12V aansluiting stoort op radio alto 2003
#1
Dag allen,

Mij is opgevallen dat op het moment dat ik de 12V aansluiting gebruik van mijn alto uit 2003 dit stoort op de radio. Nu zit dit geloof ik op hetzelfde circuit, heeft iemand hier een oplossing op gevonden?


Groetjes,

Erwin
Reply

#2
Standaard reactie voor deze dingen: Check even of de radio en de 12V aansluiting goede massa maken. Verder weet ik niet wat je erop aansluit, maar als er weer een transformator in zit kan dat ook wel eens storen.

En als je radio zegt, bedoel je dan echt FM? Of ook cd/mp3 enz?
Reply

#3
Is de storing een pieptoon die afhankelijk is van je motortoerental? Dan zou je een radioontstoorder achter de radio kunnen plaatsen.
Anders zou je eens een 12v oplader voor bijv. je telefoon kunnen aansluiten en om de kabel een ferrietkraal kunnen zetten.
Verder kan het ook een massaprobleem zijn.
Reply

#4
Het is puur de FM radio, krakend geluid net alsof je geen ontvangst heb, het gaat om bijvoorbeeld mijn tomtom lader of mobiele telefoon lader. Dit gebeurt zowel rijdend als stilstaand.
Reply

#5
Dan is het geen massa probleem. Ook de radioontstoorder gaat dan niet helpen. Dat zijn allemaal dingen die met de voeding (-spanning) te maken hebben.

Blijkbaar stoort hij echt op je antenne. Het enige wat ik dan kan bedenken is om de antenne kabel anders te leggen, of beter af te schermen met iets van een metalen mantel. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Misschien weet iemand anders hier op het forum meer van?
Reply

#6
Kan ook zijn dat je antennevoet geen goede massa heeft. Is dat een antenne die ingeschoven wordt in de A-stijl?
Reply

#7
(04-08-2016, 19:39)cabrio_rob Wrote: Kan ook zijn dat je antennevoet geen goede massa heeft. Is dat een antenne die ingeschoven wordt in de A-stijl?

Antenne is sinds dit weekend geïnstalleerd, inderdaad op de A-stijl
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.