerkwalen heeft zoals je het zelf noemt, waarom heb je de auto dan al 3 jaar in je bezit? Ik zou binnen 1 jaar dan kijken voor wat anders...?
Reply

#25
Wanneer is de bruiloft, bedoel tegenwoordig is de wereld al gek genoeg?Tongue
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#26
Autoseksueel heet dat... nooit van gehoord? Zijn zelfs al speciale wc's voor op publieke plekken.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#27
Moest gelijk aan dit denken hahahahha: http://www.bizar.nl/laura/man-betrapt-op...-van-auto/
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#28
Dat kleine slangetje bovenop de radiator waar jij op doelt dient alleen om de overdruk kwijt te kunnen. Dit circuleert niet en wordt dus inderdaad ook niet warm.

34
Reply

#29
Leibniz het probleem met de kachel is opgelost.

Nu zoek ik nog een lakstiftje in de juiste kleur
[Image: 86-3.jpg]
Reply

#30
Ziet er geweldig uit, hoe krijg je het voor elkaar? Biggrin Zou maar op sloop een deur in dezelfde kleur of andere kleur gaan zoeken. Baleno's worden zeldzamer, zie ze amper meer rijden.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#31
(06-10-2020, 10:55)Leibniz Wrote: ... Baleno's worden zeldzamer, zie ze amper meer rijden.

Dat gevoel lijkt me juist. Ik zat me toevallig gistermiddag te bedenken dat ik deze Baleno al 13 jaar rijdt... En eerlijk gezegd, je zag ze nooit heel veel rijden en ook die nieuwe modellen zie je praktisch niet op de weg...
Reply

#32
Ik weet er 2 zeker te staan in Roosendaal, een 3e onder voorbehoud, maar die zie ik niet meer in die straat. Dan is er een 1.8 station vrij verwaarloosd, mk 1 waar een Afrikaan in rijdt. Dan ben ik er ook nog, was mezelf bijna vergeten 42. Ik denk vaak om iets anders te rijden, maar nee weet wat ik heb en zou er zeker weten spijt van krijgen. Heb er ook redelijk veel geld ingestoken om hem goed te houden en op te waarderen. Hoe oud is die van jou Mafkikker en is het een hatch?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#33
1.8 GSX Hatch inderdaad, van december '97. Maar komend voorjaar gaat hij eruit bij mij, tijd voor iets nieuwers.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.